کد خبر: ۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
یدالله حسن‌پور رییس پلیس آگاهی استان کرمان
یدالله حسن‌پور رییس پلیس آگاهی استان کرمان پیش از ظهر امروز در تشریح عملکرد هفت ماهه پلیس آگاهی گفت: در زمینه کشف سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد ۳۲ درصد افزایش بودیم. وی افزود: از ابتدای سال تاکنون در زمینه سرقت از منزل حدود ۳۶ درصد، اماکن ۸۰، خودرو ۱۱، احشام ۱۳ و سایر سرقت‌ها ۳۳ درصد افزایش کشف داشتیم.

گفتارنو/مهدیه هاشمی 

به گزارش گفتار نو، یدالله حسن‌پور پیش از ظهر امروز در تشریح عملکرد هفت ماهه پلیس آگاهی گفت: در زمینه کشف سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد ۳۲ درصد افزایش بودیم.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون در زمینه سرقت از منزل حدود ۳۶ درصد، اماکن ۸۰، خودرو ۱۱، احشام ۱۳ و سایر سرقت‌ها ۳۳ درصد افزایش کشف داشتیم.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان بیان داشت: از مجموع سرقت‌ها ۲۱ درصد سرقت لوازم داخل خودرو، ۱۶ درصد اماکن، منزل ۱۳ درصد، موتور سیکلت ۱۰ درصد، احشام ۸ درصد و سایر سرقت‌ها ( سرقت‌های خرد) ۱۹ درصد را شامل می‌شوند.

وی گفت: سهم شهرستان کرمان از مجموع سرقت‌ها ۴۶ درصد است همچنین ۱۶ درصد سرقت‌ها در شهرستانهای جنوبی استان، ۱۰ درصد شهرستانهای شرقی و مابقی را شهرستان‌ها به شمالی به وقوع پیوسته است.

حسن‌پور تصریح کرد: ۹۶ درصد از سارقان دستگیر شده ایرانی و نزدیک به ۴ درصد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و در مجموع افراد دستگیر شده زیر ۱۵ سال را یک درصد شامل می‌شود همچنین ۴۰ درصد سارقین بین ۱۶ تا ۲۴ سال، ۵۰ درصد افراد ۲۵ تا ۴۰ سال و حدود ۴ درصد را افراد بالای ۴۰ سال هستند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان خاطرنشان ساخت: طی هفت ماه سال جاری بیش از ۴۷۰ باند سرقت متلاشی شده‌اند که آخرین باند مربوط به باند ۹ نفره سارقین که بین ۱۸ تا ۲۵ سال می‌باشند و به صورت تیمی سازماندهی شده اقدام به سرقت می‌نمودند.
وی در خصوص شناسایی و دستگیری این سارقین عنوان داشت: این افراد تحت عنوان مامور به دو مورد سرقت به عنف در مسیر جاده جوپاری تا باغین دست زدند.

حسن‌پور افزود: این سارقین با خودروهای شخصی جلوی افراد را سد می‌کردند و پس از توقیف خودرو آن‌ها را به محلی می‌بردند و بعد از ضرب و شتم اقدام به سرقت محموله و خودرو می‌کردند و سپس فرد ربوده شده را آزاد می‌کردند که با هوشیاری مأمورین توانستیم یکی از سارقین را شناسایی کنیم.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: بعد از دو ماه تعقیب و گریز و مراقبت شبانه‌روزی و کار اطلاعاتی سرانجام موفق به دستگیری باند ۹ نفره سارقین در حین ارتکاب سرقت شدیم.
حسن‌پور تاکید کرد: این باند ۹ نفره در حاشیه شهر اقدام به سرقت از کارگاه‌ها می‌کردند و اگر در حین سرقت متوجه فردی درون کارگاه یا انبار می‌شدند وی را مورد ضرب و جرح قرار می‌دادند و پس از آن اقدام به سرقت می‌کردند همچنین در ارتباط با این باند ۳ نفر مالخر که نفس به سزایی در ارتکاب به سرقت این افراد داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: با دستگیری این افراد سرقت‌ها به صفر رسیده و سارقین به همراه پرونده خود به مقامات قضایی تحویل داده شدند تا با برخورد شدید قانون مواجه شوند و عدالت در مورد آن‌ها به شدیدترین نحو صورت گیرند تا مجرمین بدانند که نمی‌توانند زمینه ناامنی را در بین فعالین اقتصادی به وجود آورند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان همچنین به آمار وقوع قتل در هفت ماهه سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: در زمینه وقوع قتل با مساعدت دادگستری، استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه و فرهنگ‌سازی که در این خصوص صورت گرفته ۱۵ درصد کاهش قتل را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.
وی افزود: حدود ۳۷ درصد قتل‌ها با سلاح گرم، ۴۱ درصد با سلاح سرد صورت گرفته که بیشترین آمار را دارد همچنین ۳۴ درصد وقوع قتل‌ها مربوط به نزاع و درگیری، نزدیک به ۱۸ درصد آن اختلافات خانوادگی، ۴ درصد دعواهای مربوط به املاک، ۴ درصد انتقام‌جویی و ۱۴ درصد مربوط به مسائل غیراخلاقی و سایر انگیزه‌ها بوده است.

حسن‌پور یادآور شد: ۷۹ درصد مقتولین مرد و ۲۱ درصد زن هستند ۳ درصد زیر ۱۸ سال و ۸۹ درصد مقتولین بین ۱۸ تا ۵۵ سال هستند همچنین ۸۲ درصد مقتولین ایرانی و ۱۸ درصد را اتباع خارجی تشکیل داده‌اند.
وی در زمینه موضوع کلاهبرداری گفت: با وجود همه هشدارها و اطلاع رسانی‌هایی که از طرق مختلف در اختیار همشهریان قرار گرفته باز هم شاهد قربانی شدن تعدادی افراد به وسیله کلاهبرداران هستیم که شامل قشر خاصی هم نیست و همه افراد جامعه از بی سواد تا تحصیلکرده را در بر می‌گیرد.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان یادآور شد: در هفت ماهه نخست سال ۸۰ درصد افزایش کشف کالای قاچاق داشتیم که در این خصوص در زمینه کشف میراث فرهنگی ۷۴ درصد، وسایل نقلیه‌ ۲۸، وسایل خانگی ۲۵۰، قاچاق دام ۱۲۵ درصد، ابزارآلات ۶۰۰ و کشفیات سوخت ۱۹۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

وی افزود: استان کرمان به دلیل نزدیکی به استان‌های مرزی معبری برای قاچاق سوخت استان‌های همجوار شده که در این خصوص موفق به کشف بالغ بر یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار لیتر سوخت شده است.

حسن‌پور گفت: پلیس موفق به جلوگیری از محموله ۷۰ هزاری لیتری سوخت که از استان‌های شرقی به مقصد سیستان و بلوچستان بارگیری شده بود گردید که در این راستا ۶ کامیون توقیف و ۸ متهم دستگیر شده‌اند.

وی گفت: ستاد مبارزه با جرائم اقتصادی موفق به کشف ۳۶۲ میلیارد کالای قاچاق شده که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت به بازار عرضه شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)