کد خبر: ۲۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان هشدار داد
«ما در جنگ اقتصادی هستیم!سوال من این است، کدام قوانین ما متناسب با شرایط جنگی اقتصادی تغییر کرده است؟» اگر چه این جملات رئیس کمیسیون صنعت و معدن خطاب به رحمانی بیان می شود. اما خود در ادامه پاسخ سوالش را می دهد. می گوید: هیچ یک از قوانین چه در عرصه بیمه و چه در عرصه های دیگری چون بانک و غیره تغییری نکرده است.
گفتارنو/ گروه اقتصاد: 

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی در نشست فعالین اقتصادی استان کرمان که با حضور نمایندگان استان در اتاق کرمان تشکیل شد،  وزیر صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان را خطاب صحبت هایش قرار می دهد و درخواست ها و چالش های تولید گران و صنعت گران را به صراحت بیان می کند.

به گزارش گفتارنو، عباس جبالبارزی  در خصوص صندوق صنایع کوچک،  می گوید:«صندوق صنایع کوچک زیر مجموعه وزارت خانه است اما  شرایط ضمانت نامه اش مشابه بانک هاست و هیچ ریسک پذیری ندارد در صورتی که قرار بود این صندوق ریسک پذیر باشد و اهلیت محوری افراد را مد نظر قرار دهد»

جبالبارزی  در ادامه بر لزوم ارزش نهادن به افراد و سرمایه گذاران اشاره می کند واز وزیر صنعت، معدن و تجارت استان می خواهد تا اختیارات  این صندوق را به بخش خصوصی و  استان ها واگذار کرده و شرایط تمرکز زدایی را فراهم کند. پیشهاد او اتاق بازرگانی و شرکت شهرک های صنعتی است.

از فاصله میان عرضه و تقاضا و پیشی گرفتن عرضه برخی از محصولات بر تقاضای آن ها می گوید و این را به عنوان یک مسئله بدیهی قلمداد می کند که نیازمند شرکت های  مدیریت صادرات و نگاه ویژه به بنگاه های کوچک است،چرا که بنگاه های کوچک توان صادرات ندارند و شرکت و اداره ای در کشورهای مختلف صادراتی ندارند.

براساس گفته های او 40درصد اشتغال مربوط به صنایع کوچکی است که 90درصد از صنایع را تشکیل می دهند که این مسئله نمایانگر این است که نیاز مبرم به بانکی برای صنایع کوچک و تخصصی است . 

در ادامه  صحبت هایش از  سفرهای غیر ضروری به تهران می گوید و خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار می کند: این مورد با تفویض اختیارات به استان حل می شود. الزام یک پرونده به تهران نه تنها هزینه بر است بلکه حاشیه ساز و زمان بر نیز می باشد.

«ما در جنگ اقتصادی هستیم!سوال من این است، کدام قوانین ما متناسب با شرایط جنگی اقتصادی تغییر کرده است؟» اگر چه این جملات رئیس کمیسیون صنعت و معدن خطاب به رحمانی بیان می شود. اما خود در ادامه پاسخ سوالش را می دهد. می گوید: هیچ یک از قوانین چه در عرصه بیمه و چه در عرصه های دیگری چون بانک و غیره تغییری نکرده است.

جبالبارزی با طرح این پرسش که »جایگاه بخش خصوصی کجاست؟ می افزاید: تحریم های داخلی سوار بر تحریم های خارجی است. 

او اشاره ای به ماده 29 قانون فضای کسب و کار و الزام ان بر نظر خواهی ازبخش خصوصی در هنگام تصمیمات اقتصادی می کند و می گوید: این قانون در کجا عملیاتی شده است؟ امشب نشستند و صبح ارز 4200تومانی را اعلام کردند و به دنبال آن تا به امروز  چند بخش نامه ارزی صادر کردند.

«مقام معظم رهبری، جلسه سران سه قوه برای تصمیمات اقتصادی بنا نهدند ، جایگاه بخش خصوصی در این شورا کجاست؟» این را می گوید و ادامه جملاتش را با ارئه یک پیشنهاد به وزیر صنعت، معدن و تجارت پی می گیرد.

متن پیشنهاد او بدین صورت است که روسای اتاق اصناف، تعاون و اصناف به عنوان بخش خصوصی در این شورا حاضر باشند و در ارتباط با تصمیمات اقتصادی نظر دهند.

به توقف صادرات بنگاه ها برای صادرات به عراق و افغانستان اشاره می کند و می گوید:  اگر فروش ریالی به این بازارچه ها بد بود خوب چرا در  ابتدا این را اجازه دادید، در حال حاضر خیلی از بنگاه های ما قفل کرده اند و امکان فروش به صادرات و افغانستان را ندارند.

»یکی از ابزار های کاری بنگاه های اقتصادی، ضمانت نامه بانکی است» این جمله را با تاکید می گوید و می افزاید: شرایط بانکی طوری تعیین شده که فردی که چک برگشتی و یا معوقه بانکی داشته باشد امکان دریافت ضمانت بانکی را ندارد . این درحالی است که رتبه فضای کسب و کار ما 128 است و این خود نشان از شرایط سخت بنگاه های اقتصادی است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان  با بیان این که «این چیزهایی است که دست ترامپ و شرایط تحریمی نیست؛ دست خود کشور  و مدیران میانی است»  به صراحت می گوید: اقای وزیر  هیمن جور که یقه  سلطان سکه را گرفتید بروید مدیران میانی و کسانی که بخشنامه صادر می کنند را بیاورید تا پاسخ گوی این شرایط باشند.

براساس گفته های او اشتغال زایی در استان به شدت کاهش یافته است. جبالبارزی در این خصوص می گوید: ما نستب  به پایان سال 96 در مهر ماه سال 97 فقط10هزار شغل ایجاد کرده ایم، کمتر ازدو درصد. 

به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی اشاره می کند و می افزاید: در این شرایط اقتصادی بنگاه ها  مجبور به تعدیل نیرو شده اند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)