کد خبر: ۲۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش چمران به انتقاد حزب قالیباف نسبت به جمنا:
مهدی چمران نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه جلسات شورای وحدت اصولگرایان به شکل مرتب برگزار می‌شود، گفت: تصمیمات این شورا جنبه راهبردی دارد.
مهدی چمران نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه جلسات شورای وحدت اصولگرایان به شکل مرتب برگزار می‌شود، گفت: تصمیمات این شورا جنبه راهبردی دارد. 

به گزارش «انتخاب»؛ چمران همچنین با اشاره به وضعیت جمنا گفت: قرار نیست شورای وحدت جایگزین جمنا شود.

گزیده گفتگوی تسنیم با چمران در زیر می آید:

اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب احترام خاصی برای علما و بزرگان قائل هستند و ما همچنان به فلسفه شیخوخیت احترام می‌گذاریم و به شکل مرتب گزارش کار نیز خدمت بزرگان از جمله آیات یزدی و موحدی کرمانی داده می‌شود و از آنها نیز مشورت و ایده می‌گیریم ولی علما و بزرگانی چون آیت الله یزدی هیچگاه به شکل مستقیم در امور دخالتی نداشته‌اند و تنها در شرایطی به کارها ورود می‌کنند که اشتباه یا خطایی در حال انجام باشد. به طور کلی حضور علما و بزرگان موجب تحکیم وحدت گروه‌های ذیل جریان انقلاب می‌شود.

{در مورد انتقاد حزب عدالت نزدیک به قالیباف} در ارتباط با این موضوع که برخی چهره‌های باسابقه و به تعبیر شما تکراری در شورای مرکزی جبهه مردمی حضور دارند، بعضی وقت‌ها چاره‌ای نیست ولی راهی که ما به دنبال آن هستیم این است که همه چهره‌های تصمیم‌ساز از اشخاص باسابقه نباشند و نیروهای جوان و نخبه نیز بتوانند قدم به عرصه نقش‌آفرینی بگذارند. به همین خاطر بود که در سازوکار جدید جبهه مردمی تصمیم بر این شد که حداقل 20 درصد از اعضای شورای مرکزی اقشار در شهرستان‌ها به جوانان و 20 درصد به خانم‌ها اختصاص پیدا کند. یعنی اگر جوانان و بانوان حتی حائز رای کمتری در انتخابات شوند، به دلیل این تبصره باید در میان اعضای شورای مرکزی گنجانده شوند.

{ رابطه جمنا با رئیسی و قالیباف} رابطه ما با این دوستان نیز برقرار است و حتی در جلساتی که فراتر از جبهه مردمی به شکل مرتب برگزار می‌شود، درباره شرایط کنونی کشور و همچنین وحدت جریان انقلاب بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد. همانطور که در بیانیه اقتصادی جبهه مردمی خطاب به سران قوا پیشنهاد شده بود که برای حل مشکلات کشور تلاش کنند تا از ظرفیت تمامی نیروهای کارآمد صرف نظر از مشی سیاسی آنها استفاده کنند، بیشتر زمان جلسات شورای وحدت صرف بررسی شرایط کنونی کشور و بیان راهکارها به منظور برون رفت از مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی می‌شود.

{برخی‌ها می‌گویند که قرار است شورای وحدت در جریان اصولگرایی، جایگزین جبهه مردمی شود؟} چمران: خیر. جلسات مشترکی که تحت عنوان شورای وحدت در حال انجام است دارای هیچ تشکیلات و چارت سازمانی نیست. البته تصمیماتی که در این شورای گرفته می‌شود، جنبه راهبردی دارد و احزاب مختلف جریان انقلاب می‌توانند با روش‌های مورد نظر تشکل متبوعشان این راهبردها را پیاده کنند.
برچسب ها: چمران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)