کد خبر: ۳۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همگرایی موجود بین مدیران استان و سیاست توسعه متوازن استانداری باعث رشد بخش های مختلف فرهنگی و هنر استان کرمان خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همگرایی موجود بین مدیران استان و سیاست توسعه متوازن استانداری باعث رشد بخش های مختلف فرهنگی و هنر استان کرمان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، عباس صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره دستاوردهای سفر سه روزه خود به استان کرمان  افزود: یکی از دستاوردهای مهم این سفر امضای تفاهم نامه با استان در حوزه فرهنگ است و این تفاهم نامه تا پایان سال 99 در مجموع 136 میلیارد تومان تعهدات برای حوزه فرهنگ استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سه محور مهم این تفاهم نامه تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و توسعه فضاهای فرهنگی استان اقدامات مهمی پیش بینی شده است و تالار مرکزی استان در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات حوزه زیرساختی در تفاهم نامه اضافه کرد: احداث 10 کتابخانه و 8 مجتمع فرهنگی در استان، احداث فاز اول دانشگاه قرآنی، احداث و تکمیل و تجهیز خانه هنرمندان، ایجاد 10 خانه دیجیتال، ساخت 14 مجتمع فرهنگی در مناطق کم برخوردار، احداث هنرستان دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا در جیرفت از مهم ترین بخش های تفاهم نامه در حوزه زیرساختی است.

صالحی با اشاره به اهم محورهای تفاهم نامه در بحث های حمایتی از حوزه فرهنگ استان گفت: ایجاد سهمیه 1500 نفری برای بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه، کمک به صندوق تئاتر استان، اعطای تسهیلات کارآفرینی به میزانی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین می کند به میزان 300 درصد نیز استان به آن اضافه خواهد کرد و همچنین حمایت از حضور اصحاب رسانه و خبر در خارج از کشور و خارج از استان از مهمترین مفاد این بخش است.

وی با اشاره به مهمترین مفاد تفاهم نامه در حوزه های رویدادی و برنامه ای افزود: بحث مرمت، حفاظت و برگزاری  رویدادهای نمایشی در موزه هنر، ایجاد پنج سینمای دیجیتال و سه سینمای سیار، حمایت از تولید مستندهای کوتاه، اجرای اپرای عروسکی منظومه های خواجو، برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان، حمایت های جدی از پاره ای رویدادها مثل نمایشگاه کتاب و انجام پژوهش های فرهنگی و اجتماعی در فضای استان، و همچنین توجه به مفاخر از بخش های مهم تفاهم نامه در حوزه برنامه ای است.

صالحی با تأکید بر اهمیت تفاهم نامه مذکور در فضای فرهنگی استان تصریح کرد: امیدواریم با انجام مفاد این تفاهم نامه، اتفاقات بهتری در فضای فرهنگی استان رقم بخورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از دستاوردهای سفر به استان کرمان را گفتگو با اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: گفتگو با مدیران و همچنین اساتید حوزه فرهنگ و هنر به افزایش اطلاعات مجموعه وزارتخانه در مورد ظرفیت ها و توانایی های فرهنگی استان کمک کرد و همچنین باعث آگاهی از پاره ای از مشکلات اصحاب هنر استان شد.

وی با تمجید از برگزاری بیستمین جایزه کتاب سال استان اظهار داشت: حضور در این مراسم و رونمایی از مجموعه 22 جلدی درباره مفاخر استان و همچنین تقدیر از اصحاب اندیشه یکی از مهمترین فرصت ها و دستاوردهای این سفر بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر در استان زیاد است ولی در حوزه زیرساختی و فضاها مشکلاتی وجود دارد و با شرایط مطلوب فاصله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای فرهنگی استان را خوب توصیف کرد و با درخواست توجه بیشتر به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر افزود: تبادلات عمیق حوزه فرهنگ با بخش صنعت و همچنین  الهام گرفتن جوانان از پیشکسوتان می تواند به توسعه فرهنگ استان کمک زیادی بکند.

 دکترصالحی در پاسخ به سوال خبرنگار روابط عمومی استانداری درباره ارزیابی وزارتخانه از فعالیت های فرهنگی استان، با تمجید از همگرایی ایجاد شده در مدیران و نگاه متوازن دکترفدائی استاندار کرمان به توسعه استان تصریح کرد: وجود همگرایی در بخش های مختلف استان و همچنین در پیش گرفتن سیاست توسعه متوازن در حوزه فرهنگ باعث ایجاد زمینه های مختلفی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان خواهد شد.

نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه 26 بهمن ماه 97 با حضور استاندار کرمان، سرپرست معاونت سیاسی استانداری و جمعی از مدیران استان در فرودگاه کرمان برگزار شد.
برچسب ها: وزیر فرهنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)