کد خبر: ۲۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان :
استاندار کرمان گفت : مدیریت استان کرمان آماده همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی برای توسعه آموزش های عمومی مرتبط با بازار کار است.
 استاندار کرمان گفت : مدیریت استان کرمان آماده همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی برای توسعه آموزش های عمومی مرتبط با بازار کار است.

محمدجواد فدائی عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به این مطلب که تربیت نیروهای متخصص در هر رشته یکی از نیازهای جامعه به شمار می رود، افزود: آموزش دانشجویان در زمینه های اداری نیز در افزایش راندمان دستگاه های دولتی بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید بر این مطلب که مهمترین موضوع این است که جوانان با سیستم های جذب و به کارگیری نیرو در دستگاه های اجرائی آشنا شوند، خاطرنشان کرد: متقاضیان کار باید مورد بخشی از آموزش های عمومی قرار گیرند تا با بازار کار ایران و مقررات دریافت تسهیلات، ثبت شرکت و دیگر موارد مربوطه آشنا شوند.

استاندار کرمان یادآور شد: برخی کارگاه های ایجاد شده از سوی جوانان به دلیل عدم آگاهی آنها با مقررات، تعطیل می شوند که با توسعه آموزش های عمومی از این موضوع ، جلوگیری می شود.
فدائی با اشاره به منسوخ شدن کارهای استاد شاگردی، گفت: صنایعی سنتی در استان کرمان وجود داشته که در حال منسوخ شدن هستند و تلاش می شود که برای احیای آنها اقدام شود.

وی بر اهمیت از بین بردن شکاف فقیر و غنی تاکید کرد و ادامه داد: 60 درصد جمعیت استان کرمان در چهار دهک پائین هستند و 12 درصد جمعیت این استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و با توجه به این موضوع باید به موضوع تعدیل درآمد توجه ویژه ای صورت گیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: در استان کرمان 94 هزار بیکار داریم که 80 درصد جمعیت بیکار این استان را جوانان تشکیل می دهند و باید با توسعه آموزش های عمومی زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم.

آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای تامین نیروهای فنی ادارات 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز گفت: در این دانشگاه آمادگی داریم تا بر اساس برنامه توسعه استان، نیازهای مدیران برای تامین نیروهای فنی را تامین کنیم.

محمدحسین امید خاطرنشان کرد: یکسری از رشته های مورد نیاز را داریم و نیز آمادگی ایجاد رشته های جدید را داریم تا تکنیسین های متخصص متناسب با نیاز استان وارد عرصه های کاری شوند.
وی بیان کرد: استان کرمان از نظر واحدهای دانشگاه علمی کاربردی وضعیت خوبی دارد و برخی دانشگاه های این استان در سطح کشور نمونه هستند.

امید با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی، اشتغال بیشتری نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه ها دارند، ادامه داد: در استان ها دفاتر مشاوره کارآفرینی دایر شده تا فارغ التحصیلان با شیوه های تبدیل ایده به کار آشنا شوند.

وی ضمن بیان این مطلب که دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر در 800 رشته تحصیلی دانشجو جذب کرده است، ادامه داد: بین 12 تا 17 هزار شغل در دنیا تعریف شده و حداکثر شغل تعریف شده در کشور 3 هزار شغل است و ایجاد سایر مشاغل متناسب با فرهنگ و دین کشور، می تواند فرصت های اشتغال را در جامعه توسعه دهد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)