کد خبر: ۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کمیته امداد:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کرامت انسانی مددجویان از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: صف درخواست جهیزیه و تسهیلات کارگشایی مددجویان به صفر رسیده و تسهیلات بانکی 2 برابر شده است.
 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کرامت انسانی مددجویان از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: صف درخواست جهیزیه و تسهیلات کارگشایی مددجویان به صفر رسیده و تسهیلات بانکی 2 برابر شده است.

سید پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه در دیدار با امام جمعه جیرفت افزود: امداد بدون وفاق و همدلی پیش نمی رود و دیدیم که مردم در بحث زکات، صدقه و طرح اکرام کمک خوبی کردند و در شرایط حساس کنونی کشور، این آمار خوبی است.

وی ادامه داد: امروز با همکاری مجلس، دولت و مردم به محرومان رسیدگی می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: فعالیت امداد از متن قرآن و دین برگرفته شده و صدقه، زکات، انفاق و حمایت از ایتام نیز مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که با نام امام خمینی (ره) پیوند خورده است گفت: امام راحل، به غیر از کمیته امداد اجازه ندادند نام خود را بر هیچ نهاد دیگری بگذارند.
فتاح تصریح کرد: کمیته امداد همیشه موجب خیرات بوده و با شرایط حساس کشور، نقش مهمی در حمایت از محرومان ایفا کرده است.

وی به برکات صدقه دادن اشاره و عنوان کرد: صدقه، حرمت قرآنی دارد و اینگونه است که به خدا می رسد و این مساله هم نشان از اهمیت صدقه دارد.
رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی مددجویان عنوان کرد: امروز بانک ها تا سقف 200 میلیون ریال، تنها یک ضامن از مددجویان می گیرند و همچنین راه اندازی تعاونی ها می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی داشته باشد.

فتاح با تاکید بر اینکه باید بر ارائه تسهیلات اشتغالزایی نظارت شود گفت: تولید انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی بوده آن هم در شرایط امروز که تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی 2برابر شده است.

خودکفایی مددجویان کمیته امداد در دستور کار باشد

امام جمعه جیرفت نیز گفت: بخش زیادی از مراجعات به دفاتر ائمه جمعه در جنوب کرمان به افراد محروم اختصاص دارد و در چنین شرایطی باید خودکفایی مددجویان، به طور ویژه در دستور کار باشد.

حجت الاسلام رضا سعادت فر با بیان اینکه امروز تعامل خوبی بین کمیته امداد و دفتر امام جمعه در شهرستان جیرفت وجود دارد عنوان کرد: تعداد افراد تحت پوشش، بسیار بالاست لذا باید خودکفایی مددجویان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم فقر، نبود فرهنگ کار و کار آفرینی است لذا برخی از افراد، تسهیلات خود اشتغالی را دریافت کردند اما نه تنها که نتوانسته اند مستقل شوند بلکه بر مشکلات خود افزوده اند.

نماینده ولی فقیه در جیرفت با بیان اینکه باید مرحله به مرحله از مددجویان حمایت شود ادامه داد: در جامعه اسلامی، سادات فقیری وجود دارند که این موضوع در شأن جامعه اسلامی نیست لذا باید به مشکلات این افراد رسیدگی شود.

وی به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد نیز مراکزی را راه اندازی کند تا زمینه تربیت حافظان قرآن توسعه بیشتری پیدا کند.

سید پرویز فتاح به منظور شرکت در همایش یادمان ولایت به شهرستان جیرفت سفر کرد و در ادامه سفر خود به استان کرمان با استاندار کرمان نیز دیدار خواهد کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کمیته امداد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)