کد خبر: ۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده کارگران معدن اصلی پابدانا گفت: 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و ماده 92 قانون کار درباره ما اعمال نمی شود و کارگران بعد از 18 سال کار در معدن حقوق عادی دریافت می کنند.

نماینده کارگران معدن اصلی پابدانا گفت: 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و ماده 92 قانون کار درباره ما اعمال نمی شود و کارگران بعد از 18 سال کار در معدن حقوق عادی دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر،  "یداله زمانی" با گلایه از خصولتی بودن شرکت ادامه داد: با 15 سال سابقه کار حقوق دریافتی همکاران ما با سه حق اولاد یک میلیون و 700 هزار تومان است و در صورتی که سختی کار(ماده 4) به کارگران پرداخت شود، با 15 سال سابقه بازنشسته می شوند. 

زمانی با بیان اینکه بارها برای پیگیری مشکلات کارگران نامه نگاری و در جلسات با مسوولان شرکت کرده ام، گفت: مشکل اصلی این است که کارگران 17 ساله کار کرده داخل تونل را به بخش های بیرونی منتقل و همه حق الزحمه آنها را قطع کرده اند در حالی که این کارگران در تونل دچار آسیب شده اند.

نماینده کارگران معدن اصلی پابدانا با اشاره به اینکه گرفتن پیمانکار در شرکت های خصوصی ممنوع است، اظهار کرد: کارگران شاغل در بخش خصوصی معادن زغال ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می کنند و کارگری که حادثه دیده و به بخش های فنی منتقل شده، دریافتی یک میلیون و 800 هزار تومان دارد.

کارگر دیگری با گلایه از بی توجهی مسوولان به مشکلات کارگران گفت: مسئله دیگر مربوطه به کارگرانی که در تونل آسیب دیده و بعد از آن به قسمت های بیرونی از جمله نجارخانه و ... منتقل می شوند و با این وضعیت حقوق و مزایا آنها کاهش پیدا می کند و حقوق معمولی به آنها پرداخت می شود، در حالی که عمر و سلامتی خود را با کار در عمق 200 متری از دست داده است.

وی ادامه داد: اینجا افرادی هستند که با 20 سال کار سابقه بیمه 16 ساله دارند و عدم تناسب حقوق از مشکلات اصلی است.

"اسلامی" کارگر دیگری است که با تایید مشکلات مطرح شده از سوی همکارانش می گوید" ما نیروی های بیرون 70 درصد از تعطیلی ها را داریم و 30 درصد کار در روز تعطیل حساب نمی شود".

"برخورداری" یکی دیگر از کارگران معدن زغالسنگ پابداناست که با اشاره به دغدغه و مشکلات کارگران بیان کرد: تورم بر همه چیز اثر گذاشته و همه از زغال استخراج شده استفاده می کنند اما هیچ اثری بر حقوق ما کارگران معدن نداشته است.

وی با اشاره به اینکه کارگران معدن تا عمق 200 متری با دست کار کرده اند، ادامه داد: تعداد نیروی انسانی کاهش یافته اما مسوولان انتظار دارند نیروهای فعلی(حدود 700 نفر) به اندازه نیروهای قبل که نزدیک به یک هزار نفر می شد، استخراج داشته باشند.

برخورداری بیان کرد: کارگران استخراج با حقوق بیرون بازنشسته می شوند و در صورت انتقال به بیرون حقوق و مزایا و سختی کار حذف می شود که همین مسئله موجب تفرقه بین کارگران استخراج و بیرونی شده است.

وی گفت: طرح طبقه بندی در معادن اجرا نمی شود و به عنوان مثال حقوق کارگری که 18 سال کار می کند با کسی که 8 سال کار می کند یکی است.

متاسفانه مشکلات و دغدغه های کارگران زیاد است و به عنوان مثال هزینه ازدواج فرزندان یکی از دغدغه های بزرگ کارگری با 18 سال سابقه کار است و فرد دیگری می گوید سال قبل دخترش را به خانه بخت فرستاده و برای پرداخت اقساط جهیزیه باید مبلغی به حقوق دریافتی اش از معدن اضافه کرده و بپردازد.

بخشی از این مشکلات و دغدغه ها با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد و وی در این زمینه دستور پیگیری را به مدیرکل کار استان داد.

"شاکرمی" در ادامه با بیان اینکه موارد مطرح شده از سوی کارگران را پیگیری می کنیم، گفت: سعی می کنیم سختی کار در حقوق و مزایای کارگران معادن زغالسنگ در طرح طبقه بندی لحاظ شود و مسائل مطرح شده را دنبال و در چارچوب قانون انجام می دهیم.

"رضا اسماعیلی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان درباره مشکلات کارگران و اجرا نشدن طرح طبقه بندی در معادن اظهار کرد: اجازه نمی دهیم حقوق کارگران ضایع شود.
وی افزود: طرح طبقه بندی در حال بازنگری است و به دستور معاون وزیر سریع تر دنبال و اجرا خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

تقدیر نماینده سیرجان و بردسیر از رشد تولید در گل گهر

میزان برگشت حقوق دولتی معادن به کرمان رضایت بخش نیست

افتتاح دفتر نمایندگی اداره پست در منطقه گل‌گهر

هشدار مهم درباره پیامک‌های سود سهام عدالت؛ پیامک‌های «سهام عدالت» جعلی است

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

نوسان قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)