کد خبر: ۲۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو علت افزایش قیمت مرغ را بررسی می کند
اگرچه چند ماه پیش قیمت مصوب 10 هزارو 500 توان برای مرغ در نظر گرفته شد، اما کماکان این ماده پروتئینی میل صعود دارد. این بار قیمت آن به 11 هزارو 300 تومان افزایش داشت.
گفتار نو/ مرضیه قاضی‌زاده

اگرچه چند ماه پیش قیمت مصوب 10 هزارو 500 توان برای مرغ در نظر گرفته شد، اما کماکان این ماده پروتئینی میل صعود دارد. این بار قیمت آن به 11 هزارو 300 تومان افزایش داشت.

به گزارش گفتارنو، بنا بر شواهد و گفته‌های تولیدکنندگان، دلیل این افزایش مربوط به مشکلات حمل‌ونقل و افزایش قیمت جوجه است. همچنین افزایش قیمت گوشت تا 65 هزار تومان و جایگزین شدن مرغ به‌جای گوشت نیز خود عاملی برای افزایش تقاضا و درنهایت افزایش قیمت بوده است.

اگرچه قیمت مرغ نسبت به یک ماه گذشته 800 تومان افزایش داشته است اما بر اساس اظهارات تولیدکنندگان از این افزایش تنها 200 تومان نصیب تولیدکننده می‌شود و کماکان مشکلات مربوط به حمل‌ونقل نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید بر دوش تولیدکنندگان سنگینی می‌کند.

«قیمت مرغ نسبت به سایر هزینه‌های دیگر و مشکلات نهاده گران نیست» این جمله‌ای است که مسئول اتحادیه صنف مرغ و ماهی‌فروشان کرمان، در پاسخ به گرانی قیمت مرغ در کرمان می‌گوید.

حسن سیستانی در خصوص علت افزایش قیمت مرغ به خبرنگار صدای تک می‌گوید: ما در ایام مختلف یک سرانه مصرف و تولید داریم، با بالا و یا پایین رفتن هرکدام از آن‌ها قیمت تغییر می‌کند، وقتی‌که سرانه مصرف نسبت به تولید بیشتر باشد خوب قیمت در کل کشور افزایش پیدا می‌کند.
بر اساس اظهارات او قیمت مرغ در کل کشور افزایش‌یافته و متوسط قیمت مرغ به دلیل مشکلات مربوط به نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید افزایش‌یافته است.

او در خصوص عدم کشتار و ورود مرغ از استان‌های دیگر به کرمان اظهار می‌کند: بله خوب به‌هرحال ما کمبود مرغمان را از استان‌های هم‌جوار چون یزد تهیه می‌کنیم، البته از سایر استان‌ها چون استان‌های شمالی و شیراز و اصفهان نیز مرغ وارد کرمان می‌شود.
بر اساس اظهارات مسئول اتحادیه صنف مرغ و ماهی‌فروشان کرمان، تولید مرغ در کرمان به‌اندازه تأمین نیاز استان نیست و کرمان همیشه واردکننده مرغ از استان‌های هم‌جوار بوده است.

سیستانی در ادامه با اشاره به ورود 25 الی 30 درصدی مرغ از استان‌های دیگر به کرمان می‌گوید: به‌هرحال هزینه‌های حمل‌ونقل قیمت مرغ را تا 100 الی 200 تومان افزایش می‌دهد و گاهی به دلیل ورود مرغ از استان‌های دیگر، افزایش قیمت مرغ در استان‌های دیگر آسان کرمان را نیز درگیر می‌کند.

او شایعه توقف کشتار در کرمان را به‌شدت تکذیب کرده و می‌گوید: کشتار کم شده ولی متوقف نشده است؛ به دلیل اینکه در کرمان مرغ زنده کم است و نیست، گوشت مرغ از استان‌های هم‌جوار می‌آید

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی نیز بر گران نبود قیمت مرغ تأکید دارد و می‌گوید: درست است که قیمت مرغ نسبت به گذشته افزایش داشته است ولی به همان میزان هزینه‌ها هم بالا رفته است.

علی موحد در بخشی از صحبت‌هایش به قیمت 65 هزارتومانی گوشت قرمز اشاره‌کرده و می‌گوید: در دنیا ازنظر استاندارد جهانی قیمت گوشت مرغ نصف گوشت گوسفند است، یعنی الآن قیمت گوشت مرغ باید 30 هزار تومان باید.

اگرچه قیمت مرغ نسبت به 10 روز گذشته 800 تومان افزایش داشته است اما بنا بر اظهارات مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، از این افزایش تنها 200 الی 300 تومان نصیب تولیدکننده می‌شود.

او مشکلات مربوط به حمل نهاده‌ها به همراه افزایش قیمت جوجه تا 3 هزار و 200 تومان را عامل افزایش قیمت مرغ می‌داند و می‌گوید: همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده است و تولیدکننده‌ها را مقداری ترسانده است.

موحد در ادامه می‌گوید: میزان تولید آن‌قدر هم کم نشده است ولی چون قیمت گوشت قرمز بالا رفته است مردم بیشتر به سمت مرغ روی می‌آورده‌اند، مصرف مرغ زیاد شده است و به همین دلیل یک مقدار عرضه و تقاضا به مشکل برخورده‌اند.

«قیمت مرغ مثل سکه است، یعنی قیمت مرغ امروز این است ولی روز بعد ممکن است تغییر بکند» موحد در ادامه این جمله می‌گوید: مرغ یک حالت سیالی دارد، این‌طور نیست که فقط استان کرمان کمبود داشته باشد. وقتی‌که در کل کشور جوجه ریزی به دلیل گرانی مواد اولیه و عدم حمل‌ونقل و به‌تازگی قیمت جوجه بالا رفته است خوب این مسئله درنهایت بر قیمت مرغ تأثیر می‌گذارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی و تخم‌گذار در خصوص افزایش قیمت مرغ گوشتی به خبرنگار گفتارنو می گوید: وقتی دان به‌موقع نمی‌رسد خوب مرغدار مجبور می‌شود که مرغ را با وزن پایین به بازار عرضه کند این مشکل در کنار نبود جوجه یک‌روزه و افزایش قیمت آن تا 2 هزارو 700 تومان موجب افزایش قیمت مرغ شده است.

منصور دوست محمدی در خصوص شایعات شنیده‌شده مبنی بر توقف 2 روزه کشتار مرغ در کرمان، ابراز بی‌اطلاعی کرده و می‌افزاید: به‌هرحال مرغ نیست که بخواهد کشتار شود، در حال حاضر گوشت مرغ از استان‌های مجاور چون اصفهان و گلستان و غیره می‌آید، چون مرغ زنده کم است، کشتار هم کاهش‌یافته است.

«وقتی امروز سویا و ذرت به مرغدار نمی‌دهند، آن‌ها هم نمی‌توانند جوجه بگیرند و تبعات آن 45 روز بعد مشخص می‌شود» او بابیان این جملات به صحبت‌های پیشین خود در ارتباط با عدم بارگیری دان مرغ از بنادر اشاره‌کرده و یادآور می‌شود: من قبلاً هم گفته‌ام دان مرغ از بنادر بارگیری نمی‌شود، خوب تبعات این دارد بروز می‌کند، الآن مرغدار دلش می‌خواهد جوجه ریزی بکند ولی دان نیست و منتظر هست تا بارهایش باز شود و به دستش برسد.

دوست محمدی در خصوص دان مرغ‌های خریداری‌شده از شرکت پشتیبانی امور دام می‌گوید: بعد از حدود تقریباً یک ماه این بارها تازه دیروز به دست ما رسیده است.









 

برچسب ها: قیمت مرغ ، گفتارنو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صدیقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
ممنون که صدای مردم هستید و مشکلات شون رو بیان می کنین. واقعا مرغ گرونه
کیومرث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
تولید کننده چه خبر از جیب مردم داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)