کد خبر: ۲۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری کرمان:
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر عدالت به درستی در اختیار مردم قرار گیرد امنیتی پایدار ایجاد می شود .
 رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر عدالت به درستی در اختیار مردم قرار گیرد امنیتی پایدار ایجاد می شود .

یدالله موحد در مراسم افتتاحیه دادگاه عمومی بخش فردوس(شهر صفائیه)که با حضور مسئولان شهرستان های رفسنجان و انار برگزار گردید،ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی توسعه همه جانبه سازمان های قضایی کشور با هدف افزایش سطح دسترسی عمومی به عدالت قضایی رخ داده است که نتیجه ی آن امنیتی پایدار در سطح ملی و استان بود.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان 8 واحد قضایی با 46 قاضی فعالیت می کردند که این آمار طی این چهل سال به 31 واحد قضایی و 337 قاضی رسیده است و این به معنای افزایش عدالت دراستان کرمان به خصوص در جنوب بوده است. 

موحد یاد آور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه رفسنجان تنها یک حوزه قضایی با دو نفر قاضی فعالیت داشتند اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر شاهد افتتاح واحد های قضایی در دورترین نقاط استان هستیم.

 رییس کل  دادگستری استان کرمان  با بیان این مطلب که جنوب استان کرمان همواره یک سوم جمعیت استان را در بر می گیرد، بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی در شهرستان جیرفت یک واحد قضایی با سه نفر قاضی فعال می کردند و ساکنین این منطقه باید  مسافت های طولانی را از طریق جاده های صعب العبور طی می کردند تا به نزدیک ترین واحد قضایی برسند و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در همین منطقه در حال حاضر ۹ واحد قضایی شهرستان و بخش  و ۶۰ قاضی در حال فعالیت هستند..

وی در ادامه با اشاره به اینکه با افتتاح واحدهای قضایی در نقاط دوردست و محروم استان شاخص های امنیتی ارتقاء و رخدادهای ناامنی کاهش می یابد ، اظهارکرد: تاسیس و تجهیز یک واحد قضایی در یک منطقه محروم گام اساسی ومهمی است اما مهم تر از آن منابع انسانی شامل قضات و کارکنان کارآمد و مسلط به موازین قضایی است  تا امکان پاسخگویی مناسب به نیازهای حقوقی و قضایی مردم فراهم شود .

موحد با اعلام این مطلب که در سال های اخیر در اکثر نقاط استان واحد قضایی تاسیس شده است ، بیان کرد: قوانین  مناسب ، ساختارهای قضایی مناسب  ، منابع انسانی شایسته ، امکانات مادی مورد نیاز و مدیریت کارآمد از مهم ترین ارکان اجرای عدالت است که لازمه ی توسعه ی قضایی است.

 وی با اشاره به اینکه دهه ی مبارک فجر فرصت مناسبی است برای تبیین دستاوردها و تحولات چهل ساله  نظام جمهوری اسلامی درحوزه های مختلف  در سطح ملی و استانی ، گفت : مردم و به ویژه نسل جوان باید در جریان تحولات عمیق و بنیادینی که با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رخ داده است و دست آوردهایی که این انقلاب به ارمغان آورده است آشنا شوند.

این مقام ارشد قضایی در استان تصریح کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که به لحاظ وسعت معادل 4 کشور اروپایی است و 11 درصد خاک کشور را به خود اختصاص می دهد و نهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می شود.

  موحد به ویژگی ها و ظرفیت های استان کرمان اشاره کرد و گفت: استان کرمان با داشتن معادن سنگ آهن ، مس ، کرومیت ، باغات پسته ، خرما ، مرکبات  ، 660 اثرملی و 7 اثر ثبت شده جهانی در میراث فرهنگی به عنوان قطب معدنی ،قطب کشاورزی و باغی و قطب گردشگری در جنوب شرق کشور است .

وی با اشاره به اینکه  استان کرمان رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص  داده است، افزود:  استان کرمان دارای 23 شهرستان و 58 بخش است و در حال حاظر31  حوزه قضایی در استان کرمان فعال است که شامل 18 دادگستری ،10 دادگاه عمومی بخش و 3 دادگاه عمومی شهرستان است .

وی بیان کرد: استان کرمان با چنین ویژگی  و ظرفیت هایی ، پیشرفت چشمگیری در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب  به ویژه در حوزه قضایی داشته است.

وی در پایان حجت الاسلام سید مهدی ملاباشی، اولین سرپرست دادگاه بخش صفائیه  را از قضات مومن، متعهد و خوش نام استان کرمان دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور وی شاهد ارائه خدمات قضایی با کیفیت در این منطقه باشیم.

درپایان این مراسم و در سومین روز از دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان و مسئولان قضایی و اجرایی  شهرستان های رفسنجان و انار  دادگاه عمومی بخش فردوس افتتاح شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)