کد خبر: ۲۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
بختیاری:
عضو کمیسیون کشاورزی ، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: نهاده‌ها و علوفه وارد شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز استان‌ها توزیع نمی‌شود، به شکل مستقیم برای عشایر استان کرمان پیگیری‌هایی انجام داده‌ام اما توزیع صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون کشاورزی ، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: نهاده‌ها و علوفه وارد شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز استان‌ها توزیع نمی‌شود، به شکل مستقیم برای عشایر استان کرمان پیگیری‌هایی انجام داده‌ام اما توزیع صورت نگرفته است.

علی بختیاری در نشست کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی
علی بختیاری عضو کمیسیون کشاورزی ، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دلایل افزایش حجم قاچاق دام زنده در کشور، گفت: دلیل اصلی قاچاق دام افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است.

نتوانسته‌ایم بازار داخلی گوشت قرمز را کنترل کنیم

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم بازار مصرف داخلی گوشت قرمز را تنظیم کنیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه صادرات به افرادی که با استفاده از ارز 4 هزار و 200تومانی اقدام به واردات گوشت می‌کنند مجوز صادرات دام زنده را داده است.

بررسی مسائل اعطای مجوز صادرات دام زنده به واردکنندگان گوشت قرمز 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دادن اجازه صادرات دام زنده به واردکنندگان گوشت تناقض در تنظیم بازار ایجاد می کند، عنوان کرد: زمانی‌که قصد تنظیم بازار گوشت با پرداخت ارز 4 هزار 200تومانی را داریم نباید مجوز صادرات دام زنده به واردکنندگان گوشت داده شود.

دامداران و عشایر علوفه و  نهاده کافی در اختیار ندارند

بختیاری با بیان اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم به صورت قهری از صادرات غیرمجاز و قاچاق کالاها از جمله دام زنده جلوگیری کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر جامعه عشایری و دامداران کشور به میزان کافی خوراک و علوفه برای دام در اختیار ندارند و مجبور به فروش بخشی از دام زنده خود به منظور تامین خوراک و علوفه مورد نیاز هستند.

علوفه و نهاده دامی کافی دراختیار دامداران قرار نگرفته است

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علوفه و نهاده دامی کافی تا کنون از  طریق شرکت پشتیبانی امور دام دراختیار دامداران قرار نگرفته است، اضافه کرد: حواله‌های صادر شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام از طریق بندر امام است و با توجه به هزینه بالای تحویل و حمل و نقل برای کشاورزان تهیه خوراک دام از شرکت پشتیبانی امور دام گران تمام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باتوجه به هزینه بالای تحویل حواله‌های شرکت پشتیبانی امور دام، دامداران ترجیه می‌دهند با فروش بخشی از دام خود در بازار آزاد علوفه و نهاده مورد نیاز دام‌های خود را تهیه کنند، عنوان کرد: نهاده‌ها و علوفه وارد شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز استان‌ها توزیع نمی‌شود، به شکل مستقیم برای عشایر استان کرمان پیگیری‌هایی انجام داده‌ام اما توزیع صورت نگرفته است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در مناطق سردسیر با توجه به سرمای هوا و  شروع زایش دام‌ها دامداران به شدت در تامین علوفه و نهاده‌های مورد نیاز با مشکل مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: اعلام شد که حجم واردات نهاده‌های دامی به میزان کافی بوده اما تا کنون به دامداران عرضه نشده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)