کد خبر: ۲۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان مطرح کرد:
معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان در خصوص آسیب‌های اجتماعی که گریبان گیر دانش آموزان شده است گفت: خانواده‌ها در بحث بروز آسیب‌های اجتماعی در اولویت هستند.
گفتارنو/سمیرا کریمی افشار:

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان در خصوص آسیب‌های اجتماعی که گریبان گیر دانش آموزان شده است گفت: خانواده‌ها در بحث بروز آسیب‌های اجتماعی در اولویت هستند.

صدیقه مرادی در نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خانواده‌های ما تمام تاکیدشان در امر آموزش است گفت: متأسفانه خانواده‌ها به مسائل پرورشی و اخلاقی چندان توجهی ندارند.

به "گزارش گفتار نو " وی در خصوص اقدامات آموزش‌وپرورش در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجماعی افزود: از سال قبل تیم مشاوره‌ای ما هم در اداره و هم در مدارس در حال انجام کار است، در همین راستا به کمک علوم پزشکی و قوه قضاییه ( طرح نماد ) را سه سال است که انجام می دهیم.

مرادی خاطرنشان کرد: در این طرح بچه‌ها غربالگری و شناسایی می‌شوند و در بعضی از مدارس هم طرح خود مراقبتی کلاس به کلاس در حال انجام است.

او همچنین تصریح کرد: در بعضی از شهرستان‌ها که آمار آسیب‌ها بالا است تیم مشاوره‌ای ما در آنجا حضور پیدا می‌کند و با مدیران، معلمان، مشاور و خود دانش‌آموز جلساتی را برگزار می‌کنند.
مرادی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه اقدامات شما در حوزه آگاهی بخشی به دانش آموزان در خصوص بیماری ایدز چیست؟ گفت: با همکاری علوم پزشکی، قوه قضاییه، مدیرکل استانداری و بهزیستی طرح آموزش مهارت‌های زندگی را تنظیم کردیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا کار آموزش 16 هزار دختر در پایه دهم را آغاز کردیم که از هفته آینده جلسات آموزشی مشاوره‌ای‌مان شروع می‌شود.

مرادی ادامه داد: برخی از مشاورین ما به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند و مهارت‌های زندگی به‌خصوص مسائل مرتبط با ازدواج را به دختران آنجا آموزش خواهند داد.

مرادی در خصوص بودجه این طرح گفت: این طرح در شورای آموزش‌وپرورش مصوب شده است و بودجه آن از طریق مدیریت سازمان برنامه‌ریزی تهیه‌شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی معتقد است آموزش‌ها بایستی از سنین پایین‌تر یعنی مهدکودک و دبستان آغاز شود نه پایه‌های بالاتر، گفت: آموزش در آموزش‌وپرورش ظرافت خاص خودش را دارد لذا بنا بر نیاز دانش آموزان آموزش‌ها را شروع می‌کنیم.
مرادی خاطرنشان کرد: آموزش در بحث پیشگیری و خود مراقبتی را از ابتدایی و در سطح خودشان آموزش می‌دهیم.

وی بابیان اینکه ما در مقطع ابتدایی مشاور نداریم گفت: از بین خود دانش آموزان نفراتی را به‌عنوان همیار مشاور انتخاب می‌کنیم و در مدارس بسته‌های آموزشی و بسته‌های کمک را در اختیار دانش‌آموزانی که مورد آسیب قرارگرفته‌اند می‌گذاریم.

مرادی تأکید کرد: اینکه آموزش‌هایی که به آموزش‌وپرورش باید اختصاص پیدا کند را در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار بدهیم ازنظر قانونی مشکل دارد.


در بخشی دیگر از جلسه رئیس اداره حراست آموزش‌وپرورش استان در خصوص اقدامات آموزش‌وپرورش در خصوص پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان گفت: در خصوص شناسایی و رصد کردن دانش‌آموزانی که دچار آسیب می‌شوند داریم کار می‌کنیم.

علی حسینی نژاد بابیان اینکه باید بپذیریم سهم تأثیر آموزش پرورش نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است گفت: در قدیم ما آموزش‌ها را از معلم، پدر و مادر و مقداری هم از همسالان خود می‌گرفتیم اما امروزه این‌چنین نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بچه‌ها درگوشی خود همه‌چیز را فرامی‌گیرد و انواع و اقسام شبکه‌های تلویزیونی وجود دارد که به بچه‌ها آموزش می‌دهند و طبیعی است که آن‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

حسینی نژاد در خصوص پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان گفت: ما در آموزش‌وپرورش کارگروهی تشکیل دادیم که در آن مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها را مدنظر داریم. در همین راستا موارد اعتیاد را محرمانه جهت ترک اعتیاد ارجاع می‌دهیم.

وی بابیان اینکه همه مشکلات تنها در آموزش‌وپرورش قابل‌پیگیری نیستند گفت: بسیاری از این مشکلات در اجتماع و جامعه رخ می‌دهد و دستگاه‌های دیگر هم باید همکاری کنند.

در همین راستا معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش گفت: در بحث پیشگیری از اعتیاد بد سرپرستی خانواده‌ها رتبه اول را در بروز اعتیاد خانواده‌ها دارد.

مرادی تصریح کرد: در بعضی از موارد که تشخیص داده می‌شود بچه‌ای باید از خانواده جدا شود با کمک بهزیستی به مراکز شبانه‌روزی ارجاع داده می‌شود.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش به نقش خانواده‌ها در آموزش اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید در بحث تربیتی، پرورشی و مشاوره‌ای به کمک آموزش‌وپرورش بیایند.
او تأکید کرد: امروزه خانواده‌ها هستند که به بچه‌ها آسیب می‌زنند چراکه خودشان آسیب‌دیده هستند.

برچسب ها: آموزش ، صدیقه مرادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)