کد خبر: ۲۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار قلعه گنج گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 74 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 112 میلیارد تومان در این شهرستان (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد.
 فرماندار قلعه گنج گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 74 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 112 میلیارد تومان در این شهرستان (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد.

عطا ناوکی  ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: طرح های آبرسانی روستایی، هادی روستایی، رفع افت ولتاژ برق، اشتغال زایی روستایی و افتتاح پروژه های بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی، از جمله برنامه های این شهرستان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین احداث پارک شادی به مساحت یک 15 هزار متر مربع، روکش و تعریض جاده آسفالته، راه اندازی مراکز درمانی، خانه بهداشت و احداث مدارس نیز از جمله پروژه هایی است که در دهه فجر کلنگ زنی و یا به بهره برداری می رسد.

فرماندار قلعه گنج با مقایسه دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب گفت: شهرستان قلعه گنج مولود انقلاب است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزنده و قابل توجهی در این منطقه انجام شده است به گونه ای که آمار و ارقام این خدمات با دوران رژیم ستم شاهی قابل قیاس نیست.

وی به برخی از خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان، قبل از انقلاب در این شهرستان فقط یک پزشک و یک درمانگاه وجود داشت و امروز بیمارستانی با کادر پزشکی متشکل از 25 پزشک عمومی و 10 پزشک متخصص در حال ارائه خدمات درمانی به مردم هستند.

ناوکی با بیان اینکه تعداد 10 درمانگاه، مراکز جامع سلامت و 50 خانه بهداشت در این شهرستان راه اندازی شده تصریح کرد: اکنون دورترین نقاط شهرستان قلعه گنج از نعمت پزشک، ماما و دندانپزشک بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش شهرستان قلعه گنج، قبل از انقلاب کمتر از 15 مدرسه وجود داشت و قریب 300 دانش آموز در این مدارس تحصیل می کردند اما امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب، آمار مدارس، کادر آموزشی و دانش آموزان این شهرستان به 300 مدرسه، یک هزار و 700 معلم و 17 هزار دانش آموز افزایش یافته است و این یعنی به ازای هر دانش آموز یک معلم در این شهرستان وجود دارد.

ناوکی ادامه داد: امروز حتی در نقاط دور دست و صعب العبور، مدارسی وجود دارد که با 2 نفر اداره می شوند.

وی گفت: خدمات حوزه آبرسانی و تأمین آب آشامیدنی سالم به روستاها، در دوران ستم شاهی، صفر بود اما امروز شاخصه آب آشامیدنی روستاهای قلعه گنج به 62 درصد رسیده که این خدمت بسیار بزرگی به مردم این منطقه است هر چند تا رفع کامل این مشکل هنوز راه زیادی در پیش داریم.

فرماندار قلعه گنج همچنین به مقایسه حوزه راه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان قلعه گنج، پرداخت و گفت: در دوران ستم شاهی، جاده های مواصلاتی این شهرستان، خاکی بودند اما امروز بیش از یک هزار و 250 راه مواصلاتی و راه روستایی آسفالته برای خدمت رسانی به مردم احداث شده است.

وی بیان کرد: آمار خدمات حوزه برق رسانی در شهرستان قلعه گنج صفر بود اما امروز حتی یک روستای 12 خانواری بدون برق در این شهرستان وجود ندارد.

ناوکی اظهار داشت: امروز می توانیم در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، جشن پایانی برق دار شدن روستاهای قلعه گنج را برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و رویکرد دولت تدبیر و امید در بحث اقتصاد مقاومتی، امروز شهرستان قلعه گنج به عنوان یک الگوی نمونه اقتصاد مقاومتی در کشور، شناخته شده و 14 نقطه دیگر کشور از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان، الگو برداری کرده اند.

مرکز شهرستان قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فرماندار ، قلعه گنج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)