کد خبر: ۲۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص درمان افراد دارای اختلال هویت جنسیتی گفت: بیشترین مراجعه برای عمل‌ جراحی به کشور تایلند است، زیرا این جراحی‌ها در ایران هزینه بالایی دارد و همچنین دیدگاه عمل زیبایی به جای عمل درمانی حاکم است و علاوه بر آن افرادی که در درمان این گونه عمل‌ها، ماهر باشند در کشور نیز محدود است.

 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص درمان افراد دارای اختلال هویت جنسیتی گفت: بیشترین مراجعه برای عمل‌ جراحی به کشور تایلند است، زیرا این جراحی‌ها در ایران هزینه بالایی دارد و همچنین دیدگاه عمل زیبایی به جای عمل درمانی حاکم است و علاوه بر آن افرادی که در درمان این گونه عمل‌ها، ماهر باشند در کشور نیز محدود است.

حبیب‌الله مسعودی فرید (معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی)  در خصوص آمار افراد دارای اختلال هویت‌جنسیتی در کشور گفت: طبق آمار موجود در دنیا، معمولا درخواست آقایان مبتلا به اختلال جنسیتی به تغییر جنسیت بیشتر است، بطوریکه تمایل آقایان برای تغییر جنسیت در ۵۰ هزار تولد، یک نفر است. همچنین در بین زنان به ازاء هر ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر، یک نفر تمایل برای تغییر جنسیت دارد.

وی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون حدود ۳ هزار نفر مبتلا به اختلال هویت جنسی تحت‌پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: موضوع اختلال هویت‌جنسی مربوط به حوزه پزشکی «روانپزشکی» است، از همین رو قطعا وزارت بهداشت می‌تواند بهترین نقش را در این حوزه ایفا‌ کند.

مسعودی فرید در خصوص حمایت‌های‌ سازمان بهزیستی از این افراد گفت: اگر اختلال‌هویتی در مقطع ابتدایی شناسایی شود، می‌توانیم مداخلات روان‌پزشکی بهتری انجام دهیم تا افراد وضعیت بهتری پیدا کنند، اما چون اکثر افرادی که به سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند، بالای سن ۱۸ سال هستند، سازمان بهزیستی فقط در حوزه مددکاری و خدمات اجتماعی می‌تواند به آنان کمک کند.

معاون اجتماعی سازمان‌بهزیستی بیان کرد: در ابتدا این اختلال باید شناسایی و از طرف حوزه‌های روان‌پزشکی وزارت بهداشت و پزشکی قانونی تایید شود و بعد از آن افراد می‌توانند برای عمل جراحی آماده شوند که در این راستا نیز مشکلاتی از قبیل تعویض شناسنامه و مدارک تحصیلی برای فرد به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: از زمانی که امام‌خمینی فرمان و اجازه تغییر جنسیت را صادر‌ کردند، مسئله تغییر جنسیت از تابو بودن کمی خارج شده است، البته ممکن‌ است، خانواده این افراد پذیرای این‌ شرایط نباشند.

مسعودی فرید با اشاره به مشکلات افراد دارای اختلال هویت جنسیتی، تصریح کرد: ممکن است وقتی که این تمایل در افراد ایجاد و تاییدیه پزشکی را نیز کسب کنند، بنابرشرایط خانوادگی مجبور به تغییر مکان زندگی خود شوند، از همین رو لازم است، حمایت‌های خاصی از این افراد صورت گیرد.

وی بیشترین مشکلات برای تغییر هویت جنسی را مربوط به آقایان دانست و گفت: آقایان بیشترین مشکل را در این زمینه دارند، زیرا در گذشته فرد به عنوان آقا در جامعه حضور داشته، اما بعد از آن به عنوان خانم در جامعه محسوب می‌شود، همچنین مشکل سربازی و اشتغال از دیگر مشکلات این افراد است.

مسعودی فرید گفت: فردی که مرد است و تمایل به زن شدن دارد، نه به عنوان زن و نه به عنوان آقا می‌تواند به سربازی برود، چرا که شناسنامه‌اش با هویت آقا است، اما بنابر‌ تمایل زن بودن نمی‌تواند به سربازی برود و باید شناسنامه‌اش را عوض کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه اظهار کرد: اگرچه تعداد این افراد محدود است، اما قاعدتا باید مشکلاتشان نیز برطرف شود.

او در خصوص درمان افراد دارای اختلال هویت جنسیتی خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعه برای عمل‌ جراحی به کشور تایلند است، زیرا این جراحی‌ها در ایران هزینه بالایی دارد و همچنین دیدگاه عمل زیبایی به جای عمل درمانی حاکم است و علاوه بر آن افرادی که در درمان این گونه عمل‌ها، ماهر باشند در کشور نیز محدود است.
منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)