کد خبر: ۲۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خبر داد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: انتقال منابع بیش از 5 هزار میلیارد تومان از حساب شرکت های بزرگ به استان عملیاتی شده و به استان آمده که این مهم ماحصل تفویض اختیار شورای معادن بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: انتقال منابع بیش از 5 هزار میلیارد تومان از حساب شرکت های بزرگ به استان عملیاتی شده و به استان آمده که این مهم ماحصل تفویض اختیار شورای معادن بوده است.

مهدی حسینی نژاد  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان به عنوان پایلوت تفویض اختیارات مطرح است و جلسه ای که با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رابطه داشتیم و تفویض اختیار در زمینه ثبت سفارش که خواسته بسیاری از ادارات و کوتاه تر شدن مسیر اداری است، صورت گرفت.

وی افزود: بعد از این کار ثبت سفارش در استان ها انجام و مناطق ویژه اقتصادی در واردات کالا بدون ثبت سفارش می توانند کار را انجام بدهند و  مشکلات پروسه های اداری کمتر خواهد بود.

حسینی نژاد با اشاره به تفویض اختیار در شورای معادن استان کرمان نیز تصریح کرد: در این شورا پیگیر انتقال حساب شرکت های بزرگ به استان بودیم و مراحل رصد انتقال حساب ها از سوی قوه قضائیه در حال انجام است و بخش قابل توجهی از گردش حساب ها به استان آمده است.

وی بیان کرد: این انتقال منابع منجر به این شده که تفاهمنامه هایی مبنی بر پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط را با بانک ها داشته باشیم و امتیاز بسیار بزرگی برای استان ایجاد شده که هم قدرت تعاملی ما با بانک ها را افزایش داده و هم منابع و مصارف سیستم بانکی توانمندتر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: انتقال منابع بیش از 5 هزار میلیارد تومان عملیاتی شده و به استان آمده و این ماحصل تفویض اختیار شورای معادن است.

وی افزود: برخی از تفویض اختیارها می تواند خیلی مفید برای استان ها به ویژه کرمان باشد که دارای ظرفیت های بزرگی هستیم و در اقتصاد مقاومتی که کرمان نیز یکی از سه استان پایلوت بود، در حوزه صنعت و معدن سرمایه گذاری نزدیک به 36 هزار میلیارد تومان انجام شد که در تکمیل زنجیره های ارزش افزوده حوزه معدنی است و به زودی کرمان را علاوه بر معدن، به عنوان استان صنعتی خواهیم شناخت.

حسینی نژاد اظهار کرد: این سرمایه گذاری های در حال انجام، عموما شامل صنایع بزرگ و مادر است که علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم، موتورهای محرکه برای صنایع پایین دستی، جانبی و خدماتی است.

وی در ادامه بیان کرد: 5.8 میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده معادن استان کرمان است و بیش از 40 درصد وصولی حقوق دولتی معادن کشور در استان کرمان است.

رییس سازمان صمت استان کرمان گفت: سنگ آهن، مس، کرومیت و زغالسنگ 83 درصد ذخایر شناخته شده را شامل می شوند که استفاده از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه استان را دیده ایم و در برنامه توسعه ششم رشد حوزه معدن 11.4 درصد دیده شده در صورتی که رشد اقتصادی استان هشت و نیم درصد است.

وی افزود: معتقدیم این عدد محقق می شود زیرا در 5 سال گذشته با اصلاح بخشی از قوانین موجود سرمایه گذاری هایی در تکمیل زنجیره ارزش افزوده و فولاد داشته ایم که نزدیک 20 درصد شمش تولیدی کشور در استان کرمان تولید خواهد شد و زنجیره این محصول را در استان از گندله، کنسانتره و ... داریم.

حسینی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت معادن زغالسنگ بیان کرد: 800 هزار تا یک میلیون تن کل زغال استخراجی ما در استان کرمان است و زغالسنگ مورد نیاز ما 3 و نیم تا 4 میلیون تن است.

وی تصریح کرد: 70 درصد قیمت تمام شده زغال ما نیروی انسانی است و تلاش می کنیم با برنامه درست در این زمینه از بروز چالش ها جلوگیری کنیم.

حسینی نژاد گفت: میزان استخراج زغال در بخش خصوصی و دولتی برابر است اما در بخش دولتی 3 هزار نفر نیرو و در بخش خصوصی 800 نفر مشغول به کار هستند که این در بخش قیمت تمام شده مدیریت شده و باید در بحث درآمد و هزینه بتوانیم افزایش حقوق کارگران را پوشش بدهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: شرایط بعد از واگذاری در حوزه زغالسنگ بهتر شده اما به لحاظ مزایا اتفاقی برای پرسنل این حوزه نیفتاده است.
برچسب ها: صنعت و معدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)