کد خبر: ۲۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: مرزهای بین ما و کودکانمان به دلیل گسترش فضای مجازی در حال محو شدن است اما در عین حال مرزهای جدیدی نیز در حال شکل گیری است.
 مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: مرزهای بین ما و کودکانمان به دلیل گسترش فضای مجازی در حال محو شدن است اما در عین حال مرزهای جدیدی نیز در حال شکل گیری است.

عباس تقی زاده روز چهارشنبه در نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی افزود: فضای مجازی موجب شکاف دیجیتالی بین والدینی که آشنایی چندانی با فضای مجازی ندارند و فرزندانی که از والدین خود جلوتر هستند ، شده است.

وی خاطرنشان کرد: شکاف دیجیتالی بین دانش آموزان و معلمان موجب می شود که معلمان نتوانند دانش آموزان را به درستی راهنمایی کنند و فضای آزاداندیشی را در مدارس ایجاد کرده و پاسخگوی وسئوالات دانش آموزان باشند.

تقی زاده با تاکید بر این مطلب که تفکر، هسته اصلی سواد رسانه ای است، ادامه داد: همه ما باید با توسعه دانش خود درباره فضای مجازی و سواد رسانه ای رهبر آموزشی فرزندان خود باشیم.
تقی زاده ضمن بیان این مطلب که تمرکز بر خانواده و فضای مجازی بسیار اهمیت دارد، گفت: مادران به عنوان ایفاگر نقش اصلی در خانواده می توانند رفتار فرزندان خود در فضای مجازی را مدیریت کنند.

مشاور رسانه ای استاندار کرمان اظهارداشت: برای استفاده از فضای مجازی با محیط و اکوسیستمی روبرو هستیم که باید مفید، ایمن و سالم باشد و تشخیص این موارد بسیار دشوار است که با برگزاری دوره های آموزشی می توان این شناخت را به استفاده کنندگان از فضای مجازی ارائه کرد.
وی به تفاوت نسلی اشاره و بیان کرد: نسل ما نسلی است که با تلویزیون با عملکردی یک طرفه بزرگ شده زیرا این رسانه به صورت یکطرفه اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می دهد اما فرزندان ما زاده دیجیتال هستند و با فناوری های جدید در حال رشد هستند.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی خاطرنشان کرد: امروز حتی قبل از تولد فرزندان، هویت مجازی آنها شکل می گیرد و پس از تولد نیز فرزندان مابه صورت مدام با ابزارهای دیجیتال و اینترنت در ارتباط هستند.

تقی زاده با اشاره به اینکه در فضای مجازی با فضای بی مرزی روبرو هستیم، گفت: نسل اینترنت خودمختار است و دسترسی دارد و باید او را در برابر آسیب های فضای مجازی مصون کرد.

وی ادامه داد: روبرو شدن با محتوای نامتناسب و نامناسب با سن افراد به ویژه فرزندان یکی از آسیب هایی است که در فضای مجازی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

مشاور رسانه ای استاندار کرمان اظهارداشت: فرزندان ما به دلیل آشنایی مدام و مجازی با مواردی که متناسب با سن آنها نیست، با بلوغ زودرس می رسند و در اینجا سواد رسانه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه در فضای مجازی دو نگاه فن محور و مهندسی و جامعه شناسی وجود دارد، گفت: تلفیق این دو نگاه بسیار مهم است و خوبی ها و آسیب های آن در کنار هم باید در جامعه آموزش داده شود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی خاطرنشان کرد: اینترنت آزادی در انتخاب و فکر کردن را به نسل جدید می دهد و آنها را به سئوالاتی روبرو می کند که فرصت بسیار خوبی در اختیار ما قرار می دهد که به آنها به درستی پاسخ دهیم .

وی ادامه داد: در این رابطه باید تاکید کرد که هیچکس بی نیاز از آموزش های سواد رسانه ای نیست زیرا این فضا روز به روز رشد و تغییر می کند.

به گفته تقی زاده در فضای مجای نباید مخاطب منفعل بود بلکه باید ایده ها و فعالیت های خود را به درستی معرفی کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه باید در ابتدا آمادگی فرهنگی درباره فضای مجازی را می داشتیم تا در برابر آسیب های این فضا مصون باشیم، گفت: فضای مجازی در حوزه ارتباطات و اطلاعات فرصت بسیار خوبی برای افزایش توانمندی های خانواده ها در ابعاد مختلف است.

مسعود الهامی با بیان اینکه سهولت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی یکی از مزیت های مهم این فضا است، گفت : با راه اندازی شبکه های زیرساختی، دسترسی به اینترنت در جای جای استان کرمان فراهم شده است و می توان از این فرصت برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی استفاده کرد تا شاهد تحول اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی در بین خانواده هاباشیم.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت زندگی به صورت مستقیم با اشتغال افراد خانواده ارتباط دارد و امروز بهترین ابزار برای توانمندسازی، فناوری اطلاعات و استفاده از ابزارهای اینترنتی است.

به گفته الهامی: تا سال 95 تنها 19.3 خدمات و محتوای دستگاه ها الکترونیکی شده بود که این میزان امروز به 60.5 درصد رسیده است که حاصل توسعه شبکه زیرساختی در سطح استان است و این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)