کد خبر: ۳۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
بررسی وضعیت سینماهای کرمان
حسین ذوالعلی ،مدیر سینما شهر تماشا بابیان اینکه مردم کرمان از سینما به نسبت مراکز سایر استان‌ها استقبال کمتری دارند گفت: اگر شهرداری کمک می‌کرد و امکانات و تسهیلات درستی در اختیار ما می‌گذاشت ما می‌توانستیم تبلیغات انجام دهیم و این خیلی کمک‌کننده بود.
«از 60 میلیون و 341 هزار و 46 نفری که درباره سینما رفتن از آن‌ها سؤال شده است نزدیک به 11 میلیون نفر گفته‌اند در یک سال موردمطالعه حداقل یک‌بار به سینما رفته‌اند. یعنی 18.9 درصد از جامعه آماری، این یعنی 81.1 درصد و به عبارتی بیش از 48 میلیون نفر حتی یک‌بار هم به سینما نرفته‌اند.» این آماری است که سایت شما رسانه منتشر کرده است و نشان می‌دهد مردم ایران چندان علاقه‌ای به تماشای فیلم در سینما ندارند.

در کرمان سینما داران نظرات متفاوتی از نحوه استقبال مردم از سینما دارند. به‌طوری‌که مدیر تماشاخانه پارس از استقبال 900 تا 1400 نفری مردم از جشنواره حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه می‌گوید و می‌افزاید: استقبال نسبت به سال‌های گذشته بسیار عالی بوده است.

مدیران سینما شهر تماشا، مهتاب و آسیا اما از استقبال کم مردم گلایه دارند و معتقدند وقتی از 500 صندلی چهار یا پنج صندلی پر می‌شود سینما داران با ورشکستگی مواجه خواهند شد.

به گفته مدیر سینما مهتاب و آسیا، فیلم‌های کمدی در رتبه اول و فیلم‌های اجتماعی و سپس کودک و نوجوان در رتبه بعدی استقبال قرار دارند.

مدیر تماشاخانه پارس مشکلات معیشتی و اقتصادی را دلیل استقبال مردم از فیلم‌های کمدی می‌داند و می‌گوید: این روزها در راستای ایجاد شادی کاری صورت نمی‌گیرد و در این شرایط مردم ترجیح می‌دهند فیلم‌هایی را ببینند که برای لحظه‌ای آن‌ها را به خنده وادار می‌کند هرچند به لحاظ محتوا و کیفیت چندان مناسب و حرفه‌ای نباشند.

«فیلم‌هایی که در تماشاخانه پارس اکران می‌شوند عمدتاً خاص و مستند هستند.» آبان ملک محمدی بابیان این نکته می‌افزاید: بااین‌همه مخاطبان خوبی داریم و استقبال خوبی می‌شود.

ملک محمدی با اشاره به جشنواره حقیقت و جشنواره فیلم‌های کوتاه که اخیراً در کرمان برگزار شد می‌گوید: بیش از 900 نفر فیلم‌های جشنواره حقیقت و حدود هزار و چهارصد نفر از فیلم‌های کوتاه استقبال کردندکه نسبت به سال‌های قبل استقبال عالی بوده است.

او در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه سینما داران کرمان فیلم پرفروش و تجاری برایشان اهمیت دارد یا فیلم باکیفیت و هنری می‌گوید: برخی از سینماها کارشان بازاری و تجاری است، این سینماها دقیقاً همان کاری را می‌کنند که باید بکنند یعنی فیلم‌های کمدی و البته تجاری را به نمایش می‌گذارند.

مدیر تماشاخانه پارس با انتقاد از سینماهایی که صرفاً ذات تجاری دارند و سینما و هنر چندان برایشان مهم نیست می‌گوید: مدیر سینما شهر تماشا ذات تجاری دارد و سینما و هنر برایش مهم نیست درنتیجه ترجیحش این است که از سینما پول دربیاورد اما سیستم من فرق دارد و پول برایم مهم نیست.

ملک محمدی خاطرنشان می‌کند: آنچه برای من اولویت دارد فیلم خوب است و ترویج فرهنگ درست برایم اهمیت دارد.

"حسین ذوالعلی" مدیر سینما شهر تماشا اما این انتقاد مدیر تماشاخانه پارس را رد می‌کند و می‌گوید: فیلم‌های تجاری کمتر نصیب ما می‌شوند و بیشتر در سینما آسیا و مهتاب اکران می‌شوند.

" مجید پرنده" مدیر سینما مهتاب و آسیا در پاسخ به این انتقاد که فیلم‌های تجاری را اکران می‌کند می‌گوید: همان‌هایی که انتقاد می‌کنند و می‌گویند ما فیلم تجاری می‌آوریم همان‌ها بیشتر فیلم‌های تجاری را می‌بینند.

مدیر سینما شهر تماشا در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه عده‌ای معتقدند فیلم‌هایی که در سینما شهر تماشا اکران می‌شود چندان کیفیت ندارند آیا این نقد را وارد می‌دانید می‌گوید: فیلم‌ها را که ما تولید نمی‌کنیم بااین‌همه فیلم‌هایی که ما اکران می‌کنیم از بقیه سینماهای استان بهتر هستند.

او در ادامه می‌افزاید: به دلیل اهمیت سنین کودک و نوجوان ما اصرار داریم فیلم‌های مخصوص آن‌ها را اکران کنیم و فیلم‌های هنری که ما اکران می‌کنیم استقبال کمتری دارند.

او بابیان اینکه مردم کرمان از سینما به نسبت مراکز سایر استان‌ها استقبال کمتری دارند می‌گویند: اگر شهرداری کمک می‌کرد و امکانات و تسهیلات درستی در اختیار ما می‌گذاشت ما می‌توانستیم تبلیغات انجام دهیم و این خیلی کمک‌کننده بود.

مدیر سینما شهر تماشا در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا در شهرهای دیگر روزهای سه‌شنبه بلیت نیم‌بها وجود دارد اما در کرمان این‌طور نیست،اظهار داشت: در تهران بلیت‌ها شناور هستند یعنی سه‌شنبه‌ها ارزان‌تر است در مقابل پنج‌شنبه و جمعه‌ها گران‌تر است ولی ما در کرمان روندمان ثابت است و قیمت‌ها تغییر نمی‌کند.

مدیر سینما آسیا و مهتاب نیز در این خصوص گفت: سینماهایی که بلیت نیم‌بها دارند دولتی هستند درصورتی‌که سینماهای ما خصوصی هستند نه یارانه‌ای داریم و نه حمایت می‌شویم از همین رو زیر بار این مسائل نمی‌رویم.

مدیر سینما مهتاب و آسیا در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا سینما مهتاب و آسیا فیلم‌های تکراری را مجدداً اکران می‌کند، گفت: بایستی درآمد داشته باشیم تا بسته نشویم. از طرفی توجه سینما داران به گیشه است ممکن است یک فیلم متقاضی زیادی داشته باشد بنابراین ما آن را تمدید می‌کنیم.

پرنده می‌افزاید: ما نمی‌توانیم صبر کنیم مخاطب هرزمان وقت داشت به سینما بیاید اگر فیلمی تماشاچی نداشت و صندلی‌ها خالی بود سریعاً عوض می‌شود از سوی دیگر ممکن است یک فیلم تماشاچی داشته باشد و 3 ماه اکران آن طول بکشد.

در همین راستا مدیر سینما شهر تماشا نیز گفت: به لحاظ قانونی محدودیتی وجود ندارد که یک فیلم تا چه زمانی روی پرده سینما باشد و بستگی به استقبال مردم دارد.

مدیر سینما آسیا و مهتاب در خصوص چالش‌های پیش روی سینما داران کرمان اظهار داشت: کرمان تنها سه سینما دارد و این باعث شده است که ما در اکران فیلم با مشکل مواجه شویم و فقط بتوانیم سه تا چهار فیلم را روی پرده ببریم.

او افزود: سینما باید به‌صورت پردیس باشد یعنی پنج یا شش سالن داشته باشد تا ما بتوانیم فیلم‌های مختلف با بازارهای مختلف را اکران کنیم.

پرنده در ادامه افزود: قبلاً تعداد شبکه‌های تلویزیونی کم بود و مردم امکانات تفریحی چندانی نداشتند و به سینما می‌رفتند اما اکنون هم شبکه‌های داخلی هم شبکه‌های ماهواره‌ای مردم را سرگرم می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: مردم به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی صبر می‌کنند فیلم یا در رسانه‌های تصویری پخش شود یا از کلوپ‌ها فیلم را خریداری کنند.

برچسب ها: سینما ، صدای تاک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)