کد خبر: ۳۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده سپاه قدس:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: با وجود اینکه استان کرمان فاصله زیادی با مرکز دارد اما در دفاع از انقلاب جزو استان های سرآمد است و تاثیر به سزایی در پیروزی انقلاب داشت.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: با وجود اینکه استان کرمان فاصله زیادی با مرکز دارد اما در دفاع از انقلاب جزو استان های سرآمد است و تاثیر به سزایی در پیروزی انقلاب داشت.

 سردار سرلشکر قاسم سلیمانی صبح امروز 9 اسفندماه در اجلاسیه کنگره 6500 شهید استان کرمان با حضور مسئولین لشکری و استانی این کنگره را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: 6500 شهید برای دفاع از نظام اسلامی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به سخنان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امروز پس از یک هفته برنامه‌های مستمر اختتامیه این کنگره است و کار عمیق و بزرگی صورت گرفت.

سلیمانی با بیان این مطلب که دست مبارک رهبری را به نیابت از همه شما می‌بوسیم و برای ایشان عمر با برکت از خداوند متعال خواستاریم، در ادامه به تبیین ارزش پاسداشت شهدا و این نوع کنگره‌ها پرداخت و بیان کرد: از آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان که در دوران دفاع مقدس خدمات شایسته ای انجام داده اند تقدیر می کنم.

وی با اشاره به خصوصیات کنگره 6500 شهید استان کرمان عنوان کرد: کسانی که عمرشان اقتضا می کند که دوران قبل و بعد از انقلاب را یاد می دهند این سخنان بنده را تایید می کنند، استان کرمان از موهبت های الهی زیادی برخوردار است و این ظرفیت ها در پرورش و رشد و نمو انسان ها برجسته این استان موثر بوده اند.

سردار سلیمانی ادامه داد: استان کرمان جزو نمونه شهرهای کشور است که با فساد سازماندهی شده قبل از انقلاب مبارزه کرد لذا گرفتار هیچ یک ازفسادهای قبل از انقلاب که گریبان استان های دیگر را گرفته بود، نشد و قبل از انقلاب هیچ یک از مظاهر فساد در کرمان وجود نداشت.

وی افزود: با وجود اینکه استان کرمان فاصله زیادی با مرکز دارد اما در دفاع از انقلاب جزو استان های سرآمد است و تاثیر به سزایی در پیروزی انقلاب داشت و آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید باهنر متعلق به کرمان بودند.

فرمانده سپاه قدس از تاثیر استان کرمان در دوران دفاع مقدس سخن به میان آورد و عنوان کرد:  استان کرمان در دفاع مقدس موثر بود و 120 هزار نیرو در زمان دفاع مقدس به جبهه اعزام کرده و سهم ارزنده ای نسبت به جمعیت خود در دفاع مقدس داشته است.

وی با بیان این مطلب که اولین منبری که بحث مرجعیت مقام معظم رهبری را اعلام کرد از کرمان بود، تصریح کرد: در کنار گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، باید یاد و نام مردم استان کرمان را گرامیداشت.

وی افزود: برای اینکه فرهنگ یک جامعه نمایان و ماندگار شود باید بر ارزش هایی که در ماندگاری این فرهنگ موثر بوده اند تاکید شود، لذا هیچ جیزی به اندازه دفاع مقدس اثرگذاری نخواهد داشت.

سلیمانی فرهنگ دفاع مقدس را یک فرهنگ حقیقی دانست و عنوان کرد: علت برگزاری راهیان نور و کنگره های شهدا به دلیل این است دفاع مقدس ویژگی هایی دارد که در دیگر آثار انقلاب این ویژگی ها برجسته نیست.

وی با بیان این مطلب که دفاع مقدس تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرد افزود: دفاع مقدس دو نتیجه مهم را در بعد فرهنگی به منصه ظهور رساند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس در نمایان کردن فرهنگ اسلام بالاترین تاثیر را پس از انقلاب داشت، اظهار کرد: مدافعین حرم به واسطه دفاع مقدس بوده است و اگر آن فرهنگ عملی انجام و ثبت نشده بود دفاع از حرمین به این شدت شکل نمی گرفت و دفاع از حرم در حقیقت دفاع از حرم و انسانیت بود.

وی جامعه را نیازمند برگزاری کنگره شهدا دانست و عنوان کرد: چند خصوصیت در شهدا مشاهده کردیم، که به شهید برتری می دهد و مقدم می دارد آنچیزی که فضیلت دارد بر خود و این بالاترین فضیلت شهید است زیرا خودش را از لذت های مادی و دنیوی محروم می کند.

سلیمانی تعبیر خود را از کشته شدن یا شهادت را فارغ التحصیلی اعلام کرد و افزود: معرفتی که شهید پیدا می کند بالاترین معرفت‌هاست.

وی با تاکید برآنکه شهدا خود را فراموش و بنده خدا می‌شوند ادامه داد: شهید چون عمل به حکم خدا می کند و با میل خود مخالفت می کند، به این عظمت می رسند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این مطلب که ما در جهاد اکبر گرفتاریم، اظهار کرد: شهید در جهاد اکبر و اصغر ظفر پیدا کرده است، در فضای جبهه در هشت سال دفاع مقدس معنویت، ایثار، جوانمردی و شجاعت موج می زد.

وی با بیان اینکه در جبهه‌ها همه آثار در سیمای رزمندگان شوق به وصل بود، تصریح کرد: آسان تر از نانی که ما در راه خدا به فقیر می دهیم شهدا جان خود را دادند.

سلیمانی در ادامه از چهل سالگی انقلاب سخن به میان آورد و عنوان کرد: مردم در روز 22 بهمن شط عظیمی از حضور خود را بوجود آورده اند، بنابراین باید دست و پای این مردم را بوسید زیرا انقلاب را با همه وجود حراست می کنند.

وی بیان کرد: در طول چهل سال جز پیروزی چیزی کسب نکرده ایم اگر چه در ظاهر خساراتی دیدم اما در واقعیت پیروز شده ایم و انقلاب توانست همه فشارها را تبدیل به پیروزی کند در حالی که در هر جای دیگر این فشارها تحمیل می شد کمر آنها می شکست.

سردار سلیمانی ادامه داد: افکاری وجود دارد که دانسته یا ندانسته به دنبال ایجاد تفکیک در ذهن مردم بین اسلام و ایران است و این قابل اثبات است.

وی با تاکید برآنکه عنصر اساسی پیروزی ایران اسلام بوده است و با تمسک به اسلام توانسته ایم ایران و منافع ایران را تامین کنیم، اظهار کرد: هیچ تصمیمی در سطح عالی نظام امکان ندارد به منصه ظهور برسد اما در صدر آن منافع ایران نباشد چون ایران قابل تفکیک از اسلام نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: امروز در نگاه دو ملت قلعه دشمنی به قلعه دوستی تبدیل شده و ما هیچ نگرانی از مرزهای جنوبی و غربی کشور نداریم و تبدیل شدن چنین دشمنی تاریخی به یک دوست آیا منافع نیست و این به واسطه قدرت اسلام است.

وی افزود: امام راحل اسلام را تبیین و مشخص کرد و لذا پس از انقلاب، جریان های اسلامی شکل گرفتند. اگر این سدهای مستحکم در برابر دشمن نبود بدون هیچ درنگی و مانند گرگ درنده به هر یک از جریان های اسلامی حمله می کرد.

سلیمانی با طرح این سوال که چرا اینقدر اصرار بر برجام دو دارند؟ اظهار کرد: دشمن از اول برجام را سه ضلعی می‌دانست نه یک ضلعی و دو ضلع دوم را مهمتر از ضلع اول می دانست. اوباما آرام آرام می خواست به دو ضلع دیگر برسد اما ترامپ به سرعت می خواهد این راه را طی کند.

وی اظهار کرد: امریکا میخواهد جریان ها در برجام دو خشکانده شود اما به اینجا ختم نمی شود. آنها برای اینکه قدرت اسلام اصیل ناب در برابر اسلام وهابی و یهودی را بخشکانند با توافق برجام دوم می خواهند ریشه جریان های اسلامی را بخشکانند.

سلیمانی از تاثیر فرهنگ شهدای مدافع حرم سخن به میان آورد و بیان کرد: اگر قدرت دین و اسلام نبود با قدرت دیگر نمی توانستیم با چنین قدرتی(تکفیرها) مواجه شویم. جمهوری اسلامی با اتکای به اسلام توانست ایران را در همه خط ها بیمه و توانمند کند و به ایران اقتدار ببخشد.

وی با بیان این مطلب که یکی از شاهکارهای امام راحل این است که ایران را مهد اسلام و اسلام را در پشتوانه ایران و در قالب یک حکومت قرار داد، تصریح کرد: برخی‌ها با خام گری و نادانسته این مهم را تضعیف می کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید برآنکه هیچ کشوری در منطقه به میزان ایران اقتدار ندارد، تصریح کرد: برخی ها اقتدار عاریه ای دارند و برخی از کشورها پول دارند اما فاقد اقتدار هستند و اینها کوتوله‌های سیاسی هستند که هیچ اقتداری در عرصه بین المللی ندارند؛ اما ایران اقتدار دارد.

وی دارا بودن رهبری حکیم را از دیگر ابعاد اقتدار ایران ذکر کرد و افزود: ایران دارای مردم فداکاری است که این امر نیز رکن دیگر اقتدار ایران است.

سلیمانی مرعوب نشدن را یکی دیگر از مولفه های اقتدار ایران برشمرد و بیان کرد: دشمن پیوسته سه عامل برای ارعاب اعمال می کند اول ترساندن با قدرت نظامی و لشکر کشی، اتحادسازی و ناپایداری خود خوف ایجاد کند که این را در خیلی جاها دیدیم.

وی با بیان این مطلب که شکست دشمن مقابل ما حتمی است و دشمن نمی تواند این دلایل را حل کند و جزو ذات اوست، اظهار کرد: روحیه استکباری دشمن و تحقیر ملت ها، نادیده انگاشتن ملت ها و منافع کشورها، سرمایه گذاری بر حکومت های نامشروع، ناتوانی قدرت های ایجاد شده در منطقه، تضاد شدید فرهنگی، سرقت منابع ملت ها و فقیر نگه داشتن ملت ها و نا امن کردن منطقه از دلایل شکست دشمن است.

وی در پایان خطاب به دشمن گفت: همه عوامل شکست در درون خود توست و هرگزنمی توانی از این افکار شیطانی و از عوامل شکست عقب نشینی کنی و عوامل موفقیت ما در ذات ما قرار دارد.
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)