کد خبر: ۲۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در ششمین اجلاس استانی نماز مطرح شد؛
امام جمعه کرمان در ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع ''شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز''، از تداخل وقت نماز با جلسات اداری گلایه کرد.
امام جمعه کرمان در ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع ''شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز''، از تداخل وقت نماز با جلسات اداری گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان،  امروز (۱۳آذر) در ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع ''شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز'' نماز را بزرگترین، حساس ترین، مهمترین و موکدترین عبادات دانست و گفت: نماز وصل به بی نهایت است و دست انسان نمازخوان را می گیرد و او را از دنیای کاملا'' فانی به خدای تبارک و تعالی وصل می کند که بی نهایت است.

وی با بیان اینکه در هر کجای قرآن که اسمی از نماز برده شده دو پیام بسیار مهم دارد که یکی خود نماز و ارتباط خاص شخص با خدا است و دوم نماز در واقع محور ارتباط شخص با خدا و پیچیده شده همه عباداتی است که قصد قربت شرط آن است؛ تصریح کرد: تبلیغ نماز، تبلیغ دیگر عبادات هم هست‌.

امام جمعه کرمان نقش نماز در در زندگی انسان و ساختن او را از منظر روایات مورد توجه قرار داد و گفت: نماز برای کنار گذاشتن خودبینی ها و تکبر از زندگی است و دعوت واقعی به پاک سازی در زندگی است و توجه به شرایط و ضوابط یک نماز خدا پسند این است فرد خود را در کمال نزاهت و پاکی و طهارت  قرار دهد زیرا هر پلیدی و ناپاکی که با نماز مخلوط شود نماز را دچار آسیب می کند و خداوند نمازی در اوج پاکی و طهارت از ما خواسته است.

وی با افزودن اینکه نماز تقویت کننده روح انطباق است و برای همین برای نماز اوقاتی قرار داده شده و نماز اول وقت با آخر وقت متفاوت است لذا نماز روح انضباط و نظم را به مسلمان می آموزد؛ افزود: نماز با همه ظرفیت و پیام های مثبتی که دارد اما واقعیت این است در دعوت به نماز و همکاری با ستادهای اقامه نماز دچار یک مشکل اساسی هستیم و این در درون جامعه و مجموعه اداری ما خودش را نشان می دهد و یکی از مهمترین راه هایی که انسان را به نماز دعوت می کنیم حل همین مشکل است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تصریح به اینکه دعوت به نماز در خیلی از حوزه هایی که دست ما است و اختیار داریم به صورت عملی نیست؛ در هر استانی اگر مسئول ستاد اقامه نماز، آن را جدی بگیرد بخشی از این مشکل حل می شود؛ از تداخل بسیاری از کارها مراکز علمی و جلسات اداری انتقاد کرد و بیان داشت: ۴ دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که از همین نماز که کانون اصلی آن مساجد است، می گذرد اما آیا الان نمره قابل قبولی داریم؟ با کمال تاسف در بخش قابل توجهی از برنامه ریزی ها کار بر نماز مقدم است.

وی خاطرنشان کرد: آیا امر نماز فقط به عهده ستاد اقامه نماز است و دیگران در پیشگاه خدا مسئولیتی ندارند؟! درست است که مخاطب اول نماز صاحبان قدرت و مکنت هستند اما دیگران هم در حد توان خود جدی به این مسئله بپردازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)