کد خبر: ۲۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: 80 برنامه طی دهه فجر انقلاب اسلامی در حوزه بانوان این استان طبق زمانبندی انجام شده اجرایی خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: 80 برنامه طی دهه فجر انقلاب اسلامی در حوزه بانوان این استان طبق زمانبندی انجام شده اجرایی خواهد شد.

فاطمه السادات حسینی روز سه شنبه در کارگروه امور بانوان و خانواده استان کرمان افزود: برگزاری اجتماع فاطمیون، برگزاری نمایشگاه های عکس، افتتاح طرح آموزش های مهارت های زندگی برای دختران پایه دهم، افتتاح کارگاه شالبافی، افتتاح نمایشگاه لباس ایرانی، برپایی چادرهای سلامت، دیداد و تجلیل از خانواده های شهدا و غیره از جمله برنامه های کمیته بانوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در کرمان است.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید مخاطب برنامه های دهه فجر قرار گیرند ادامه داد: گفت و گو بین نسل انقلاب و نسل امروز لازم است و اگر این ارتباط ایجاد شود، دشمن با هجمه های فرهنگی و سایر توطئه ها نمی تواند کاری از پیش ببرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان در استان کرمان اشاره و بیان کرد: طرح سفیران فرهنگی و ارائه آموزش های مهارت های زندگی برای دختران پایه دهم در کرمان اجرایی شده و در راستای اجرای این طرح، 18 هزار دانش آموز تحت آموزش قرار می گیرند.

حسینی ادامه داد: 13 بهمن ماه سال جاری دوره آموزشی برای مربیان و مشاوران طرح آموزش های مهارت های زندگی برای دختران پایه دهم برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دهه فجر امسال بسیار مبارک و در حقیقت جشن تولد 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی باید تمام تلاش خود برای بیان دستاوردهای انقلاب بویژه در حوزه زنان و خانواده و نیز بیان موفقیت های زنان تحت رهبری های امام راحل (ره) را به کار گیریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، نگاه امام به جایگاه و نقش زنان را زمینه ساز حضور زنان در عرصه های مختلف دانست و ادامه داد: زنان نقش بی بدیلی در انقلاب داشتند به نحوی که تحلیل گران انقلاب اسلامی اعلام کرده اند که انقلاب ما انقلاب چادرها بود و دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز برای زنان بسیار زیاد بوده است.

حسینی اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله در مشارکت های اقتصادی و اجتماعی، سلامت، اعتقادی، مسائل هسته ای و غیره باید بر اساس شاخصه های علمی و منطقی بیشتر مطرح شود زیرا دلیل اصلی ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران، ستیز طاغوت با دین اسلام بود.

وی یادآور شد: به لطف خدا، همت مردم، رهبری های امام (ره) و رهبری های مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی حرف برای گفتن داریم و نگاه جهان به کشور ایران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های حوزه بانوان در رابطه با اعتبارات است گفت: از اعتبارات هزینه ای استان پنج صدم درصد به امور بانوان اختصاص یافته است که تلاش می شود از این اعتبار برای ارتقاء جایگاه زنان از نظر علمی و آموزشی و تعریف آموزش های مورد نیاز و تقویت و تحکیم بنیان خانواده استفاده کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در ماده 101 برنامه ششم توسعه بر 2 موضوع تقویت تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زنان تاکید و در این راستا برنامه هایی برای مدیران زن در سطح استان تدوین شده تا مدیریت و رفتار سازمانی و موضوعات مرتبط با آن آموزش داده شود.

حسینی ادامه داد: در ادامه برای بانوان شاغل در ادارات نیز دوره های آموزشی برای تکریم ارباب رجوع و خانواده و فضای مجازی تدوین و اجرایی می شود تا این افراد از فضای مجازی برای تربیت فرزندان خود و افزایش آگاهی استفاده کنند.

وی به برنامه ریزی و آموزش تشکل های خانگی و سازمان های مردم نهاد با همکارسی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: برای آموزش زنان روستایی و دانش آموختگان دانشگاهی نیز دوره توان افزایی و مهارت افزایی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: طرح هزار روز طلایی زندگی نیز برای آموزش مربیان و مدیران مهدکودک ها و والدین کودکان اجرائی می شود.

وی یادآور شد: در راستای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز 800 زن را طی فاز نخست در زمینه کسب و کارهای خرد آموزش می بینند و و روند تولید تا عرضه محصول توسط این تیم باید مدیریت شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان از خردادماه آغاز به کار کرده است، ادامه داد: 28 کارگروه در این ستاد تشکیل و در کنار آن ستادهای شهرستانی نیز تشکیل شده است.
مهدی صدفی افزود: تاکنون بالغ بر هشت هزار و 500 برنامه با 150 عنوان برنامه برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تدوین شده است.

وی عنوان کرد: برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، ورزشی، افتتاح پروژه ها و برگزاری مراسم است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به دهه فجر یک نگاه تشریفاتی، دولتی و حکومتی نیست بلکه نگاهی اعتقادی است، گفت: ایام الله دهه فجر برگرفته از آموزه های دینی است.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی در حقیقت تجلی شکرگذاری برای تحقق انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: باید تلاش شود که دستاوردهای گسترده انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها به شکلی معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه های دهه فجر انقلباب اسلامی از سوم تا 17 برنامه ها با رویکرد جشن و شادی با حفظ اصول و ارزش های اسلامی برگزار می شود و پس از آن به دلیل تقارن با ایام الله فاطمیه، برنامه ها متناسب با شئونات این ایام خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)