کد خبر: ۳۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: اقدامات و عملکرد کارگروه‌های اشتغال باید منجر به بازتاب روشن و مثبتی در کاهش میزان بیکاری شود.
استاندار کرمان گفت: اقدامات و عملکرد کارگروه‌های اشتغال باید منجر به بازتاب روشن و مثبتی در کاهش میزان بیکاری شود.  

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدائی در نشست هم‌اندیشی با مدیران و فعالان حوزه اشتغال استان با اشاره به  برگزاری جلسات متعدد کارگروه اشتغال و اقداماتی در این راستا،  اظهار داشت: حجم عمده‌ای از درخواست‌های مردمی در ملاقات عمومی‌ها و بازدیدها، تقاضای کار است.

وی با طرح این سؤال که برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری‌ چه باید کرد، بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان 100 هزار فرصت شغلی را در استان شناسایی کرده است و با آموزش‌ها می‌توان به آن رسید و 200 نفر به عنوان گروه اول شروع به کار کرده اند، اما روند کار باید تسریع شود.

دکتر فدائی افزود: مجموعه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، گردشگری و ... باید تکلیفی برای اشتغال استان پیدا کنند، تا پاسخ روشنی به متقاضیان کار و مراجعه کنندگان خود داشته باشیم.

استاندار کرمان از راه‌اندازی فاز اول سامانه نوید اشتغال جوانان " سناج" در روزهای آینده خبر داد و گفت: سعی بر این است که متقاضی کار با ثبت اطلاعات و مشخصات خود در این سامانه در پایان بداند که در چه مجموعه‌ای می‌تواند مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز ورودی بازار کار استان را 35 هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای پوشش حجم بیکارها، باید قدرت ایجاد اشتغال را افزایش دهیم.

رضا اسماعیلی بیان کرد: تا پایان آذر ماه سال جاری 469 هزار و 527 نفر بیمه شده داشتیم که رشد 3 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز با بیان اینکه بحث بیکاری همیشگی است، عنوان کرد: مشاغلی هستند که نیاز بازار کار برای آنها وجود دارد، اما بیشتر بیکاران به دنبال شغل دولتی می‌گردند.

محمدرضا جهانگیری افزود: در استان کرمان بیش از 100 هزار فرصت شغلی وجود دارد، اما فرصت‌هایی که نیاز به مهارت‌های خاص دارند و ما به تنهایی نتوانیم آنها را آموزش دهیم.وی ادامه داد: می‌توانیم با کمک استانداری و دیگر دستگاه‌ها مشکل اشتغال را به حداقل برسانیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز به فرصت‌های شغلی بخش کشاروزی پرداخت و گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بهترین موقعیت برای ایجاد اشتغال هستند و می‌توانیم با آب و خاک موجود، درآمدزایی خوبی را هم در این زمینه به وجود آوریم.

عباس سعیدی با بیان اینکه فارغ‌التحصیل بی‌پول نمی‌تواند، کار ایجاد کند، عنوان کرد: کشاورزان توانمند ما می‌توانند از همین زمین و آبی که در اختیار دارند، کشت‌های گلخانه‌ای ایجاد کنند. وی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز به جذب 117 درصدی اعتبارات اشتغال در این مجموعه اشاره کرد و گفت: 4 هزار و 718 مورد اشتغال کمیته امداد ثبت سامانه رصد شده است.

یحیی صادقی از برنامه‌های ویژه اشتغال در کمیته امداد برای سال آینده خبر داد و عنوان کرد: اعتبارات خوبی هم از مجلس برای دستگاه‌های حمایتی در بحث اشتغال گذاشته شده است.وی گفت: توسعه صنعت فرش را تا دو برابر کنونی می‌توانیم افزایش دهیم.  

 فرماندار کرمان نیز اظهار داشت: اشتغال 6 هزار و 375 نفر در شهرستان محقق شده است، اما اشتغال ما عمدتا دولتی است.

علی بابایی ادامه داد: حدود 4 هزار نفر در موسسات کاریابی کرمان امسال ثبت‌نام کردند که حدود 3 هزار نفر شغل ایجاد شده است.  

وی تمرکز بر روی کانون‌های کارآفرینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سه حوزه کشاورزی، گرشگری و صنایع دستی کانون‌های کارآفرینی را شکل داده ایم.

فرماندار کرمان همچنین به اطلاع‌رسانی در خصوص مشوق‌های بیمه‌ای از سوی برخی نهادها برای اشتغال‌های جدید فراهم شده نیز تاکید کرد.

دکتر سعیدی رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان نیز توجه به اقتصاد دانش بنیان را در اشتغالزایی و درآمدزایی موثر دانست و گفت: بخش خصوصی حامی استارت آپ‌ها شود که اینها به شرکت تبدیل شوند.

دکترمسعودترکزاده ماهانی رییس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز به شناسایی نیاز صنایع و نگاه چندبعدی به مقوله بیکاری به عنوان یک اکوسیستم اشاره کرد. وی سهم اقتصاد دانش بنیان را در اشتغال مهم توصیف کرد.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیزاصلی‌ترین مانع سر راه اشتغال را در بحث اختیارات دانست و گفت: برای اینکه موانع اشتغال استان برطرف شود در ابتدا باید بارش افکار و سلسله جلسات را داشته باشیم و در کنار آن حتما حوزه اختیارات باید به استانی تبدیل شوند.

 معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در این نشست به  مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار اشاره داشت و افزود: فارغ‌التحصیلان به صرف مدرک آنها کسی را جذب بازار نمی‌کند و سابقه کار می‌خواهند.

امین غفاری پیشنهاد داد از محل کمک‌های فنی، اعتباری هزینه‌ای برای فار‌غ‌التحصیلانی که می‌خواهند کار در واحد تولیدی را آغاز کنند، گذاشته شود تا بتوانند مدتی را به عنوان سابقه کار آموزش ببینند.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با بیان اینکه به شکل موردی نمی‌شود اشتغال را حل کرد، گفت: افراد ماهر بیکار نمانده، مهارت آموزی مقدمه اشتغال است و ظرفیت‌های زیادی هم برای اشتغال در استان وجود دارد.

نشست مشورتی اشتغال عصر  ۱۲ اسفند در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)