کد خبر: ۲۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ شمال استان کرمان:
در کمتر از یک‌هفته مانده به افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب کرمان، مدیرکل فرهنگ شمال استان درباره‌ی این نمایشگاه توضیحاتی داد.
در کمتر از یک‌هفته مانده به افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب کرمان، مدیرکل فرهنگ شمال استان  درباره‌ی این نمایشگاه توضیحاتی داد.

 محمدرضا علیزاده گفت: «نمایشگاه کتاب امسال، ۳۶۹ اُمین نمایشگاه کتاب استانی و دومین نمایشگاه بزرگ ناشران کتاب ایران در کرمان است که تعداد ۶۴۴ ناشر به شکل مستقل، به صورت نمایندگی و متمرکز، در قالب ۳۳۰ غرفه حضور خواهند داشت و قرار است بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه شود».

وی بیان کرد: «شعار امسال نمایشگاه کتاب به تبع هفته‌ی کتاب «حال خوشِ خواندن» است که امید است که در همه این حال خوش به وجود بیاید و شاهد ترویج بیشتر کتاب‌‌خوانی باشیم».

علیزاده در این نشست با بیان این‌که امسال برای مشکلات و چالش‌هایی که در روزهای برگزاری نمایشگاه برای کتاب‌فروشی‌ها به وجود می‌آید، تدابیری اندیشیده شده، اظهار کرد: «معمولا موضوعی که مورد انتقاد و نگرانی کتاب‌فروشی‌ها هست این است که برگزاری نمایشگاه آنان را دچار یک‌سری چالش‌ها می‌کند اما برای حل این مساله دو اتفاق افتاده است؛ یکی این‌که ما به کتاب‌فروشی‌های استان کرمان اطلاع‌رسانی کردیم که حتی‌الامکان خودشان نمایندگی ناشرین کشوری را به عهده بگیرند و بحث عرضه‌ی کتاب را در نمایشگاه داشته باشند که این اتفاق اکنون افتاده است و بعضی از کتاب‌فروشی‌ها نمایندگی ناشران را بر عهده گرفته‌اند، و دیگر این‌که امسال امکان استفاده‌ی مردم از بن‌های کتابی که در محل نمایشگاه عرضه می‌شود، در کتاب‌فروشی‌های منتخب سطح شهر نیز فراهم شده است».

مدیرکل فرهنگ شمال استان ادامه داد: «امسال در نمایشگاه کتاب، ۶۵۰ میلیون تومان بن کتاب توزیع خواهد شد که ۲۰ درصد تخفیف به مردم واگذار می‌شود و ۱۰ درصد هم ناشرین تخفیف می‌دهند و جمعا با ۳۰ درصد تخفیف امکان خرید برای مردم وجود خواهد داشت. همچنین نهادها و دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی نیز می‌توانند با هماهنگی مدیریت نمایشگاه و ارائه‌ی معرفی‌نامه تا سقف معینی از این سهم استفاده کنند و نسبت به تقویت کتابخانه‌ها اقدام شود».

وی همچنین گفت: «امسال همچنین به شهرستان‌ها و فرمانداران محترم ابلاغ کردیم تا در قالب کاروان‌های فرهنگی شاهد حضور نخبگان فرهنگی، دانش‌آموزان و دانشجویان در نمایشگاه کتاب باشیم تا تمام ظرفیت استان بتوانند از این رویداد استفاده کنند».

علیزاده در این نشست با بیان این‌که عدم حضور ناشرین مطرح و برجسته یکی از انتقاداتی بود که از سوی علاقه‌مندان کتاب بر نمایشگاه کتاب وارد می‌شد، اضافه کرد: «ما این موضوع را در جلسه‌ای با حضور مدیر موسسه نمایشگاه‌های کشور در تهران مطرح کردیم و آسیب‌هایی از این دست را با او در میان گذاشتیم و قول دادند که امسال شاهد حضور ناشرین برجسته در نمایشگاه باشیم که در حال حاضر این زمینه فراهم شده و تمام تلاش ما بر این است که نمایشگاه کتاب امسال هرچه پربارتر و باشکوه‌تر برگزار شود».

علیزاده همچنین درباره‌ی فاصله‌ی محل نمایشگاه کتاب با شهر، محل نمایشگاه دائمی جنوب‌شرق را بهترین محل برای برگزاری نمایشگاه‌ها به خصوص نمایشگاه کتاب دانست و تشریح کرد: «مجموعه‌ی نمایشگاه‌ها به علت مسائل ترافیکی و مشکل پارکینگ به محلی دورتر از شهر منتقل شده‌اند و این اتفاق فقط در کرمان رخ نداده است، و ما می‌بینیم که اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ مثل مشهد یا شیراز، نمایشگاه‌ها با فاصله ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری قرار دارند. شاید اما بهترین حالت این بود که نمایشگاه در فاصله نزدیک‌تری از مردم باشد اما با توجه به وضعیت موجود تلاش بر این است که بستر مناسبی را برای حمل و نقل مردم فراهم کنیم و دسترسی آنان را به نمایشگاه تسهیل کنیم».

به گفته‌ی مدیرکل فرهنگ شمال استان، این نمایشگاه ۱۹ آبان‌ماه، ساعت ۱۰ صبح با حضور مقامات استانی و احتمالا کشوری در محل نمایشگاه‌ دایمی جنوب شرق افتتاح خواهد شد.
برچسب ها: نمایگاه کتاب ، کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)