کد خبر: ۲۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
ریس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان
رییس کمیسیون خدمات شهری شورا شهر کرمان می‌گوید: نباید به جای اینکه به حل مسئله بپردازیم صورت مسئله را پاک‌کنیم. اینکه می‌گویند ریشه‌کن کردن تکدی‌گری 100 درصد امکان‌پذیر نیست حرف درستی نیست.
گروه شهر/سمیرا کریمی افشار 

گفت‌وگوی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری در خصوص پدیده تکدی گری در کرمان با واکنش‌هایی همراه بود. 

زهرا موسی‌پور در آن‌گفت‌وگو با بیان این‌که  شرایط جامعه متکدی تولید می‌کند و ریشه‌کن کردن تکدی گری در کرمان 100 درصد امکان‌پذیر نیست، صراحتاً فرمانداری و شهرداری را محور انجام کار مرتبط با متکدیان اعلام کرد و گفت: اگر این دو ارگان پای کار بیایند سایر دستگاه‌ها نیز می‌آیند.
موسی‌پور البته این را هم گفته بود: «در این شهر همه تا جایی‌که می‌توانند می‌خواهند از پای کار بگریزند.»

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا شهر کرمان  می‌گوید: نباید به جای اینکه به حل مسئله بپردازیم صورت مسئله را پاک‌کنیم. اینکه می‌گویند ریشه‌کن کردن تکدی‌گری 100 درصد امکان‌پذیر نیست حرف درستی نیست.

علی خدادادی با بیان این‌که در خیلی از کشورها تکدی گری وجود ندارد و آن را عملی زشت و غیراخلاقی می‌دانند، می‌افزاید: منظور سخنم کشورهای غربی و اروپایی نیست بلکه در همسایگی ما و در کشورهای عربی مانند کویت، بحرین و امارات است که متکدی وجود ندارد.

او در ادامه با اشاره به اینکه ریشه‌کن کردن تکدی گری امکان‌پذیر است و بافرهنگ سازی راحت می‌توانیم این پدیده شوم را کاهش دهیم،خاطرنشان می‌کند: ساماندهی متکدیان یک عزم جمعی و تصمیم قاطعانه می‌طلبد. چرا باید اعتقاد داشته باشیم جامعه ما متکدی تولید می‌کند؟ این یک تفکر غلط و بیهوده است.

خدادادی به صراحت  می‌گوید: گریز از کار حداقل در مورد شهرداری صدق نمی‌کند.
خدادادی با تأکید بر اینکه شهرداری دقیقاً به وظایف خود عمل نموده است و اردوگاه و گرم‌خانه‌ها را تجهیز و نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام نموده است صراحتاً اعلام می‌کند: تعیین تکلیف متکدیان بعد از تحویل به اردوگاه وظیفه شهرداری نیست.

خدادادی درعین‌حال از عدم رسیدگی و ساماندهی متکدیان در اردوگاه‌ها سخن می‌گوید.  و با بیان این‌که «درست است وظایف شهرداری در مدیریت شهرداری زیاد بوده است و اداره شهر نیز بر عهده شهرداری است.» خطاب به موسی پور می‌گوید: کجای قانون گفته‌شده است شهرداری متولی متکدیان است.

او در ادامه با استناد به قانون آیین‌نامه ساماندهی متکدیان که به تأیید هیئت‌وزیران رسیده است و به عنوان آیین‌نامه شورای عالی اداری ابلاغ‌شده است یادآور می‌شود: وظیفه شهرداری جمع‌آوری متکدیان و استقرار آن‌ها به کمک نیروی انتظامی در اردوگاه‌هایی است که خود شهرداری تجهیز کرده است.

خدادادی در ادامه عنوان می‌کند: سایر مسئولیت‌ها بر عهده سازمان‌هایی است که در آیین‌نامه به آن اشاره‌شده است. به‌عنوان‌مثال: همه دستگاه‌ها ازجمله استانداری، فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی و دادستانی بایستی هر یک بنا بر وظایف خودکارها را پیش ببرند. تا این پدیده که روح جوانان و نوجوانان و مردم این شهر را مخدوش کرده است ریشه‌کن نمایند.

او در ادامه به خبرنگار ما می‌گوید: هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی بعد از تحویل دادن متکدیان به اردوگاه‌ها وظیفه استانداری است. او صراحتاً استانداری را به عنوان محور اعلام می‌کند و می‌گوید: استانداری باید موضوع متکدیان را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

خدادادی معتقد است تکدی گری به یک نوع کاسبی بدون سرمایه و بدون دانش فنی تبدیل‌شده است. او با ابراز تأسف می‌گوید: ما نمی‌توانیم در میان این متکدیان نیازمندان واقعی را تشخیص دهیم لاجرم بایستی عطوفت و رفعت اسلامی را کنار بگذاریم و با تمامی آن‌ها برخورد قضایی و قانونی به عمل آوریم.

او در این میان نقش مراکز خیریه را نیز مهم قلمداد می‌کند و می‌گوید: این مراکز نیز بایستی کمک کنند تا بتوانیم این پدیده زشت را کاهش دهیم و به‌مرورزمان آن را ریشه‌کن کنیم.

خدادادی در خصوص اقدامات شهرداری در جهت تأمین و تجهیز اردوگاه‌ها می‌گوید: یک اردوگاه در سرآسیاب و دو گرم خانه برای کودکان و خانم‌ها فراهم کرده‌ایم.

او با اشاره به تفکیک و ساماندهی متکدیان می‌گوید: متکدیان پس از جمع‌آوری بایستی تفکیک شوند و در این راستا نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها ازجمله فرمانداری، کمیته امداد، بهزیستی، دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی هستیم. چراکه هر کدام از این متکدیان یکسری مشکلات دارند عده‌ای معتاد و عده‌ای دیگر بیمار یا کودک هستند.

خدادادی در پایان به اتباع افغانستانی و پاکستانی اشاره می‌کند و می‌گوید: در خصوص این اتباع با مدیریت اتباع صحبت کردیم و آن‌ها را جمع‌آوری و دیپورت می‌کنیم.

این در حالی است که در آبان ماه 97 فرماندار کرمان در گفتگو با تسنیم اعلام کرده بود: ۳۵ تا ۴۱ درصد متکدیان شهر کرمان اتباع بیگانه پاکستانی و افغانستانی هستند.

 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)