کد خبر: ۲۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
اتوبوس مطالبه‌گری در ایستگاه شورای شهر:
ششمین اتوبوس مطالبه‌گری در شورای شهر کرمان ایست کرد.اعضای شورای شهر کرمان مسافران اتوبوس مطالبه‌گری بسیج رسانه بودند. محمد فرشاد در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران مبنی بر دعوت رسانه‌های خاص در جلسات شورا گفت: حضور خبرنگاران و مردم در جلسات شورای شهر بلامانع است و هیچ مصوبه‌ای در شورا بدون حضور خبرنگاران تصویب نشده است.
ششمین اتوبوس مطالبه‌گری در شورای شهر کرمان ایست کرد.اعضای شورای شهر کرمان مسافران اتوبوس مطالبه‌گری بسیج رسانه بودند "محمد فرشاد" در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران مبنی بر دعوت رسانه‌های خاص در جلسات شورا گفت: حضور خبرنگاران و مردم در جلسات شورای شهر بلامانع است و هیچ مصوبه‌ای در شورا بدون حضور خبرنگاران تصویب نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور خبرنگاران در کمیسیون‌های تخصصی هیچ منع قانونی ندارد اما حضور خبرنگاران در کمیسیون‌های تخصصی ضرورت ندارد.

خرید و فروش زمین توسط اعضای شورای شهر!؟

رییس شورای شهر کرمان در پاسخ به این شبهه که اعضای شورای شهر به خرید و فروش زمین پرداخته‌اند، تصریح کرد: هیچ یک از اعضای شورای شهر به خرید و فروش زمین نپرداخته است و هر کدام از خبرنگاران یا افراد دیگر سندی در این زمینه داردند، ارایه تا مورد بررسی قرار گیرد.

پارک شورا  نخستین مقصد این اتوبوس برای توضیح اعضای شورا در مورد میزان استانداردهای این پارک و مخصوصا وسایل بازی آن بود؟  رییس شورای شهر کرمان با بیان این مطلب که شورای شهر ماهیت اجرایی ندارد و دیگر اعضای شورای شهر عنوان کردند که عمده وسایل بازی کودک این پارک استاندارد می‌باشند و فقط چند مورد آن بایستی استانداردسازی شوند.

زمان افتتاح پروژه‌های عمرانی کرمان

رییس شورای شهر کرمان از پروژه‌های ناتمامی که به این شورا به ارث رسیده بودند، سخن به میان آورد و بیان کرد: در این شورا برخی از پروژه‌های ناتمام تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند و همه سعی ما براین است که همه پروژه‌ها را سامان دهیم. گفتنی است که در دوره این شورا پروژه باغ ملی و پل سیدی به بهره‌برداری رسید.

وی از به بهره‌برداری رسیدن پروژه زیرگذر میدان آزادی و  تقاطع غیرهم‌سطح ابوذر در سه ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: پروژه تقاطع هوانیروز و تقاطع راه آهن و ... در سال آینده به‌بهره‌برداری خواهند رسید، به‌طوری‌که همه پروژه‌های نیمه‌تمام در سال آینده به پایان خواهند رسید.

اعضای شورای شهر کرمان با اشاره به مراحل اجرای پروژه‌های عمران شهری کرمان اعلام کردند: پروژه میدان آزادی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدعلی قنبری معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان مطرح کرد: در پروژه بزرگ میدان آزادی، 36 هزار متر شمع‌ریزی شده است، روکش آسفالت آن در خیابان استقلال تکمیل و در بهمنیار در حال مراحل پایانی است، قرارداد روشنایی آن نیز منعقد و یک هفته قبل مراحل کار در ان آغاز شده که تا بهمن ماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که برنامه زمان‌بندی شده برای پایان پروژه‌های نیمه‌تمام در کرمان جلوتر هستیم، ادامه داد: پل ابوذر نیز که مدتی به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل شده بود، مجددا تکمیل آن شروع شده و روزانه در آن دو سگمنت نصب می‌شود، تا دو هفته آینده کار نصب آن‌ها پایان می‌یابد و تولید سگمنت‌های پل راه‌آهن از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود.
دست فروشان چهره شهر را زشت

مسیر بعدی کاروان مطالبه‌گری میدان مشتاق (میدان شهدا) برای بررسی دست فروشان مخصوصا ناس فروشان و وضعیت سد معبرهای این میدان توسط مغازه‌داران بود که "حسین چناریان" یکی از اعضای شورای شهر کرمان با تبیین مضرات ناس گفت: باوجود مضرات زیاد ناس اما متاسفانه در قانون ناس جزو مواد مخدر محسوب نمی‌شود لذا نمی‌توان از لحاظ قانون با این پدیده برخورد کرد.

وی از اهمیت اقدامات فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی سخن گفت و ادامه داد: باید جوانان از مضرات ناس و مواد مخدر آگاه کنیم و باید این نوع مشکلات ریشه‌ای حل شد.

این عضو شورای شهر کرمان در خصوص دست فروشانی که در اطراف میدان مشتاق بود، اظهار کرد: دست فروشان بایستی ساماندهی شوند تا اینگونه زیبایی بصری شهر را دست خوش خود نکنند.

زهرا ایرانمنش یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در این رابطه گفت: باید به عنوان ناظر از مسئولین بازخواست کنیم اما نباید اقدامات موقتی باشد بلکه باید مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم که این مهم با همکاری همه دستگاه‌های مربوط محقق خواهد شد.

ارزش‌گذاری زمین‌های اطراف قلعه دختر شایعه یا واقعیت 

چناریان در پاسخ به سوالی درباره زمین‌های قلعه‌دختر، که زمین‌های مورد نیاز برای تملک در راستای احیای این قلعه‌های باستانی متعلق به اقوام یکی از اعضای شورای شهر است لذا قیمت آن زمین‌ها را میلیاردی ارزش‌گذاری شده است؛ با بیان اینکه در اجرای طرح قلعه‌دختر و در کمیسیون برنامه و بودجه، زمینی مربوط به اعضای شورای شهر نه شنیده و نه به آن برخورد کرده‌ام، عنوان کرد: اطلاعات خود را به شورا ارائه تا بررسی شود.

وی افزود: بر اساس طرح‌هایی که شهرداری دارد، تفاهم نامه‌ای میان شهرداری و مردم منعقد می‌شود و شهرداری موظف است معادل نقدی زمین را پرداخت کرده و یا زمینی دیگر را جایگزین آن کند این نوع برنامه‌ها وارد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر می‌شوند.

فرشاد رئیس شورای شهر کرمان نیز گفت: شورا در جزئیات زمین‌ها دخالت نمی‌کند و تنها صحت زمین را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

قنبری معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در این رابطه نیز عنوان کرد: شهرداری قیمت‌گذاری زمین را انجام نمی‌دهد، بلکه کارشناسان دادگستری این کار را انجام می‌دهند.

وی از پارکینگ بازار کرمان گفت و با اشاره به اینکه طرح ارگ، پارکینگ زیادی دارد، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در آینده به جای آن از طرح ساروج استفاده کنند.

فرشاد رئیس شورای شهر کرمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با سیاسی‌کاری در شورا و دعوت از افراد سیاسی در شورا تصریح کرد: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و شورا هیچ رویکرد سیاسی در جهت اتخاذ تصمیمات خود نداشته است و هیچ فرد سیاسی به شورا دعوت نشده است و تحت هیچ شرایطی در جلسات کارشناسی دعوت نشده است.

وی با تاکید برآنکه ضمن آنکه مصوبات شورا در صحن علنی مطرح و به تصویب می‌رسند، اضافه کرد: هر کسی در خارج از شورا حق دارد مراودات سیاسی داشته باشد اما در صحن شورا از هیچ حزبی دعوت نشده است.

چناریان عضو شورای شهر کرمان نیز تنها راه خدمت‌رسانی به مردم را در سایه همدلی و وحدت دانست و بیان کرد: مبنای کار این شورا براساس کارهای کارشناسی بوده لذا سعی شده به‌دور از تفرقه و حاشیه کار کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان از شفافیت در این نهاد گفت و با اشاره به اینکه جامعه باید شفاف باشد تا هر کسی وظایف خود را بداند، عنوان کرد: همه طرح‌ها، قراردادها، هزینه‌ها، درآمد و ... در سایت شورای شهر قابل ملاحظه است.

"علی خدادادی" عضو شورای شهر کرمان گفت: آمپول عقیم‌سازی بسیار گران است اما باید مدنظر داشت که این مهم غیر انسانی می‌باشد. برای نگهداری این نوع سگ‌ها از سایت جاده اول کوهپایه استفاده می‌کنیم.

نکویی یکی از کارشناسان شهرداری نیز در خصوص سگ‌های ولگرد گفت: سگ‌های ولگرد از سطح شهر جمع آوری و به انجمن حمایت از حیوانات بدون صاحب تحویل داده می‌شوند و وظیفه شهرداری جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است؛ گفتنی است مدتی این انجمن با مشکلاتی مواجه شد که شهرداری به آنها کمک کرده است.

خدادادی عضو شورای شهر نیز در واکنش به حضور متکدیان گفت: در رابطه با متکدیان، وظیفه شهرداری تنها جمع‌آوری است که با کمک نیروی انتظامی آن را بر عهده دارد، البته شهرداری ساماندهی را نیز متقبل شده است، دیگر نهادها باید بلافاصله بعد از جمع‌آوری متکدیان به کمک شهرداری آمده و برای ساماندهی آنان اقدام کنند.

نکویی نیز در این زمینه سخن به میان آورد و گفت: متکدیان مرد در کمپ ماده 16 نگهداری می‌کنیم اما متاسفانه مکانی برای نگهداری خانم‌ها و کودکان نداریم بعد از چند روز آزاد و کار شهرداری مجددا آغاز می‌شود.


فرشاد رییس شورای شهر کرمان  گفت: اقدامات با همدلی و همراهی و براساس کارهای کارشناسی و اصولی انجام شود.

نکویی از بازسازی حمل و نقل عمومی شهر کرمان سخن به میان آورد و گفت: سیستم فرسوده ناوگان حمل و نقل باید عوض شود، در این رابطه پنج دستگاه را نوسازی کردیم که به تازگی برای خدمت به مردم شهر آماده شده‌اند.

وی اضافه کرد: در زمینه BRT نیز کارهای کارشناسی صورت گرفته و طرح‌های ترافیکی آن را نیز داشته‌ایم و در تلاش هستیم تا بتوانیم ناوگان سریع‌السیر را در کرمان داشته باشیم.

 در این برنامه فرشاد، چناریان، ایرانمنش، میرحسینی، بهرامی، خدادادی از اعضای شورای شهر و خیاط‌‌زاده، نکویی و قنبری از کارشناسان شهرداری کرمان حضور داشتند که از پارک شورا و بازار کرمان بازدید شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)