کد خبر: ۲۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل سازمان صمت استان کرمان:
حسینی نژاد گفت : سیستم ثبت سفارشات در داخل استان کرمان قرار دارد و راه چند ماهه به اسانی قابل رفتن است و تولید کنند گان برای تامین مواد اولی تولید خود ماهها نباید در انتظار باقی بمانند و خطوط تولید دچار مشکل گردند .
حسینی نژاد گفت : سیستم ثبت سفارشات در داخل استان کرمان قرار دارد و راه چند ماهه به اسانی قابل رفتن است و تولید کنند گان برای تامین مواد اولی تولید خود ماهها نباید در انتظار باقی بمانند و خطوط تولید دچار مشکل گردند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی حسینی نژاد مدیر کل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان گزارشی از عملکرد ۹ ماهه این دستگاه دولتی در استان  داد و گفت : طی ماده تبصره ۱۸ دولت به خزانه دستور داده بود تسهیلات با سر رسید یک ساله به واحد های تولیدی جهت رونق در این عرصه پرداخت کنند اما متاسفانه این اتفاق به واسطه نقض یک قانون در سیستم بانکی اتفاق نیافتاد زیرا بانک ها باید در پایان هر سال کل حساب های خود را تسویه کنند لذا عملا این اقدام ناخواسته به علت ضعف قانون به بن بست رید و بسیاری از بانک های دولتی از پرداخت تسهیلات سر باز زدند .

وی ادامه داد : در خصوص تنظیم بازار و قیمت ها نیز سه ارگان جهاد کشاورزی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان سمت مامور مهار قیمت ها و نظارت بر بازار شدند لذا از ابتدای امسال نزدیک به ۸ هزار واحد صنفی رصد و بازدید شد که در این راستا نزدیک به ۹ میلیارد تومان جرائم نقدی برای عدم ارائه فاکتور ، رج قیمت و … به دادگاه ارسال شد اما انتهای این اقدامات جریمه ۹۶ هزار تومانی بود که باز متخلفان را برای دور زدن قانون دوباره ترغیب کرد لذا این قانون بازدارندگی نداشت .

حسینی نژاد افزود : گرچه قانون ۹۶ تومانی در اصناف بازدارندگی نداشت از سوی دیگر اعدام تاجرانی که کار واردات را انجام می دادند هم نادرست بود لذا این اوامر سبب شد نه کاسب کار قانون را اجرا کند و گران فروشی و کم فروشی نکند ونه احتکار از سوی تاجر هم دیگر رغبتی به واردات کالا نداشت لذا این قوانین ضد و نقیض عدم موفقیت را به همراه دارد .

مدیر کل سازمان صمت استان کرمان اذعان کرد : برای رفع مشکلات باید بیماری ها شناسایی شوند و یک بانک اطلاعاتی شکل بگیرد و بعد از آن باید به دنبال درمان ها بود لذا در استان کرمان در چند عرصه بیماری ها شناسایی شده اند لذا برنامه هایی عملیاتی و اجرایی شکل گرفته است لذا یکی از چالش ها  مشکلات استان عرضه و تقاضا  بوده است و این قانون وجود دارد که هر زمان عرضه زیاد باشد قیمت کاهش می یابد و هر زمان که عرضه کم و تقاضا زیاد افزایش قیمت شکل می گیرد .

وی ادامه داد : در عرصه کمبود لاستیک به طور مثال سیستم ثبت سفارش و سامانه ثنا و نیما بسیار برای تولید کنندگان داخلی مشکلات ایجاد کرد زیرا هم زمان بر بود وهم اینکه شرکت های بزرگ صادر کننده ارز حاصله را به این سیستم پس ندادند لذا واحد های کوچک دچار مشکلات عدیده شدند زیرا تنها این شرکت ها ی کوچک ارز خود را به سامانه نیما بر می گرداند لذا اکنون درد در کرمان شناسایی شده و سیستم ثبت سفارشات در داخل استان کرمان قرار دارد و راه چند ماهه به اسانی قابل رفتن است .

حسینی نژاد اذعان کرد : دومین درمان برای اقتصاد استان کرمان وجود سه منطقه ویژه اقتصادی است که در سه شهرستان سیرجان ، رفسنجان ، بم است که بدون ثبت سفارش کالا وارد کنند و انبار های این مناطق از کالا های مورد نیاز پر شود تا هر زمان که لازم بود از گمرک عبور و وارد سرزمین مادر شده و ترخیص شوند که تنها با دستور استاندار و مسئولین استانی صورت خواهد پذیرفت .

مدیر کل صنعت به سومین درمان اشاره کرد و گفت : ارز از سامانه نیما تهاتر می شود به این صورت که شرکت های صادراتی استان کرمان دیگر ارز های حاصل صادارت خود را به سامانه نیمه تحویل نمی دهند بلکه به جای این ارز مواد اولیه کارخانجات استان را به میزان مورد نیاز وارد می کنند به این صورت که واحد های تولیدی استان خود دغدغه تامین مواد اولیه ندارند بلکه نام کالا و میزان آن را به شرکت های صادراتی می دهند و آن ها برایشان واردات کالا به کالا انجام می دهند به این صورت نیاز حل شده و تولید کننده هم به راحتی به امر تولید می پردازد .

وی ادامه داد : در حال حاضر ۳۹ درصد صنایع استان کرمان بالای ظرفیت و ۳۶ درصد زیر ظرفیت  تولید و ۲۵ درصد هم تعطیل شده اند لذا نزدیک به ۶۱ درصد چالش تولید داریم .

حسینی نژاد تصریح کرد : در طرح رونق تولید تنها ۳۰ درصد از واحد های تولیدی توانستند تسهیلات دریافت کنند و مابقی دچار مشکلاتی چون چک برگشتی و بدهی بانکی و .. بودند که نتوانستند و عملا بانک ها هم منابع کافی نداشتند که تسهیلات بپردازند زیرا حدود ۴۰ هزار میلیارد گردش مالی توسط شرکت های بزرگی چون مس ، گل گهر ، میدکو و… صورت می گیرد که تنها ۳۰ درصد این گردش مالی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان در استان کرمان صورت میگیرد که اگر  همه این گردش مالی در استان صورت بگیرد بدون نیاز به بودجه کشوری می توان به رشد و توسعه واحد های تولیدی استان کمک کرد .

مدیر کل سازمان صمت تاکید کرد : چشم انداز  استان کرمان در حال حاضررسدن به  ۱۰ میلیون تن فولاد است که توسط ۵ کارخانه آهن اسفنجی و ۵۰ کارخانه مادر در عرصه مواد اولیه صورت می گیرد و قرار است استان کرمان را به موتور محرکه ایی برای ایجاد شرکت های خدماتی تبدیل کند و به زودی استان کرمان هم بهشت معاد ن و هم صنایع فراوری در عرصه صنعتی خواهد شد .

وی به بحث کرومیت اشاره کر د و گفت : تنها در آمد استان از کرومیت صادرات مواد خام آن بود که د رحال حاضر با وجود یک سرمایه گذار چینی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان کارخانه تولید فرورکروم را با اشتغال ۵۰۰ نفری و تولید ۲۰۰ هزار تنی ایجاد کرده ایم که می تواند هم از کرومیت جنوب استفاده کنند و هم اگر کمبود شد فرورکروم هم وارد کنیم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)