کد خبر: ۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان :
استاندار کرمان گفت: از مجموع 400 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری تعیین شده برای این استان ، 239 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و معادل 82 درصد آن پرداخت شده است.
 استاندار کرمان گفت: از مجموع 400 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری تعیین شده برای این استان ، 239 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و معادل 82 درصد آن پرداخت شده است.
 محمد جواد فدائی شامگاه شنبه در نشست تخصصی اشتغال استان کرمان افزود: میزان قراردادهای منعقد شده در حوزه اشتغال روستایی و عشایری، 229 میلیارد تومان معادل حدود 96 درصد است.

وی با بیان این مطلب که 170 میلیارد تومان نیز برای اشتغال حمایتی در حوزه های روستایی و عشایری اختصاص یافته است، بیان کرد: در مجموع 6 هزار شغل در این راستا ایجاد می شود.
فدائی تصریح کرد: در مجموع دو هزار و 770 شغل با سرانه هر شغل 70 میلیون تومان از این محل تاکنون ایجاد شده و یا در دست ایجاد است.

وی به تعریف طرح جدیدی در حوزه اشتغال زایی استان کرمان اشاره و بیان کرد: در این نشست مقرر شد 200 نفر از افراد جویای کاری که در کاریابی ها ثبت نام کرده اند در صورتی که حاضر باشند در یکی از رشته های پیشنهادی فنی و حرفه ای به صورت رایگان و با هزینه استانداری آموزش ببینند، پس از آموزش توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان به یکی از واحدهای خدماتی، تولیدی بخش خصوصی معرفی شده و مشغول به کار شوند.

استاندار کرمان ادامه داد: در این نشست مقرر شد سامانه جامع اشتغال استان کرمان با مسئولیت و پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و ر فاه اجتماعی ظرف یک هفته آینده راه اندازی شود و مدیریت و بهره برداری از آن به عده انجمن صنفی کاریابی های استان باشد.

فدائی یادآور شد: همچنین مقرر شد تمامی سازمان های دولتی و عمومی و نیز واحدهای صنفی و تولیدی در خصوص این سامانه و نحوه اتصال و ارتباط با آن توجیه شوند و مکلف شوند که تمام امور مربوط به جذب نیروی انسانی و اشتغال و یا تغییرات مربوط به نیروی انسانی و اشتغال را در این سامانه وارد کنند.

وی ادامه داد: تا امکان برنامه ریزی برای اشتغال استان و نیز ایجاد واحدهای صنفی و تولیدی با هدف ایجاد فرصت های شغلی مناسب امکان پذیر باشد.

فدائی گفت: در راستای ایجاد اشتغال در استان کرمان به نحوی برنامه ریزی می شود که اشخاص به تناسب علاقه مندی های خود، آموزش های تخصصی را نزد مراکز فنی و حرفه ای فرا گرفته و در بخش ها و کارگاه های اشتغال زا مشغول به کار شوند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیکاری فقط معضل کشورهای درحال توسعه نیست، گفت: در کشورهای توسعه یافته نیز بیکاری با درصد هایی بالاتر از میانگین بیکاری در کشور و استان کرمان وجود دارد.

فدائی با بیان اینکه باید جامعه را درباره مشاغل دولتی و ویژگی های آن و فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه توجیه کرد، عنوان کرد: باید به نحوی در جامعه تعریف شود که شغل، فقط در حوزه اداری و دولتی تعریف نمی شود.

وی با اشاره به اینکه رفع بیکاری و توسعه معیشت از اهداف افراد جویای کار است، ادامه داد: باید به افراد جویای کار اعلام کرد که کار دولتی محدود است و پذیرفته شدن در مشاغل دولتی نیز براساس قوانین موجود امکانپذیر است اما افراد می توانند با استفاده از مشاوره های شغلی و تسهیلات بانکی یا کارآفرینی کرده و یا در رشته های شغلی مورد نیاز جامعه در بخش های غیر دولتی مشغول به کار شوند.

استاندار کرمان گفت: ایجاد تناسب بین شغل های ایجاد شده و نیروهای موجود یکی از اهداف اصلی در برنامه های اشتغال زایی استان کرمان و تعریف سامانه جامع اشتغال این استان است .
فدائی اظهارداشت: این سامانه می تواند به نحوی طراحی شود که در آن افرادشاغل بتوانند دلایل عدم علاقه به شغل فعلی خود، میزان درآمد خود و سایر موارد را مطرح کنند تا بتوان به نحو مناسب برای ایجاد اشتغال آنها اقدام کرد.

وی بااشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه، شرکت های کاریابی باید فعال تر وارد عرصه اشتغال زایی شوند، گفت: اطلاعات افراد در این سامانه باید کاملا محرمانه باقی بماند .

استاندار کرمان بیان کرد: برای رسیدن به وضعیت بهینه در توسعه باید ضمن ایجاد اشتغال برای افراد بیکار، زمینه ای را فراهم کرد تا افرادی که از شغل خود رضایت ندارند نیز بتوانند در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.

رضا اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: بر اساس تاکید استاندار کرمان، سامانه ای در این استان ایجاد می شود که در آن اسامی، مهارت ها، آدرس و سایر مشخصات بیکاران این استان ثبت می شود تا در برنامه اشتغال سال 98 به صورت هدفمند بتوان در راستای ایجاد اشتغال اقدام کرد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)