کد خبر: ۳۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: 2 هزار و 943 کلاس در استان کرمان با بخاری گازی و یک هزار و 958 کلاس با بخاری نفتی گرم می شوند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: 2 هزار و 943 کلاس در استان کرمان با بخاری گازی و یک هزار و 958 کلاس با بخاری نفتی گرم می شوند.

در جلسات شورای آموزش و پرورش استان کرمان مکررا از مشکلات و نداشتن بودجه صحبت می شود و این در حالی است که بسیاری از مدارس استان و حتی شهر کرمان که به عنوان پیشانی و مرکز استان است، وضعیت مناسبی نه از حیث ساختار فیزیکی و نه لوازم گرمایشی ندارند.

کلاس هایی که سیستم گرمایشی درستی ندارند و وضعیت ایمنی و عمر مفید ساختمان آنها نیز در جای خود اسفبار است.

طی سال های اخیر به علت استاندارد نبودن سیستم گرمایشی در مدارس کشور شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و در این زمینه می توان به سوختگی دختران شین آبادی و جان باختن دختران مدرسه اسوه زاهدان اشاره کرد.

متاسفانه مدارس استان کرمان نیز در این زمینه وضعیت خوبی ندارند و باید برای بهبود وضعیت چه در تامین سیستم گرمایشی و چه در فضای فیزیکی اقدام عاجل انجام داد تا از بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

"غلامرضا رجایی" مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 90 میلیارد تومان پول برای تجهیز کلاس های استان کرمان به سیستم گرمایشی استاندارد نیاز است، تصریح کرد: اعتبارات استانداردسازی با اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس متفاوت است و براساس بررسی، عمدتا مدارس غیراستاندارد در اولویت ساخت بوده و مدارس خطرآفرین تخلیه می شوند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ مصوبه‌ای از سوی مجلس تصویب شد که براساس آن باید همه مدارس سطح کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند، تصریح کرد: منظور از سیستم گرمایشی استاندارد سیستمی است که منبع تولید گرما و انرژی از فضای آموزشی دور باشد و به صورت متمرکز باشد که گرما به سمت کلاس‌ها هدایت شود و هیچ شعله‌ای داخل آن فضای نباشد.

رجایی بیان کرد: از زمانی که این طرح آغاز شد ما در سطح استان کرمان شروع به شناسایی مدارس فاقد سیستم گرمایشی غیر استاندارد کردیم که بیش از ۱۵ هزار کلاس فاقد این سیستم بودند که در آن‌ها تعدادی کلاس وجود داشت که سیستم گرمایشی واقعا غیراستاندارد و خطر آفرین بودند و در اولویت کار قرار داده شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته همه کلاس هایی که سیستم‌های غیراستاندارد داشتند، از رده خارج و استاندارد سازی کردیم، بیان کرد: در 4 سال ۶۴۰۰ کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی گفت: علی‌رغم همه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته هنوز شاهد این هستیم که در سطح استان تعدادی از کلاس‌ها مجهز به سیستم‌های گرمایشی نفتی و گازی هستند و برخی از مدارس فاقد سیستم گرمایشی هستند که عمده این مدارس در مناطق جنوب و شرق قرار دارند و دمای هوا بالا است یا تعداد کلاس‌ها کم هستند.

رجایی تصریح کرد: 2 هزار و 943 کلاس با بخاری گازی و یک هزار و 958 کلاس با بخاری نفتی گرم می شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: اینکه مدرسه دایر و سیستم غیراستاندارد گرمایشی داشته باشد، وظیفه داریم برای امنیت مدرسه و حفظ جان دانش آموزان کار کنیم و اولویت ایمنی دانش آموزان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از همکاری خیّران بیان کرد: در راستای استانداردسازی کمپینی به کمک خیران و نوسازی مدارس در کشور با عنوان "همه برپا" با شعار "کلاس گرم، مدرسه امن" راه اندازی شده که خیران می توانند در موارد متعددی به ما کمک کنند.

رجایی تصریح کرد: خیران کمک زیادی به ما می کنند و اگر کمک خیران در وضعیت بد اقتصادی نبود، دچار مشکل می شدیم.

وی با اشاره به فضاهای آموزشی غیراستاندارد استان بیان کرد: در سطح استان 612 مدرسه تخریبی داریم و در شهرستان های مختلف و به ویژه شهرهای پرجمعیت نیاز به احداث 361 مدرسه است.

به گزارش ایسنا، "احمد اسکندری نسب" مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این زمینه اظهار کرد: 181 مدرسه چادری، 46 مدرسه کپری، 232 مدرسه خشت و گلی و بلوکی، 777 مدرسه با مصالح غیراستاندارد و 170 کانکس در استان کرمان داریم.

وی درباره وضعیت تجهیزات ایمنی مدارس استان بیان کرد: از 4768 فضای آموزشی 4470 مورد به کپسول اطفای حریق مجهز هستند و 2943 کلاس بخاری گازی غیراستاندارد و 1958 مورد بخاری نفتی دارند و 2596 کلاس هیچکدام را ندارند که گرمای آنها بیشتر با علاءالدین تامین می شود.

اسکندری نسب با اشاره به نیاز حدود 150 میلیارد تومانی برای تامین سیستم گرمایشی استاندارد مدارس استان گفت: کل مدارس استان بازدید و نکات ایمنی را متذکر شده ایم و برای هر مدرسه شناسنامه فنی داریم.

وی تصریح کرد: اعتبارات آموزش و پرورش جوابگوی تامین این موارد نیست و در شهرستان هایی که گازکشی شده سیستم گرمایشی ایمن است و در برخی مناطق احداث موتورخانه و شوفاژ خارج از فضای آموزشی در دستور کار است.

مدیرکل آموز و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی روستاها بخاری های تابشی نصب شده، افزود: متاسفانه برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی مناسب در استان اعتباری به این حوزه اختصاص داده نشده است.
برچسب ها: ایمنی مدارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)