کد خبر: ۳۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست ستاد تنظیم بازار استان صورت گرفت
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: با توجه به اینکه نهاده‌ها با قیمت کاملا دولتی به دست تولیدکننده نمی‌رسد، قیمت مرغ زنده 10 هزار تومان و قیمت برای مصرف‌کننده 14 هزار و 400 تومان تعیین می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: با توجه به اینکه نهاده‌ها با قیمت کاملا دولتی به دست تولیدکننده نمی‌رسد، قیمت مرغ زنده 10 هزار تومان و قیمت برای مصرف‌کننده 14 هزار و 400 تومان تعیین می شود.

محمدعلی دهقان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به کمبود مرغی که روزهای اخیر در کرمان به وجود آمد، افزود: تمام مرزهای استان تحت کنترل قرار دارند تا خروج مرغ خارج از استان صورت نگیرد و هرگونه تخلف در این زمینه به شدت مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نهاده‌ها با قیمت کاملا دولتی به دست تولیدکننده نمی‌رسد، قیمت 10 هزار تومان مرغ زنده و 14 هزار و 400 تومان برای مصرف‌کننده تعیین می‌گردد و تولیدکننده‌ها و توزیع‌کننده‌ها موظف به رعایت قانون هستند. 

دهقان با اشاره به این مطلب که فروش مرغ زنده به کشتارگاه توسط دستگاه‌های نظارتی بررسی می‌شود، ادامه داد: جهاد کشاورزی باید نهایت تلاش خود را برای دریافت نهاده‌های مورد نیاز تولید‌کننده های استان به کار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: میزان تولید استان و اینکه چه مرغداری‌هایی باید توزیع داشته باشند در سیستم مشخص است، لذا عملکردی غیر از این به منزله اخلال در بازار و معیشت مردم تلقی می‌شود. 

وی افزود: در شرایط فعلی اگر کسی بخواهد کوتاهی کند و برای مردم مشکلی ایجاد کند، دستگاه‌های حکومتی وارد می‌شوند. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز گفت: طبق اعلام جهاد کشاورزی میزان جوجه‌ریزی در این استان نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش یافته است، اما شاهد کمبود مرغ در بازار هستیم.
ارسلان میری با بیان اینکه طبق گزارش‌های دامپزشکی استان، چند روز گذشته کشتاری در استان صورت نگرفته است، بیان کرد: این مساله باید روشن شود که به چه دلیل چنین کاری صورت گرفته و همین امر هم موجب کمبود مرغ در بازار شده است.

میری عنوان کرد: تولید کنندگان و توزیع کنندگان مرغ مکلف هستند کالای خود را به قیمت تعیین شده در ستاد تنظیم بازار فروش داشته باشند و در غیر این صورت برخورد جدی از سوی تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کرمان نیز با اشاره به سهمیه 530 تنی سیب درختی و 1200 تنی پرتقال ویژه شب عید در استان گفت: در حال حاضر 530 تن سیب درختی و یک هزار و 20 تن پرتقال ذخیره‌سازی کردیم. 

محمدحسینی از راه‌اندازی 30 غرفه عرضه میوه شب عید در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: قیمت میوه متناسب با شرایط بازار استان ملاک توزیع قرار می‌گیرد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)