کد خبر: ۲۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشگاه کرمان گفت: قبل از صدور رای fatf، بسیج دانشجویی اقدام به ‌تجمعی غیرقانونی در ساختمان مرکزی دانشگاه کرد. برای دفاع از حق قانونی خود به وزارتخانه مراجعه کردیم. در دانشکده تهدید شدیم که اگر قضیه را پیگیر شویم تشکل ما را منحل می‌کنند و برای شخص بنده مشکل ایجاد می‌شود که بعد از آن من احضار شدم.


دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه امروزصبح روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه از طرف دبیرخانه کمیته انصباطی احضار شده است، گفت: اتهام من نشر اکاذیب، ارتکاب به اعمالی بر ضد نظام‌مقدس اسلامی مطرح شده است.

شایان زندی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: احضار من بر اساس آیین‌نامه‌ی شورای انضباطی قانونی نیست. مثلا مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه اصلا دانشجو نیست و یا در داخل جلسات به راحتی مسوولان را تهدید می‌کنند اما با آنها برخوردی نمی‌شود.

او افزود: اما ماجرا به قبل برمی‌گردد، مجمع اسلامی هر سال نمایشگاه کتابی را در محل دانشکده فنی برگزار می‌کند. امسال نیز  ۲۴ مهرماه این برنامه در دانشکده فنی برگزار شد. وقتی که نمایشگاه در حال برگزاری بود خبری مبنی بر فروش اقلامی در حمایت از همجنس گرایی در کانال تشکل‌های مخالف دولت منتشر شد. بلافاصله بنده به عنوان دبیر تشکل به محل نمایشگاه رفتم اما چنین چیزی نبود.

انتظامات هم چنین چیزی را مشاهده نکرد. بعد از این اتفاق روز بعد مجمع اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد و این موارد را تکذیب کرد و با شانتاژ خبری که از سوی رسانه‌های آن‌ها ایجاد شد، از طرف انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی و مجمع دانشجویان عدالت‌خواه از ما شکایتی مطرح شد. بر خلاف قوانین مسوول حراست و معاون دانشجویی که مخالف دولت هستند در جلسه حضور داشتند. به هیچ عنوان اتهام را نتوانستند اثبات کنند.

زندی ادامه داد: بلافاصله از طریق نماینده‌ی مردم کرمان به هیات منصفه فشار آورده شد، چون هفته‌ی قبل از برگزاری نمایشگاه ایشان به دانشگاه آمدند و علیه لایحه‌ی fatf صحبت کردند و مجمع علیه ایشان بیانیه داد. به همین دلیل به دانشگاه فشار آوردند و هیات نظارت دانشگاه برای مجمع اسلامی چهار ماه تعلیق صادر کرد.

دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشگاه کرمان گفت: قبل از صدور رای fatf، بسیج دانشجویی اقدام به ‌تجمعی غیرقانونی در ساختمان مرکزی دانشگاه کرد. برای دفاع از حق قانونی خود به وزارتخانه مراجعه کردیم. در دانشکده تهدید شدیم که اگر قضیه را پیگیر شویم تشکل ما را منحل می‌کنند و برای شخص بنده مشکل ایجاد می‌شود که بعد از آن من احضار شدم.


 حوادث اخیر دانشگاه کرمان و اصفهان را شخصا پیگیری می‌کنم
در همین حال  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیگری مسائل پیش آمده برای یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه کرمان و حادثه اخیر دانشگاه اصفهان خبر داد.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی درخصوص اعمال محدودیت‌هایی اخیر برای برخی تشکل‌های دانشجویی گفت: حضور و فعالیت تشکل‌های مختلف دانشجویی با هر نوع گرایشی لازمه پویایی فضای دانشگاه است و هرگونه اعمال محدودیت‌های سلیقه‌ای برای تشکل‌ها و جلوگیری از فعالیت‌های آنان نشان از این دارد افرادی که سنخیتی با ذات دانشگاه ندارند در مقام تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند.

وی با انتقاد از برخوردهای بعضا سلیقه‌ای با تشکل‌های دانشجویی به در پیش بودن روز ۱۶ آذر اشاره کرد و با تاکید بر پرشور برگزار شدن مراسم این روز گفت: انتظار است فعالیت‌های قانونی تشکل‌های دانشجویی مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند و مسئولان بدانند اگر دنبال سکوت و رخوت در دانشگاه هستند این سکون مطمئنا به ضرر آنها تمام خواهد شد.

رئیس فراکسیون امید همچنین تاکید کرد: شخصا و به همراه همکارانم در مجلس شورای اسلامی مشکلات پیش آمده برای یکی از تشکلهای دانشجویی دانشگاه کرمان و حادثه اخیر دانشگاه اصفهان را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن به اطلاع دانشجویان رسانده خواهد شد.

همایش «من بهشتی هستم» که به مناسبت سالروز تولد شهید بهشتی قرار بود در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شود، به دلیل ممانعت برخی از سخنرانی علیرضا بهشتی در این دانشگاه ناتمام ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)