کد خبر: ۲۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه ساماندهی کودکان کار مطرح شد:
استاندار کرمان روز یکشنبه در نشست ساماندهی کودکان کار گفت: پس از برخورد انجام شده با کودکان گل فروش، شهردار خواستار پیگیری این موضوع در سطح ملی شدند و خواستند از وزارت کار و رفاه اجتماعی هم کمک بگیریم. اما طبق برآوردی که کردیم مشخص شد در سطح استان هم می شود اقداماتی را انجام داد.در عین حال من با شریعتمداری وزیر کار صحبت کردم و ایشان قول همکاری دادند.
گفتارنو/سمیرا کریمی افشار :

استاندار کرمان روز یکشنبه در نشست ساماندهی کودکان کار گفت: پس از برخورد انجام شده با کودکان گل فروش، شهردار خواستار پیگیری این موضوع در سطح ملی شدند و خواستند  از وزارت کار و رفاه اجتماعی هم کمک بگیریم. اما طبق برآوردی که کردیم مشخص شد در سطح استان هم می شود اقداماتی را انجام داد.در عین حال من با شریعتمداری وزیر کار صحبت کردم و ایشان قول همکاری دادند.

به گزارش گفتارنو، دکتر محمدجواد فدائی ظهر امروز در نشست ساماندهی کودکان کار افزود:با اینکه ساماندهی کودکان کار، ساز و کار جدیدی نبوده است و همیشه وجود داشته است و ما باید ببینیم چرا وقتی سازمان بهزیستی داریم این اتفاق برای کودکان کار افتاد و اشکالات را بدانیم و نواقص را برطرف کنیم. 

فدایی تصریح کرد: روال کار برای ساماندهی کودکان کار مشخص است و آیین نامه ساماندهی کودکان کار تکلیف را مشخص کرده است و باید دستگاه های مربوطه با  امکاناتی که دارند در این راستا اقدام کنند.

استاندار خطاب به معاون اجتماعی بهزیستی گفت: طبق ماده 2 آیین نامه ساماندهی متکدیان سازمان بهزیستی کشور موظف است با همکاری مشترک شهردار ی ،  انجمن ها ی خیریه، تشکل های غیر دولتی ، نیروی انتظامی و مددکاران اجتماعی  نسبت یه شناسایی ، جذب ، پذیرش و توانمند سازی کودکان کار خیابانی فعالیت کند. 

فدایی صراحتا اعلام کرد: از بهزیستی باید پرسید چرا وضعیت کودکان کار اینچنینی است؟ اگر می گویید امکانات ندارید خب باید امکاناتش را فراهم کنید. اگر بهزیستی مشکلاتش را بیان کند قطعا فرمانداری، شهرداری و سایر دستگاه ها کمک می کنند. 

استاندار کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: البته آنطور که به نظر می آید بهزیستی روال کار را به همان شکل که باید انجام می داده است انجام داده است. فقط تنها مشکلشان کمبود امکانات است. 

فدائی به کودکان کار اتباع نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل امور اتباع و مهاجرین هم بایستی همین آیین نامه سامانادهی کودکان کار را برای اتباع به کار گیرد و برای ساماندهی این کودکان مسئولیت مستقیم دارد.

استاندار کرمان به آمادگی استان کرمان برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و توانمندسازی خانواده ها اشاره و بیان کرد: در این زمینه هم کودکان کار این خانواده ها باید تعیین تکلیف شوند و هم برای توانمند سازی خانواده های آنها اقدام شود.

استاندار کرمان همچنین عنوان کرد: با توجه به تدوین آئین نامه ساماندهی کودکان کار، مسئولین مربوطه  ظرف یک هفته آینده نیازهای مورد نیاز برای ساماندهی کودکان کار در استان را مشخص کنند. 

فدایی  اعلام کرد: به اداره کل امور اتباع و مهاجرین نیز ابلاغ می شود که ظرف یک هفته آینده برنامه خود برای ساماندهی کودکان کار اتباع افغان را اعلام کند.

رییس شورا ی شهر کرمان نیز در جلسه ساماندهی کودکان کار گفت: لازم است آئین نامه ساماندهی کودکان کار مجددا بررسی شده و کارگروهی به صورت مجزا روی این موضوع کار کند تا اتباع بیگانه و کودکان بی سرپرست نیز مشخص شوند. 

محمد فرشاد افزود: این افراد باید غربال گری شوند و بعضی را به مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی هدایت کنیم و بعضی را با کمک امور اتباع ساماندهی کنیم.

فرشاد در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از کودکان کار سواستفاده هم می شود و عده ای از آنها بیگاری می کشند لذا باید علت را ریشه یابی کنیم و چاره ای برای آن بیاندیشیم.

فرشاد در همین راستا به نقش نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی اشاره کرد و گفت: این دستگاهها بایستی در این خصوص ورود کنند. 

فرشاد تصریح کرد: باید کار همه جانبه ای برای ساماندهی کودکان کار انجام شود و می طلبد کارگروهی در جلسات جداگانه خاص این کودکان در فرمانداری انجام گیرد. این کاملا شدنی است و به خوبی در استان کرمان قابل اجرا شدن است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)