کد خبر: ۲۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار:
استاندار کرمان گفت: اجرا نشدن مصوبات دولتی، کندی تصمیم گیری ها در سطح ملی و تاخیر برای ابلاغ، مشکلات بسیاری در این استان به وجود آورده است.
استاندار کرمان گفت: اجرا نشدن مصوبات دولتی، کندی تصمیم گیری ها در سطح ملی و تاخیر برای ابلاغ، مشکلات بسیاری در این استان به وجود آورده است.

محمدجواد فدایی شامگاه سه شنبه در شورای مدیریت بحران استان کرمان افزود: فروردین ماه امسال به علت افزایش ناگهانی دما به تولید پسته خسارت 80 درصدی وارد شد و کشاورزان بدهکار به بانک ها به علت نداشتن درآمد نتوانستند بدهی خود را تسویه کنند، ضمن اینکه تسهیلات جدید نیز به آنان پرداخت نمی شود.

وی ادامه داد: 21 تیرماه امسال با پیگیری های فراوان مصوبه هیات دولت در این زمینه به تصویب رسید اما در مدتی به علت وجود مشکل در مصوبه ابلاغ نشد.

وی ادامه داد: 6 شهریورماه سال جاری اشکال موجود رفع شد اما بانک مرکزی به علت ابهام، تسهیلات را ابلاغ نکرد و مجددا سقف 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای تعهد دولت گذاشته شده که در استان کرمان 750 میلیارد تومان بار مالی داشت.

استاندار کرمان اظهار داشت: مصوبات پرداخت تسهیلات توسط برخی از بانک ها اجرا نمی شود و مرتب از بانک ها خواسته شده برای وام گیرندگان مشکلی ایجاد نکنند و همکاری داشته باشند اما این مشکلات همچنان ادامه دار است.

وی با بیان اینکه اجرا نشدن مصوبات مشکل دیگر استان است گفت: در سالروز زلزله بم کشاورزان و مردم قبل از زلزله وام هایی دریافت کرده بودند که به دلیل رخداد زلزله نتوانستند اقساط خود را پرداخت کنند و تسهیلات مسکن برای بازسازی زلزله زدگان معوق شد.

فدایی تاکید کرد: مصوبه هیات دولت در تعیین تکلیف وام های این افراد اجرا نشد و مردم بم از تسهیلات اشتغال فراگیر به علت معوقه قبلی محروم مانده اند لذا نیاز به مصوبات کارشناسی و اجرایی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی 37 سال گذشته هشت زلزله بیش از پنج ریشتر در استان آثار مخربی به جا گذاشته است افزود: 26 هزار کشته و 30 هزار زخمی بر اساس آمار رسمی در زلزله سال 82 بم داشتیم و در این زمینه طی 15 سال گذشته در شهر و روستاها 103 هزار واحد مسکونی و تجاری بازسازی شده و 53 هزار واحد در دست ساخت است.

استاندار کرمان بیان کرد: همواره احتمال وقوع زلزله با وجود 18 گسل فعال در استان کرمان وجود دارد در زلزله راور طی سال گذشته برای بازسازی هر واحد روستایی 59 میلیون تومان و شهری 72 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در مجموع 248 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات و 37میلیارد تومان اعتبار بلاعوض از این محل برای بازسازی راور تخصیص یافته است.

فدایی گفت: برای کوهبنان نیز 121 میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و 28 میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است. 

وی افزود: ساخت یکهزار و 400 واحد شهری و روستایی برای بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله کوهبنان در برنامه هیات دولت بوده که از این میزان یکهزار و 88 واحد ساخته شده و مابقی در دست ساخت است.

استاندار کرمان تصریح کرد: وضعیت ارتباطات استان در زلزله بم، راور و کوهبنان دچار مشکل بود و بنا شد با نصب 88 دکل ارتباطی جدید پوشش مخابراتی تکمیل شود که هنوز این پروژه تکمیل نشده لذا باید حمایت بیشتری از این مهم شود.

وی افزود: تسهیلات و کمک بلاعوض برای واحدهای مسکونی زلزله راور و کوهبنان تخصیص یافته و برای ادارات، اماکن و تاسیسات عمومی با وجود پیشنهادات اعتباری ابلاغ نشده است.

فدایی با اشاره به مشکلات خشکسالی و آب روستایی استان اضافه کرد: اعتباری در اختیار آب روستایی برای آبرسانی سیار گذاشته شود و فقط از طریق ماده 12 اعتباراتی عمومی به این حوزه داده شده و به شرایط خاص استان کرمان توجه نشده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)