کد خبر: ۲۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح:
دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان امروز (6 بهمن)با حضور استاندار کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان تشکیل شد.
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده

دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان امروز (6 بهمن) با حضور استاندار کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان تشکیل شد.

به گزارش گفتارنو، در این جلسه سند چشم انداز توسعه اقتصاد گردشگری شرق استان توسط مشاور فرمانداری شهرستان بم ارائه شد.

بنا بر گفته های مرتضی بذر افشان که به عنوان متولی این طرح است شهرستان بم به عنوان پایلوت گردشگری سلامت بوده و سه شهرستان هم جوار آن شامل نرماشیر، فهرج و ریگان در این طرح دیده شده اند.

او در ابتدا به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت گردشگری و ارز آوری هزار دلاری آن به ازای اقامت 10 روزه هر گردشگر در کشور پرداخت و سپس آماری از گزارشات و جلسات تشکیل شده با بخش خصوصی و نخبگان استانی و کشوری به منظور تنظیم این سند ارائه داد.

براساس گزارشات مشاور فرمانداری شهرستان بم این طرح با ارائه شاخصهایی در حوزه های مختلف اقتصادی 6 هدف کلی را برای دستیابی در این مناطق درنظر گرفته که حاصل آن چندین استراتژی و 91 برنامه راهبردی است.

در ادامه صحبت های او از مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان به عنوان متولی گردشگری استان خواسته شد تا نظرش را در خصوص این طرح بیان کند. غلامرضا فرخی در این رابطه گفت: این طرح از نظر اداره کل بررسی و تایید شده است.

مهر تایید میراث فرهنگی بر این طرح واکنش سیل عظیمی از روسای سازمان ها و دستگاه های دولتی را به همراه آورد.

شاخص ترین ایرادات وارد شده از سمت سازمان برنامه و بودجه و معاونین مربوطه و مدیر کل صدا و سیمای استان وارد شد و ادامه این امر موجب شد که حتی استاندار کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز بر این طرح ایراداتی را وارد و نحوه تایید میراث فرهنگی را زیر سوال ببرند.

معاون سازمان برنامه و بودجه مشاور و فرماندار شهرستان بم را مورد خطاب قرار داد و گفت: یک سند برای تایید باید به سه سوال وضعیت موجود گردشگری در شهرستان، هدف و جایگاه تعیین شده و چگونگی دستیابی به هدف پاسخ دهد. در صورتی که سند فوق الذکر تنها به ارائه کلیات پرداخته و هیچ پاسخ علمی و دقیقی به این سوالات نداده است.

مهرداد محمدی سلیمانی در ادامه با اشاره به عدم پرداخت به مسائل زیست‌محیطی چون گردوغبار در منطقه بم و استفاده از آمار مربوط به سال 90 در این سند اذعان کرد: برنامه مالی و حتی زمانی برای دستیابی به این اهداف دیده نشده و اشاره‌ای به معین‌های اقتصادی و وظایف هر دستگاه ارائه نشده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه صحبت‌های سلیمانی را این‌طور ادامه داد: نقاط اتصال منطقه فوق‌الذکر با تورهای گردشگری نیز دیگر چالشی است که در این طرح دیده نشده است و در این زمینه مدیرکل میراث فرهنگی باید پاسخگوی تائید خود بر این طرح باشد.

جعفر رودی در ادامه مدیر دانشکده مدیریت و اقتصاد استان را فرامی خواند و از او می‌خواهد تا توضیحات تخصصی را در خصوص سند و طرح‌های ارائه‌شده بیان نماید. عبدالمجید جلایی در این رابطه ضمن اشاره به متدولوژی قوی این کار به متغیرهای ورودی این طرح ایراد گرفته و خواستار تجدیدنظر در این متغیرها می‌شود.

او در ادامه با تأکید بر اینکه امکان اجرایی این طرح بدون برنامه مالی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف بحث مهمی است که باید در این طرح مشخص شوند.

روند این جلسه تا آنجا ادامه یافت که رئیس صداوسیمای استان کرمان، فرماندار بم را مورد خطاب قرارداد و به‌صراحت گفت: در این طرح از نظرات دستگاه‌های اجرایی استفاده‌نشده است و تنها اشاراتی کلی به برخی از دستگاه‌ها شده است.

این اظهارات علی رمضانی موجب شد تا استاندار کرمان فرماندار بم را خطاب قرار داده و از او بخواهد تا در این رابطه پاسخگو باشد. هادی شهسوار پور در دفاع از عملکرد خود گفت: این طرح به تک‌تک سازمان‌های مربوطه ابلاغ‌شده و هیچ‌یک از سازمان‌ها جوابیه‌ای در خصوص این طرح ارائه نداده‌اند.

او در ادامه با اشاره به این موضوع که هر طرحی نواقص و ایراداتی دارد از استاندار کرمان خواست تا در این جلسه کلیات این طرح مورد تصویب قرار گیرد.

این درخواست موردپذیرش قرار نگرفت و مقرر شد تا کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌ها تشکیل و در خصوص ایرادات واردشده اصلاحیه‌هایی صورت پذیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)