کد خبر: ۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری خامکانی:
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شیوه سهمیه‌بندی سوخت شفاف شود، گفت: مسائلی همچون اینکه قرار است سهمیه‌بندی سوخت برای هر فرد از جامعه اعمال شود یا برای هر خانواده یا برای هر فرد دارای خودرو در طرح سهمیه بندی مشخص و شفاف شود.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شیوه سهمیه‌بندی سوخت شفاف شود، گفت: مسائلی همچون اینکه قرار است سهمیه‌بندی سوخت برای هر فرد از جامعه اعمال شود یا برای هر خانواده یا برای هر فرد دارای خودرو در طرح سهمیه بندی مشخص و شفاف شود.

حسین امیری خامکانی با اشاره به اعلام وصول طرح سهمیه بندی بنزین  در  صحن علنی، گفت: اکنون کشور در اوج مصرف فرآورده‌های نفتی خود به سر می‌برد چراکه 88 میلیون لیتر بنزین و 80میلیون لیتر گازوئیل در روز مصرف می‌شود که از این مقدار حدود 50 میلیون لیتر در حمل و نقل و 30میلیون لیتر نیز در کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، این درحالی که سال 93 حدود 70 میلیون لیتر بنزین مصرف شده لذا اگر مصرف بنزین با همین روند ادامه پیدا کند به‌زودی به عددی حدود 105 میلیون لیتر در روز رسیده و دیگر تکمیل فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پاسخگو نخواهد بود.

قاچاق 12میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در روز

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ضرورت کنترل مصرف و قاچاق فرآورده‌های نفتی شکی وارد نیست، افزود: دستگاه‌های مسئول از قاچاق 12میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در روز خبر می‌دهند به همین دلیل باید از چند اهرم بازدارنده استفاده کرد افزایش قیمت‌ها یکی از این اهرم‌ها به شمار می‌آید اما جامعه کشش آن را ندارد و مجلس نیز موافق آن نیست.

ضرورت استفاده از اهرم‌های غیرقیمتی برای کنترل مصرف فرآورده‌های نفتی

وی به ضرورت استفاده از اهرم‌های غیرقیمتی برای کنترل مصرف فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و گفت: در این بخش باید اقداماتی همچون استفاده از کارت سوخت، مدیریت استاندارد و کیفیت خودروسازها جدی  گرفت.

میانگین مصرف سوخت در دنیا 7 لیتر در 100کیلیومتر و در ایران 11لیتر در کیلومتر

این نمیانده مجلس با یادآوری اینکه میانگین مصرف سرخت در دنیا 7 لیتر در 100کیلیومتر و در ایران 11لیتر در کیلومتر است که اگر به 8 لیتر برسد مصرف سوخت بسیار کاهش پیدا خواهد لذا باید افزایش کیفیت خودروها را جدی گرفت، اضافه کرد: استفاده از کارت سوخت نیز قاچاق را کنترل خواهد کرد البته به شرط آنکه این کارت هوشمند طراحی شود و کارشناسان به میزان مصرف هر کارت واقف باشند تا در صورت مصرف غیرمجاز کارت را بسوزانند.

امیری خامکانی یکی دیگر از راه‌های مدیریت مصرف را سهمیه‌بندی سوخت برشمرد و افزود: اگر فردی بخواهد بیش از سهمیه خود استفاده کند باید قیمت بنزین را دو نرخی کرد در حالی این کار مورد تایید نیست چراکه کارت سوخت دیگر نمی‌تواند اهرمی برای کنترل مصرف سوخت باشد لذا باید این مشکل در  طرح سهمیه بندی سوخت حل شود.

شیوه سهمیه‌بندی سوخت باید شفاف شود/هر فرد در جامعه دارای سهمیه می‌شود یا هر خودرو؟

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باید مسائلی همچون اینکه قرار است سهمیه‌بندی سوخت برای هر فرد از جامعه اعمال شود یا برای هر خانواده، برای هر فرد دارای خودرو یا در هر خانواده فقط به یک خودرو در طرح سهمیه بندی مشخص و شفاف شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)