کد خبر: ۳۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه با استقبال رسمی دکتر فدائی استاندار، دکتربصیری سرپرست معاونت سیاسی استانداری و جمعی از مدیران استان وارد فرودگاه کرمان شد و در اولین برنامه خود با استاد هژبر ابراهیمی در منزل ایشان دیدار و گفتگو کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه با استقبال رسمی دکتر فدائی استاندار، دکتربصیری  سرپرست معاونت سیاسی استانداری و جمعی از مدیران استان وارد فرودگاه کرمان شد و در اولین برنامه خود با استاد هژبر ابراهیمی در منزل ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، عباس صالحی در این دیدار ضمن گفتگو با استاد هژبر ابراهیمی، از مجموعه بی نظیر 1100 اثر ایشان که در خانه مسکونی وی نگه داری می شوند؛ بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمجید از آثار این استاد مجسمه ساز کرمانی تصریح کرد: آثار ایشان بخشی از تاریخ هنر استان و کشور است و برای حفاظت از این آثار باید کوشش کنیم.

وی با اشاره به پیگیری های دکتر فدائی استاندار کرمان برای ساخت 7 خانه موزه در کرمان گفت: یکی از بندهای تفاهم نامه ای که قرار است با استانداری کرمان در طی این سفر برای ارتقای فعالیت های هنری و فرهنگی استان طی سه سال آینده امضاء شود؛ همین بحث خانه موزه ها است و امیدواریم  ساخت این خانه موزه ها به ساماندهی و حفاظت از تاریخ هنری استان کمک کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری هژبر ابراهیمی یکی از مجسمه‌سازان برآمده از مکتب کرمان است. او از شاگردان مستقیم صنعتی است و برای موفقیت در حرفه خود عاشقانه کار کرده و رنج بسیار نیز برده است.

هژبر ابراهیمی در سال 1305 در کرمان متولد شده است و خانواده او از خوش نامان کرمان هستند. او به واسطه شغل پدرش سال‌ها در یزد زندگی کرده است. در دوران کودکی پدرش او را در یک سنگ‌تراشی گذاشت و استاد او قرار بود که با یک سنگ سفید برای یکی از بزرگان شهر یک هاون بسازد که هژبر ابراهیمی در غیاب استاد از این سنگ مجسمه یک آدم را تراشید. 

در آن زمان او 10 سال داشت و استادش با دیدن این صحنه به خشم آمد و با تیشه و هر چیزی که به دست اش رسید قصد جان او را کرد و سپس او را از کارگاه بیرون کرد.

پس از آن هژبر پای پیاده راه افتاد به شهر آمد و در آنجا در مقابل یک مغازه مسگری میخکوب شد. یک نقاش داخل مسگری مشغول کشیدن یک اثر نقاشی بود. بوم و نقاشی چنان او را به وجد آورد که در همان حالت میخکوب شد و نقاش وقتی علت حال زار او را پرسید به او گفت همین جا بمان و با دوچرخه به محل کار استاد سنگ‌تراش رفت و او را در حالی که گوشش در دستش بود به مغازه‌اش آورد و او را وادار کرد که از هژیر ابراهیمی عذرخواهی کند و سپس او را برای آموزش نقاشی پیش علی اکبر خان صنعتی برد. کسی که به این شکل از هژبر ابراهیمی حمایت کرد و زندگی او را دگرگون ساخت سید مهدی چیتی بود.

 او در واقع زندگی هژبر ابراهیمی را با علی اکبر صنعتی پیوند زد. دوستی و رابطه هژبر ابراهیمی و صنعتی با هم تداوم داشت و او در ساخت پروژه‌های متعددی با او همکاری داشت و از جمله همکاری او می‌توان در ساخت مجسمه‌های میدان توپخانه، موزه رجل سیاسی، موزه هلال احمر و موزه راه آهن اشاره کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)