کد خبر: ۳۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورا مطرح شد
پیش از این شهردار کرمان در جلسه ای که در فرهنگسرای کوثر با حضور خبرنگاران به منظور معرفی برنامه ها و ویژه برنامه های نوروز امسال ترتیب داده بود از افزایش رقم اعتبارات فرهنگی خبرداده بود اما به نظر می رسد که این تصمیم مورد توافق اعضای شورای شهر نیست.
گفتارنو/گروه شهر:

پیش از این شهردار کرمان در جلسه ای که در فرهنگسرای کوثر با حضور خبرنگاران به منظور معرفی برنامه ها و ویژه برنامه های نوروز امسال ترتیب داده بود از افزایش رقم اعتبارات فرهنگی خبرداده بود اما به نظر می رسد که این تصمیم مورد توافق اعضای شورای شهر نیست. 

به گزارش گفتار نو، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی شورای شهر از تصویب اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان بودجه اعتبارات فرهنگی برای فرهنگسرای کوثر در این کمیسیون خبرداد. حسین چناریان با اشاره به تفاوت چشمگیر برنامه های نوروزی سال ۹۸ با سال گذشته از اعضای شورای شهر خواست تا نسبت به تصویب مبلغ فوق الذکر اقدام کنند. 

صحبت از افزایش اعتبارات برنامه های فرهنگی و اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان بودجه فرهنگی برای فرهنگسرای کوثر درحالی به میان آمد که به گفته رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری از وصول ۴۰۰ میلیارد اعتبار در سال گذشته عاجز مانده است و در تامین هزینه های خود مانده است. 

رامین ارجمند کرمانی در ادامه با اشاره به بودجه اختصاص یافته به فرهنگ سرای کوثر در گذشته از اعضای شورای شهر خواست تا پیشنهاد افزایش ۷۰۰ میلیون تومانی اعتبارات برای فرهنگسرای کوثر را رد و یا با ۵۰ درصد آن موافقت کنند. 

شهردار کرمان در واکنش به صحبت های ارجمند به ضرورت و اهمیت فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: ما برای تامین هزینه های فرهنگی از تهاتر استفاده کردیم. 

بنابر گفته های مهران عالم زاده تامین هزینه های فرهنگی نوروز از طریق تهاتر و ارائه تابلوهای تبلیغاتی بوده که هیچ هزینه ای را برای شهرداری ندارد. 

نایب رئیس شورای شهر نیز در حمایت از شهردار کرمان و ضرورت فعالیت های فرهنگی خاطر نشان کرد: یکی از انتقاداتی که سال گذشته به شهرداری وارد شد کاهش تعداد سفره های هفت سین و برنامه های نشاط اور بود که موجب نارصایتی مردم بود. 

علی بهرامی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم و اهمیت برنامه های نشاط آور در کرمان از برگزاری چند کنسرت در ایام نوروز به عنوان سرمایه گذاری در عرصه های شادی و نشاط جامعه نام برد.

مشرفی نیز در زمره موافقان افزایش اعتبار فرهنگ سرای کوثر است، او در این خصوص گفت: هیچ کس مخالف فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیست، سال گذشته برنامه های عید نوروز کم رنگ بود و مردم ناراضی بودند.

اگر چه رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل بر اعتبارات قبلی فرهنگسرای کوثر در خصوص برنامه های فرهنگی اصرار دارد اما رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی معتقد است که اعتبارات قبلی این فرهنگسرا مشمول برنامه های نوروزی نبوده است. 

بحث بر سر افزایش اعتبار فرهنگ سرای کوثر تاجایی ادامه داشت که رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر خواست تا با توجه به ارائه برنامه های نوروزی و عدم توانایی در نصف کردن اعتبارات از لیست برنامه ها، مواردی حذف شود. 

خدادادی که بر نبود اعتبارات لازم در شهرداری برای پوشش هزینه ۷۰۰ میلیونی هزینه های فرهنگی تاکید دارد در ادامه از شهردار کرمان می خواهد تا به طور دقیق ردیف بودجه ای و نحوه تامین اعتبار این مبالغ را مشخص کند. او همچنین در بخشی از صحبت هایش با اشاره به عدم پرداخت معوقات کارگران، پرداخت معوقات را واجب تر از هزینه های ۷۰۰ میلیونی فرهنگسرای کوثر می داند.

کامیاب نیز در ادامه صحبت های رئیس کمیسیون خدمات شهری به صراحت عنوان می کند که ردیف بودجه اعلام شده شهرداری مطابق با واقعیات نیست چرا که از همین ردیف بودجه پیش از این برای حمایت از موسسات فرهنگی اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان خواسته شده بود که به علت نبود اعتبار موافقت نشده بود. 

عالم زاده در پاسخ به مخالفین این افزایش اعتبارات بار دیگر بر تامین هزینه های برنامه های نوروزی به روش تهاتر تاکید می کند، اما کامیاب این اقدام را غیر اصولی می داند و معتقد است که برای تابلوهای تبلیغاتی می بایست مزایده صورت گیرد.

بحث بر سر افزایش اعتبارات فرهنگسرای کوثر و برنامه های عید نوروز تا جایی ادامه می یابد که رئیس شورای شهر با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز و ضرورت تصمیمگیری سریع در این خصوص، افزایش اعتبارات فرهنگسرای کوثر را به رای می گذارد که در نهایت با ۸ رای موافق و ۳ رای مخالف کامیاب،خدادادی و ماه بانو معصوم زاده تصویب می شود.
برچسب ها: فرهنگسرای کوثر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)