کد خبر: ۲۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
امروز چهارشنبه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با حضور در دفتر استاندار کرمان با وی دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل استان با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
امروز چهارشنبه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با حضور در دفتر استاندار کرمان با وی دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل استان با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با استاندار کرمان افزود: به نظر می‌رسد که در استان کرمان به بخش سیاسی توجه جدی شده و گاهی اوقات آن‌قدر پرحجم بوده که بخش اجرائی را تحت تأثیر خود قرار داده است و امیدوارم در این حوزه نیز برنامه‌ریزی مناسبی در استان کرمان صورت گیرد.

خلاصه سخنان امام جمعه کرمان به شرح ذیل است:
 
** ازآنجاکه استانداری‌ها می‌توانند در تنظیم سهم توجه به حوزه اجرا و سیاست نقش داشته باشند، امیدواریم آرام‌آرام استان کرمان به سمتی برود که در حوزه‌های مختلف بتوانیم از منطق موجود در بین مردم استفاده کرده و بپذیریم که چگونه نگاه‌های مختلف در کنار هم می‌توانند به پیشرفت استان کرمان کمک کنند.

** امیدواریم که با رویه و خلق‌وخوی مدیریت اجرائی جدید استان کرمان، این استان پهناور و ارزشمند بتواند در حوزه‌های مختلف پیشرفت مناسب را داشته باشد.

** مدیریت اجرائی استان کرمان باسابقه معلمی در دانشگاه، فردی پرکار و دلسوز هستند.

**کشور در شرایط دشواری است و دشمنی‌ها نیز بسیار جدی است و جنگ اصلی نیز در حوزه اقتصادی است.

** استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و پیشرفت دارد.

**  توجه به دانشگاه‌ها یکی از راه‌های رسیدن به توسعه اقتصادی است و در این رابطه استان کرمان ازنظر کمی و تعداد دانشگاه‌ها در حد خوبی است و باید به کیفیت کار در این دانشگاه‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

**کرمان یکی از شهرهای تاریخی است و باید به بافت تاریخی آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد و امیدواریم با توجه به محدودیت‌های منابع، شاهد تحولی در این حوزه باشیم.

**خشک‌سالی و کم‌آبی از بحث‌های جدی استان کرمان به شمار می‌رود و انتظار می‌رود مدیریت اجرائی استان کرمان به این موضوع نیز حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

**در استان کرمان بنگاه‌های اقتصادی زیادی وجود دارند و در گام اول باید خیر و برکات این بنگاه‌ها به استان برسد و در پیشرفت استان نقش جدی داشته باشند.

**مدیریت اجرائی استان کرمان در حوزه‌های نظم و انضباط در جلسات، حضور در جلسات و مدیریت کردن تمامی مباحث مهم استان توجه جدی دارند که جای تقدیر دارد.

**به سهم خود در حوزه فرهنگ، شمارا دلسوز و با برنامه می‌دانیم و آن میزان که سهم ما است را انجام می‌دهیم زیرا این هماهنگی و پیشرفت موجب ارتقای استان، کشور و  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

** حضور جدی همه بنگاه‌های اقتصادی در استان یکی از اقدامات بسیار خوب ایشان بوده است که لازم است نقاط ضعف احتمالی آن برطرف شده و این طرح تداوم یابد.


در این دیدار استاندار کرمان رفع مشکلات اقتصادی و فقر و توجه به حوزه فرهنگ رفع مشکلات اقتصادی و فقر را از اولویت‌های مدیریت اجرائی استان کرمان برشمرد و گفت: در این رابطه نیاز به همکاری و همفکری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان داریم.


خلاصه سخنان دکتر فدائی در پی می‌آید:

** امام‌جمعه کرمان فردی معتدل، متعادل، دارای شناخت خوب از استان و اهل تعامل هستند.

**  مشی مدیریت اجرائی استان، دخالت ندادن مسائل سیاسی در برنامه های اجرائی است انتظار می‌رود مدیران و کسانی که انتخاب می‌شوند نیز صادقانه رفتار کرده و مسائل سیاسی را جدای از مسائل اجرائی دنبال کند.

** بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی در توسعه اشتغال و ارتقاء اقتصادی دارند و اگر سود آن‌ها در کرمان سرمایه‌گذاری شود، تحولات بسیار خوبی رقم می‌خورد.


** نظارت ائمه جمعه را به تبعیت از جنابعالی قبول داریم و انتظار داریم در ابتدا مسائل با مدیران مطرح شود و اگر حل نشد از راه‌های دیگر پیگیری شود.

** در جلسه‌ای مقرر شد معین‌های اقتصادی استان، برنامه سه‌ساله خود را ارائه دهند و تعداد زیادی از معین‌های اقتصادی برنامه‌های خود را اعلام کرده‌اند.


** برخی از معین‌های اقتصادی آن‌گونه که انتظار می‌رود فعال نیستند و تلاش می‌کنیم یا فعال‌تر شوند و یا اینکه معین‌های دیگری جایگزین آن‌ها شوند.

** ایده معین‌های اقتصادی برای توسعه استان بسیار خوب است و آن را دنبال می‌کنیم تا از این ظرفیت در استان کرمان به‌خوبی استفاده شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)