کد خبر: ۲۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از شورای مسکن استان
اولین جلسه شورای مسکن استان درسال جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد.
گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:

اولین جلسه شورای مسکن استان درسال جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد.

به گزارش گفتارنو، در ابتدای جلسه نماینده راه و شهرسازی استان نمایی از مسکن  مهر ساخته شده در استان ارائه نمود. براساس گزارش او در تفاهم نامه  33هزار واحد مسکن مهر در استان منعقد شده که از این میان 25 هزار واحد افتتاح و به بهره برداری رسیده اند. 

براساس گفته های او، از میان  8هزار واحد باقی مانده ، هزار واحد فاقد متقاضی هستند که توسط کمیته امداد و بهزیستی استان در حال تعیین تکلیف هستند. همچنین 3هزار واحد دارای مشکلات قضایی هسند.

محور اصلی این جلسه حول ارائه مشکلات و مسائل یک هزارو 500واحد مسکن در منطقه کهنوج چرخید. 

صحبت های این فرد توسط معاون بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی ادامه پیدا می کند. علی حاجی زاده  ضمن اعلام پیشرفت 60درصدی این پروژه یک شمای کلی از مساحت 33هکتاری این پروژه ؛هزینه های اجرایی و  وام های اخذ شده برای آن ارائه می دهد و متقاضی این پروژه را تعاونی مسکن فرهنگیان اعلام می کند.

در حالی حاجی زاده از عدم تکمیل پروژه های دیگر این مجموعه چون کلانتری و مدرسه 12 کلاسه آن می گوید، که  این پروژه با مشکلات عمیق تری چون فاضلاب ، روشنایی معابر و معابر و سایر مسائل زیر ساختی دست و پنجه نرم می کند.

  متولی ساخت این پروژه در ادامه صحبت های حاجی زاده, با اشاره به مشکل آب و فاضلاب این منطقه از اعضای شورا می خواهد تا هر چه سریعتر نسبت به اجرای زیر ساخت های فاضلاب آن اقدام کنند تا طرف 4 ماه آینده این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

او در بخشی از صحبت هایش گلایه ای از  سازمان مسکن و شهرسازی می کند و می گوید: زمین این پروژه به صورت هدیه به سازمان مربوطه جهت کمک به خانه دار شدن مردم داده شده است اما الان این سازمان خواستار کارشناسی و پرداخت هزینه ای برای قسمت اعیان این واحدهاست.

 در ادامه صحبت هایش ضمن تشکر از تخفیفات و همکاری های صورت گرفته توسط بانک مسکن، از مدیر عامل این بانک می خواهد تا با توجه به عدم متقاضی این مجموعه در سال های گذشته، درصد  حق مشارکت را از این مجموعه  دریافت نکند.

ادامه جلسه پیرامون سایر مسائل و مشکلات نظیر  آب و فاضلاب، برق ، مدرسه و سایر مشکلات مسکن مهر منوجان می چرخد. بدین گونه که معاونت هماهنگی امور عمرانی  استانداری کرمان از کلیه مجموعه های متولی این مجموعه می خواهد تا توضیحاتی دررابطه با  توقف و یا پیشرفت اندک این واحدها ارائه دهند. محور اصلی صحبت های سازمان های ذی ربط بر نبود بودجه و یا مشکلات زیر ساختی است. توضیحاتی که گاهاً بعضی از آن ها یکدیگر را نقض می کنند و عملکرد برخی از متولیان اجرای این پروژه را زیر سوال می برند، مسائلی ازجمله  زیر ساخت های فاضلاب، انشعابات برق و مدرسه این مجموعه در این شمار قرار می گیرند. 

در بحث مربوط به ساخت مدارس علیرغم تاکید متولی مربوطه به ساخت و تکمیل اجرایی آن ها بر اساس زمان بندی تعیین شده، مدیر راه و شهر سازی استان معتقد است که در تعدادی از موارد کار نیمه تمام رها و متوقف شده است. 

او در این زمینه به سه مدرسه در شهرستان های محمدآباد، زرند و رفسنجان اشاره می کند و به صراحت می گوید: علی رغم اعتبار مقرر شده و صحبت های صورت گرفته در سال 90، هیچ بودجه ای به این طرح ها  اختصاص نیافته و پیشرفت فیزیکی آن ها روی  همان 5 درصد سال 90 مانده است.  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در خصوص فاضلاب مجموعه مسکن مهر منوجان با اعلام اینکه این طرح در محدوده فاضلاب  شهرستان کهنوج نیست می گوید: برآور 7 میلیارد هزینه مربوط به 7 سال قبل بوده است و رقم احتمالی این زیر ساخت در حال حاضر بیش از این مقدار است.

محمد طاهری  در ادامه ضمن اشاره به  پر شدن تصفیه خانه فعلی بر لزوم ساخت تصفیه خانه جدید در این مجموعه تاکید می کند.  

اگر چه تمرکز اصلی این جلسه در ابتدا بر روی مسکن مهر در منوجان است اما کم و  بیش سایر مشکلات زیر ساختی  طرح های مسکن در استان ازجمله  شهر کرمان نیز مطرح می شود. صحبت هایی که منجر شد تا رئیس اداره راه  شهر سازی این طور بگوید که ای کاش بررسی های بیشتری در ابتدای امر صورت گرفته بود و بنده نیز در این جلسات حاضر بودم.

این صحبت او بی جواب نمی ماند.  معاون هماهنگی امور عمرانی   استانداری در ادامه با شوخی و خنده به او می گوید: «هر چه خرابکاری شده ،  خود شما کردی چه طور این را می گویی؟»

در انتهای جلسه  موسوی از مسئولین ذی ربط می خواهد   تا به جهت رفع مشکلات و مسائل مسکن مهر جلسات شورای مسکن به صورت حداکثر سه هفته یک بار تشکیل شده و بخش ها و سازمان های  ذی ربط و متولی گزارشاتی پیرامون  این مسائل وراه کارهای پیشنهادی خود ارائه دهند. 

اگر چه سازمان راه و شهر سازی از معاونت استانداری کرمان می خواهد تا کارگروهی پیرامون این موضوعات تشکیل شود و بررسی این موارد به کارگروه تخصصی واگذار شود، اما موسوی ضمن قبول  تشکیل کارگروه تخصصی به جهت بررسی های بیشتر و جزئی تر مسائل و مشکلات موجود، بر ضرورت تشکیل جلسات ماهانه و یا هفتگی استانداری تاکید می کند وآن را  به عنوان نتیجه اصلی این جلسه قلمداد می کند. 
برچسب ها: مسکن مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)