کد خبر: ۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طبق قانونی که در مجلس تصویب شده است آموزش و پرورش می تواند فضاهای مازادی که مورد نیاز آموزش و پرورش نیستند را بفروشد یا تغییر کاربری دهد و درآمد حاصل از آن را صرف هزینه های جاری خود کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طبق قانونی که در مجلس تصویب شده است آموزش و پرورش می تواند فضاهای مازادی که مورد نیاز آموزش و پرورش نیستند را بفروشد یا تغییر کاربری دهد و درآمد حاصل از آن را صرف هزینه های جاری خود کند.

به "گزارش گفتار نو " احمد اسکندری نسب در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت:  ما به لحاظ تغییر کاربری فضاهای مازاد در کشور رتبه اول را داریم.

او همچنین تصریح کرد: درشهر کرمان نتوانستیم در خصوص تغییر کاربری موفق باشیم چرا که   ۸۰ درصد فضاها وقفی هستند و اداره اوقاف خواستار سهم ناشی  از درآمد تغییر کاربری ها شده است.

اسکندری نسب در ادامه خاطر نشان کرد: تغییر کاربری در  جیرفت، زرند، بافت و عنبرآباد موفق بوده است و توانستیم در این مناطق  درآمد پایداری ایجاد کنیم که ادارات کمتر نیازمند اعتبارات دولتی باشند.


 او در ادامه با بیان اینکه اعتبارات دولتی هیچ گاه پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش نبوده است گفت: خیرین همیشه به  آموزش و پرورش کمک کرده اند اما متاسفانه نگاه خیرین ما  بیشتر به مناطق محروم است در حالی که در کرمان ۱۸ درصد فضاهای آموزشی تخریبی هستند و نیاز به مقاوم سازی و استاندارد سازی دارند.

اسکندری نسب در همین راستا به مدارس دو نوبته  اشاره کرد و گفت: بعد از زلزله های اخیر مجبور شدیم بعضی از مدارس را دو نوبته کنیم در حالی که مدارس دو نوبته کیفیت لازم را ندارند.

او همچنین ازساخت دو فضای آموزشی در ناحیه یک و دوتای دیگر  در ناحیه دو خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا ابتدای سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسند.

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش به مدارس  هیات امنایی اشاره کرد و گفت: این مدارس شهریه مصوبی دارند که توسط شورای آموزش و پرورش به ریاست استانداری تعیین می شود.
او تصریح کرد:  در پنج سال اخیر شهریه این مدارس اضافه نشده است و امسال تنها ۱۰ درصد به شهریه مدارس که در حوزه ابتدایی ۳۰۰ تومان بوده است اضافه شده است.

در ادامه این نشست مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در اجرای سند بنیادین گفت: در سال گذشته بودجه آموزش و پرورش استان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است که عمده آن برای حقوق معلمان هزینه شده است.
 حسین براهویی تصریح کرد: معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان هم از سوی اولیاء هزینه شده است، اما متاسفانه پولی که از ناحیه اولیاء در سراسر کشور هزینه شده است در کنار نهاد اصلی مسئول تعلیم و تربیت قرار نمی گیرد و صرف هزینه‌های دیگر می‌شود.

او همچنین خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده سهم مشارکت اولیاء و سهم آموزش در سبد خانوار در ایران رقم فاجعه باری است به طوری که کمتر از ۳ درصد هزینه یک خانوار صرف آموزش می شود در صورتی که در جوامع مترقی سهم آموزش در خانواده ها ۲۵ درصد است.

 معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت:  به همه مدارس بخشنامه کردیم که با کمترین هزینه جشن تکلیف انجام شود.
و شدیدا با مدارسی که به اسم جشن تکلیف هزینه‌های زیادی از خانواده ها می گیرند برخورد می کنیم.

مرادی  با ابراز تاسف افزود: چندین بار اعلام شده است که مدارس هزینه های زیادی می گیرند در صورتی که یک خانواده هم در این خصوص اعتراض نکرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنانش به تعداد دانش آموزان اتباع استان اشاره کرد و گفت: 
ما در استان قریب به ۳۴ هزار دانش‌آموز اتباع افاغنه داریم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری موظفیم به همه دانش آموزان اتباع چه قانونی و چه غیرقانونی آموزش دهیم .

اسکندری نسب در ادامه افزود: در شهر کرمان تنها ۱۲۰۰۰ دانش آموز اتباع وجود دارد که در ناحیه یک و دو در مدارس مخصوص به خودشان یا در مدارس ایرانیان مشغول به تحصیل اند.


او با بیان اینکه شهر های جنوبی و شرقی توسط وزارت کشور مناطق ممنوعه نامیده شده اند گفت: به همین دلیل  تراکم دانش آموزی اتباع بیشتر مربوط به کرمان ،زرند، بردسیر سیرجان، رفسنجان ،چترود و ماهان است. 


اسکندری نسب تصریح کرد: ماحصل ما از کمیساریای عالی پناهندگان ساخت حدود ۵ مدرسه بوده است که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: کمیساریای عالی پناهندگان  دو مدرسه در شهر کرمان و یکی هم در زرند، سیرجان و رفسنجان ساخته است.

او همچنین عنوان کرد: ما انتظار داریم دستگاه‌هایی مثل وزارت کشورو شهرداری که بابت حضور اتباع در کشور مبلغی دریافت می کنند مبلغی را هم در اختیار آموزش و پرورش بگذارند اما این کار صورت نمی گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)