کد خبر: ۲۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
انارکی در نطق میان دستور مطرح کرد:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید زمین رایگان در اختیار زوج های دهه شصتی قرار گیرد تا بتوانند با ساخت یک واحد مسکونی زندگی خود را سامان دهی کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید زمین رایگان در اختیار زوج های  دهه شصتی  قرار گیرد تا بتوانند با ساخت یک واحد مسکونی زندگی خود را سامان دهی کنند.

 احمد انارکی محمدی  در نطق میان دستور (یکشنبه ٢۵ آذر ماه) با اشاره به کاهش نرخ ارز در کشور، گفت: کمیسیون اقتصادی از این موضوع حمایت می کند و امیدواریم که با کاهش قیمت ارز قیمت کالاها تثبیت یافته و کاهش یابد تا از فشاری که در بحث معیشتی به مردم وارد شده کاسته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات ارزی کشاورزان، افزود: کشاورزان با مشکلات فراوانی محصولات خود را تولید می‌کنند و تولیدات آنها به ویژه پسته با تمام هزینه‌هایی که برای تولید وجود دارد با بازگشت ارز مطابقت ندارد.

ارزش تمامی محصولات کشاورزی ۴ میلیارد دلار است

وی ادامه داد: اگر قرار است پسته با هزینه ارز و بازار آزاد تولید شود و ارز کشاورزان به شبکه نیما وارد شود فاصله ارز شبکه نیما با بازار آزاد باید بسیار کم شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشاورزان نمی‌توانند اجناس خود را با بازار ارز آزاد خریداری کنند اما موظف به ارائه ارز در نیما باشند، اظهار داشت: ارزش تمامی محصولات کشاورزی ۴ میلیارد دلار است که مجلس و دولت باید به کشاورزان کمک کنند تا مشکلات ارزی آنها رفع شود.

انارکی با بیان اینکه در استان کرمان و جنوب شرق کشور مشکل آب وجود دارد که باید با مدیریت صحیح با این موضوع پرداخته شود، افزود: در ماده 27 و 28 قانون حفاظت از منابع آبی مواردی درخصوص انتقال آب مطرح شده است و می توان از انتقال آب برای ایجاد محصولات بهتر و برداشت های بهتر در واحد سطح استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید این مجوز صادر شود تا کشاورزان منطقه انار و رفسنجان با انتقال آب بتوانند بهتر از آب استفاده کنند و وزارت نیرو نیز باید این موضوع را پیگیری کند تا موضوع مدیریت آب به درستی انجام شود.

امهال وام کشاورزان به مدت 3 سال

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس و دولت تصمیم مهمی برای امهال وام های کشاورزی اتخاذ کرده اند، تاکید کرد: دولت باید بخشنامه ها را هر چه سریعتر با بانک های سراسر کشور ابلاغ کند، چرا که کشاورزان منتظر هستند و با توجه به خسارتی که به آنها وارد شده، تنها راه کمک به آنها امهال وام ها به مدت 3 سال است که دولت باید هر چه سریعتر این موضوع را ابلاغ کند و با توجه به اینکه این قانون تا پایان سال جاری اجرایی است، بانک ها باید هر چه سریعتر این اقدام را عملیاتی کنند.

وی افزود: شورای نگهبان باید بند (و) تبصره 16 قانون بودجه را که در مجلس تصویب شده برای حل مشکلات تولیدکنندگان، تایید کند تا تولیدکنندگان بتوانند از این بند استفاده کنند.

انارکی با بیان اینکه دهه شصتی ها امروز در آزمون های استخدامی مظلوم واقع شده اند، ادامه داد: اگر آنها بخواهند امروز در آزمون های استخدامی شرکت کنند به دلیل بالا بودن سن آنها و عدم برگزاری، امکانات مناسب برای آنها فراهم نیست.

دولت باید فکری به حال اشتغال  و امنیت شغلی جوانان کند

وی تصریح کرد: باید زمین رایگان در اختیار زوج های  دهه شصتی  قرار گیرد تا بتوانند با ساخت یک واحد مسکونی زندگی خود را سامان داده و شرایط ازدواج خود را فراهم کنند، چرا که هیچ کار عملیاتی برای جوانان این دهه انجام نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید فکری به حال اشتغال  و امنیت شغلی جوانان کند، اظهار داشت: باید با اقدامات مناسب از جوانان در شرکت های مختلف استفاده شود و شرکت ملی مس نیز از نیروهای بومی منطقه استفاده کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)