کد خبر: ۲۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، مطالبه اقتصادی را یکی از رویکردهای اصلی این معاونت برشمرد و گفت: مهمترین معضلات جامعه در حوزه اقتصادی و اشتغال است که با حل این مسائل، بخش زیادی از مسائل امنیتی نیز برطرف می شود.
 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، مطالبه اقتصادی را یکی از رویکردهای اصلی این معاونت برشمرد و گفت: مهمترین معضلات جامعه در حوزه اقتصادی و اشتغال است که با حل این مسائل، بخش زیادی از مسائل امنیتی نیز برطرف می شود.

محمدصادق بصیری روز دوشنبه در پنجمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده کرمان افزود: این استان با داشتن رتبه های برتر در حوزه مشارکت اقتصادی بانوان و تعداد زنان تحصیل کرده دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال و بخش اقتصادی دارد.

وی تاکید کرد: اگر چه نرخ مشارکت اقتصادی بانوان و تعداد بانوان تحصیل کرده دانشگاهی در استان کرمان آمار بسیار خوشحال کننده ای است اما سئوال این است چرا نتوانستیم با وجود این ظرفیت ها، مشکل اشتغال را حل کنیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت مشارکت اقتصادی بانوان، تحصیل کرده های دانشگاهی و ظرفیت های خدادادی استان استفاده کرده و دره های موجود رد مسیر اشتغال را از میان راه برداریم تا مشکل اشتغال جوانان حل شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال مولد باید آموزش های بروز و خوب را در برنامه قرار دهیم گفت: امروز جوانان بیشترین آموزش های خود را از فضای مجازی دریافت می کنند و لازم است که آموزش های مورد نظر به شکلی جذاب، مثمر و مفید طرح ریزی شود که جذاب تر از فضای مجازی و با ثمردهی بالاتر باشد و جوانان از این آموزش ها استقبال کنند.

بصیری با اشاره به حمایت از اجرای طرح سفیران فرهنگی و مهارت های زندگی برای پایه دهم آموزش و پرورش، عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی قطعا نتیجه بخش خواهد بود و البته در این راستا باید بررسی نقاط قوت و ضعف نیز انجام شود تا در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: پس از آسیب شناسی وضعیت موجود زنان، زنان کارآفرین استان شناسایی شده و انجمن های دهگانه تحت عنوان سما بانو تشکیل شد که یکی از مراکز رشد و شتاب بخشی حوزه بانوان خواهد بود.

فاطمه السادات حسینی، شناسایی، آموزش، تولید و عرضه محصولات را از اهداف مراکز رشد و شتاب دهی کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه بانوان دانست و ادامه داد: استان کرمان در زمینه مشارکت زنان در مشاغل خانگی بسیار موفق بوده و در حوزه مشارکت اقتصادی بانوان نیز رتبه برتر کشور و در زمینه تحصیلات تکمیلی نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان کرمان، بانوان هستند، اظهار داشت: قراردادی بین پارک علم و فناوری و استانداری کرمان با رویکرد ایده پروری و نگاه خلاقانه و کارآفرینی برای دختران تحصیل کرده دانشگاهی منعقد شده تا برای این افراد ایجاد اشتغال شود و این افراد نیز بتوانند برای سایر بانوان اشتغالزایی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این مرکز را در کرمان با همکاری پارک علم و فناوری تشکیل داده و در آینده نیز آن را در شهرستان های استان راه اندازی کنیم.

حسینی ادامه داد: تلاش می شود که مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه بانوان استان کرمان در دهه فجر افتتاح شود.

وی بیان کرد: در سال جاری موضوع آسیب شناسی وضعیت آموزش ها و خدمات مشاوره ای نیز پیگیری شد و در ادامه 10 سازمان که در امر آموزش و مشاوره خانواده فعالیت می کنند شناسایی شدند.

وی گفت: جلسات ستاد ساماندهی و خدمات مشاوره را هر هفته به صورت مستمر برگزار کردیم و یکی از برنامه های اعضای گروه اموزش های منسجم برای دختران دانش آموز در پایه دهم بود که در این راستا آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج ارائه می شود.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح سفیران فرهنگی و مهارت های زندگی برای دانش آموزان پایه دهم آموزش و پرورش یک پروتکل هشت جلسه ای تدوین شد تا این محتوا برای 18 هزار دانش آموز دختر در هشت جلسه آموزش داده شود.

حسینی با اشاره به اینکه بر اساس براورد آموزش و پرورش 260 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح نیاز است، گفت: در این کارگروه باید حمایت از این طرح صورت گیرد و از ظرفیت سایر دستگاه ها نیز برای آموزش والدین و مربیان استفاده شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح سفیران فرهنگی و مهارت های زندگی برای پایه دهم آموزش و پرورش در دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان، گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه بتواند از این طرح حمایت کند.

حسینی گفت: در صدد هستیم در نهایت منشور ساماندهی خدمات مشاوره در استان کرمان تدوین شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اشتغال بانوان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)