کد خبر: ۲۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 43 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان دچار چالش بازار هستند که بیش از 35 درصد از این تعداد در خود استان قرار دارد، اما نتوانستند در این زمینه ارتباط برقرار کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 43 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان دچار چالش بازار هستند که بیش از 35 درصد از این تعداد در خود استان قرار دارد، اما نتوانستند در این زمینه ارتباط برقرار کنند.

مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در کارگروه صنعت و معدن که در راستای «رزمایش خدمت‌رسانی  میز خدمت در صنعت» با حضور جمعی از تولیدکنندگان و به همت بسیج کارگری استان برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌های خدماتی به سرعت می‌تواند، مشکل اشتغال را در سطح استان رفع کند، بنابراین نگاه ما به سمت و سوی خدمات است و بر همین اساس فرصتی برای سرمایه‌گذاری صنایع وابسته و جانبی ایجاد شده که مورد استقبال سرمایه‎گذاران نیز قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تأکید بر اینکه واحدهای تولیدی موجود مورد توجه ما قرار دارند که مهم‌ترین مشکل آن‌ها سرمایه در گردش است، بیان داشت: سالانه 5 میلیون حلقه لاستیک در کشور نیاز داریم در حالی که تولید داخلی تنها یک میلیون است و 4 میلیون حلقه نیز وارد می‌شد که از این تعداد نیز با ابراز تأسف 3 میلیون و 500 حلقه قاچاق بود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: هنگامی که قیمت ارز افزایش یافت، قاچاق حذف شد و شبکه درست نکرده بودیم تا از این طریق لاستیک وارد کنیم و به این ترتیب با کمبود لاستیک به یکی از چالش‌های موجود کشور تبدیل شد بر همین اساس دولت برای رفع این مشکل تعرفه را از 26 درصد به 6 درصد رساند و آن را جزو 27 قلم کالای اساسی قرار داد که ارز 4 هزار و 200 تومانی به آن اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه مشکل کار اینجا بود که شبکه ورودی نداشتیم که به سرعت لاستیک‌ها را وارد کند، افزود: با توجه به این مشکلات بحث سهمیه‌بندی مطرح شد که سهمیه روزانه استان کرمان 100 حلقه لاستیک از کشور بود، همچنین طبق بخشنامه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت استان‌هایی که جرو تولیدکنندگان لاستیک هستند، می‎توانند، 30 درصد بیشتر از سهمیه خود دریافت کنند که حدود 30 حلقه لاستیک بود.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: با توجه به وجود کارخانه لاستیک بارز در مجموع 130 حلقه لاستیک تأمین می‌شد در صورتی که در سطح استان کرمان روزانه 400 حلقه لاستیک نیاز داریم که با کمک استانداری، مجمع نمایندگان، دادستانی و شورای تأمین سهمیه استان را 8.5 درصد از تولید کارخانه بارز قرار دادیم که روزانه حدود 960 تا یک‌هزار حلقه لاستیک تولید می‌کرد که به این طریق سهمیه ما از 30 به 85 حلقه لاستیک افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با وجود تمام تلاش‎های صورت گرفته و همکاری تمام مسؤولان روزانه 250 حلقه لاستیک برای استان کرمان تأمین کردیم که برای ناوگان برون‌شهری بر اساس سامانه حمل و نقل توسط انجمن‌های صنفی و برای ناوگان درون‌شهری با متولی‌گری معاونت عمرانی استانداری توسط انجمن صنفی رانندگان درون‌شهری ‌توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ابراز تأسف طی سال جاری حتی یک ریال یارانه به تولید اختصاص نیافته است، ابراز داشت: یکی از عمده‌ترین چالش‎های کشور ما ضوابط و آیین‌نامه‌هایی است که با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، بهبود فضای کسب و کار را با مشکل مواجه کرده است، اما در سطح استان ظرفیت‌های بسیاری داریم از جمله اینکه بیش از 35 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنایع مادر بر پایه اقتصاد مقاومتی در حال انجام است که در سال‌های آینده شاهد نمود آن در بحث اقتصادی استان هستیم.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: 43 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان دچار چالش بازار هستند که بازار بیش از 35 درصد از این تعداد در خود استان قرار دارد، اما نتوانستند در این زمینه ارتباط برقرار کنند که یکی از برنامه‌های سازمان متصل کردن آن‌ها است و بر همین اساس 6 هزار قلم نیازهای واحدهای بزرگ را مشخص و تولیدات واحدهای کوچک را اعلام کردیم که شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان به عنوان پایلوت این کار انتخاب شده و حدود 80 واحد را مرتبط کردیم.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)