کد خبر: ۲۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان صمت استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد:‌
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت انتقال حسابهای شرکتهای بزرگ صنعتی به استان، گفت: تا الان مجموعه صنایع مس بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان کرمان منتقل کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت انتقال حسابهای شرکتهای بزرگ صنعتی به استان، گفت: تا الان مجموعه صنایع مس بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان کرمان منتقل کرده است.

مهدی حسینی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مباحثی که در حال انجام است تا از ظرفیتهای خود استان استفاده کنیم آوردن گردش مالی واحدهای معدنی و صنایع معدنی به استان می باشد.

وی افزود: در آخرین جلسه شورای معادن استان در هفته گذشته که این رصد انجام شد تا الان مجموعه صنایع مس بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان منتقل کرده که امتیاز خوبی برای تعامل با سیستم بانکی بوده است و تفاهم نامه هایی را برای کمک به واحدهای کوچک و متوسط که به شکل عملیاتی در حال انجام است.

وی بیان کرد: قرار است در جلسه آینده شورای معادن استان این تفاهمنامه ها و الگوهایی که با همکاری مجموعه صنایع مس و گل گهر انجام دادیم بررسی کنیم تا نتایج عملیاتی آن نیز را مشاهده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تأکید کرد: ما باید از همه زوایا به موضوع انتقال حسابها بنگریم تا به نحوی صنایع بزرگ ما دچار چالش نشوند و باید مدیریت شود تا بر اساس زیرساختهای استان این امر اتفاق بیفتد که از طریق شورای معادن این قضیه را پیگیری می کنیم تا هم گردش حسابها را در استان داشته باشیم و هم از گردش حسابها برای واحدهای کوچک و متوسط بازار ایجاد کرده یا تسهیلات سرمایه در گردش یا ثابت را داشته باشیم.

مس سرچشمه در مباحث استخراجی خود جلوتر از برنامه پیش بینی شده است

حسینی نژاد در ادامه با اشاره به رصد شاخصهای کلان استان، خاطرنشان کرد: طبیعتاً واحدهایی که تاثیرگذاری بیشتری را دارند و شاخص هایی که می تواند در تحقق رشد در استان اتفاق بیفتد دنبال می کنیم که یکی از آنها مجتمع مس سرچشمه می باشد که مباحث مربوط به استخراج معدن، فرآوری، محیط زیست و ایمنی آن برای استان و برنامه هایی برای رشد و توسعه استان دنبال می شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین برنامه هایی که برای رسیدن به این رشد و توسعه دنبال می کنیم این است که تلاش می شود که این رشد پایدار باشد و همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و افزایش بهره وری باشد که این را در قالب ایجاد زیرساختهایی که در قانون برنامه ششم برای آن پیش بینی کردیم از جمله ماده 43 قانون برنامه ششم که اختیار شورای عالی معادن را به شورای معادن استان واگذار کرده است دنبال می کنیم.

رئیس سازمان صمت استان کرمان خاطرنشان کرد: از این ظرفیت استفاده می کنیم تا از محل درآمدهای خود استان برای استان تصمیم بگیریم که یکی از آنها افزایش بهره وری با کمک دانشگاهها و حفظ محیط زیست با کمک دانشگاهها و دستگاههای دولتی است.

حسینی نژاد ابراز کرد: مجتمع مس سرچشمه در مباحث استخراجی خود جلوتر از برنامه پیش بینی شده است همچنین در بحث فرآوری همین شکل است و امیدواریم در زمینه تولید کاتد نیز تا پایان سال از برنامه پیش بینی شده جلوتر برویم و برای نخستین بار رکورد تولید کاتد را در این مجتمع داشته باشیم و همچنین بحث احداث کارخانه اسید مس سرچشمه نیز به صورت جدی دنیال می شود تا پایان سال بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه که رشد در حوزه صنعت و معدن بالاتر از رشد استان است برنامه هایی که در حوزه ها دنبال می کنیم جلوتر از مواردی است که برای آنها پیش بینی شده و در حوزه مس نیز این اتفاق افتاده است.

تسهیلات ثابت یا سرمایه در گردش مشکل 63 درصد واحدهای تولیدی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه به سیاست های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: قطعاً این سیاستها به صورت ویژه دنبال می شود و در برنامه بودجه سال 98 در سطح کلان دیده شده که تبصره 18 پرداخت تسهیلات را از طریق وزارت صنعت داشته باشیم و صندوق توسعه ملی نیز منابعی را در اختیار بانکهای عامل قرار دهد تا بتوانیم تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت حتی یارانه ای به واحدها را پرداخت کنیم.

حسینی نژاد با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز تأثیر زیادی بر واحدهای تولیدی گذاشت، اظهار کرد: باید تلاش مضاعف تری را در این شرایط خاص برای واحدهای تولیدی به عنوان سربازان جبهه اقتصاد دارند باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز استفاده بهینه تر از ظرفیتهای استانی را دنبال می کنیم که وقتی عارضه یابی انجام دادیم مشخص شد 43 درصد از واحدهای استان مشکل بازار را دارند و 63 درصد واحدها مشکل تسهیلات ثابت یا سرمایه در گردش را دارند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه بازارهای داخل استان، خارج از استان و خارج از کشور را دنبال کردیم، افزود: در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی را در داخل استان داریم که ظرفیت خوبی برای ایجاد بازار برای واحدهای کوچکتر می باشند که آن را آغاز کرده ایم.

وی افزود: به صورت خاص 100 واحد را به صورت پایلوت با مجتمع مس سرچشمه تفاهمنامه امضا کردیم تا واحدهایی که تولیدات آنها به لحاظ کمیّت و کیفیت توان لازم را دارد مجموعه مس از آنها خرید کند و گل گهر نیز به همین شکل دنبال می کنیم.

حسینی نژاد ابراز کرد: با کمک واحدهای بزرگتر زیرساخت های واحدهای کوچکتر را یاری می دهیم، تجهیزات آنها را بروز کنیم و بهره وری را افزایش دهیم که اینها مسائلی است که در الگوی استانی جلو می بریم.

وی بیان کرد: دو بانک عامل اعلام آمادگی کرده اند که بتوانیم تسهیلات یارانه ای را پرداخت کنیم که امیدوارم تفاهمنامه آن تا پایان هفته نهایی شود که اعلام خواهیم کرد.

انجام 290 ثبت سفارش در داخل استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: امسال توانستیم اسناد خزانه را با کمک صندوق کشاورزی جذب کنیم که بتوانیم یارانه تسهیلات را به واحدها که تسهیلات رونق تولید گرفته اند پرداخت کنیم که این کار نیز با استفاده از ظرفیت خود استان اتفاق افتاده است.

حسینی نژاد از استانی شدن ثبت سفارشها خبر داد و گفت: بیش از 290 ثبت سفارش را داخل استان انجام دادیم که همین تعداد اگر می خواست در قالب ملی انجام شود شاید نزدیک به شش ماه زمان از واحدها می گرفت.

وی همچنین گفت: در حال دنبال کردن این موضوع هستیم که ارز حاصل از صادرات استان را برای تأمین مواد اولیه و قطعات استان بگیریم که اگر در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شود بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی از طریق ظرفیتهای خود استان حل خواهد شد.

انجام 95 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان

رئیس سازمان صمت استان کرمان در خصوص بازار اظهار کرد: در 10 ماهه امسال نزدیک به 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بازرسی از واحدهای صنفی را داشته ایم و بیش از 95 هزار بازرسی انجام شده است که 8 هزار پرونده جرائم به تعیزرات حکومتی برای صدور رای ارسال شده است.

حسینی نژاد تصریح کرد: طبق قانون مبلغ جریمه عدم درج اتیکت و عدم ارائه فاکتور مبلغ 96 هزار تومان دیده شده که بسیار بسیار ناچیز است و یکی از چالشهایی است که باید به صورت زیرساختی رفع شود تا بتواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: اگر عرضه را بتوانیم زیادتر کنیم در کنترل و کاهش قیمتها تاثیرگذار می باشد و استفاده از ارز استان برای تأمین مواد و کالاهای اساسی استان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی همچنین گفت: در شهرستان رفسنجان اینکه سیستم تعزیرات آن دچار چالش باشد را از طریق مدیرکل تعزیرات پیگیری می کنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)