کد خبر: ۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با گفتارنو مطرح کرد:
عضو هیئت علمی بخش باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: من با کارهایی که با عجله و احساسی در سطح شهر انجام می شود موافق نیستم.
گفتارنو/گروه شهر:

عضو هیئت علمی بخش باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان  گفت: من با کارهایی که با عجله و احساسی در سطح شهر انجام می شود موافق نیستم.

به گزارش گفتارنو، همایون فرهمند اظهار داشت: حتی در خصوص درختان بلوار جمهوری که چندین بار در دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر جلسه تشکیل شد عنوان کردم بلوار جمهوری مطالعه دقیق و عمیق می خواهد اگر قرار است اشتباهات گذشته دوباره تکرار نشود باید یک کارگروهی روی این پروژه کار کند اما همکاران ما در شهرداری اذعان داشتند فشار افکار عمومی وجود دارد و ما باید پاسخ گو باشیم. 

فرهمند تصریح کرد: ممکن است بعضی از کارهای انجام شده در بلوار جمهوری مورد تایید ما باشد ولی الزاما اینطور نیست هر کاری که در شهر کرمان انجام می شود مورد تایید است و از طرفی دلیلی ندارد شهرداری برای هرکاری که می خواهد انجام دهد از ما نظرخواهی کند چرا که بخشی از کار ها  سلیقه مدیریتی و سازمانی است. 

فرهمند با بیان اینکه به درختان سطح شهر و حتی درختان دانشگاه باهنر رسیدگی نشده است گفت: تغذیه و آبیاری نامناسب منجر شد تا آفت و بیماری  به درختان هجوم بیاورد و درختان آسیب ببینند البته آسیب دیدگی درختان نارون فقط مختص کرمان نیست و در بقیه استان های کشور نیز به همین صورت است.

وی در ادامه افزود: نارون های بلوار جمهوری باید از 25 سال قبل به صورت میانه کاری در وسط آن انجام می شد نه اینکه تک کش باشند چرا که وقتی به صورت تک کش باشند درصورت حمله آفت و بیماری همه درختان از بین می روند. 

فرهمند یادآور شد: درختان نارون بلوار جمهوری درگیر آفت سوسک برگ خوار نارون شدند که از سال ها قبل رخ داده است و کم کم ضعیف شدند.

وی افزود: از یک طرف سوسک چوب خوار نارون از داخل درختان را خالی کرده است و از طرفی دیگر آب آن قسمت بلوارجمهوری شور است در نتیجه درختان بلوارجمهوری حالت بیماری را دارند که در CCU  یا ICU قرار دارد و تنها راه نجاتشان هرس کردن است.

در حالی فرهمند تنها راه نجات درختان بلوار جمهوری را هرس کردن عنوان کرد و معتقد است  اگر گیاه برگشت که هیچ برنگشت بایستی حذف شود که در جلسه اخیر شورای اسلامی  شهر کرمان، معاون خدمات شهری شهرداری صراحتا اعلام کرد: عمر درختان بلوار جمهوری نهایتا پنج سال است و هرس کردن دیگر فایده ای ندارد. 

فرهمند در خصوص اصلاح خاک بلوار جمهوری و کاشت درخت جدید گفت:  گیاهان هم یک سن فیزیولوژیک دارند و کم کم باید جایگزین شوند اما به دلیل هزینه بر بودن نمی توان خاک بلوار را  کامل عوض کرد هرچند همه خاک در همه قسمت ها خراب نیست.

وی با بیان اینکه  در خصوص جایگزین کردن درختان با دانشگاه باهنر مشورت های لازم را انجام دادند و مورد تایید است گفت: طرح بلوار جمهوری طرحی نیست که از سوی دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر یا دانشکده هنر یا ترکیبی از این دو مطرح شده باشد و دانشگاه باهنر مسئول پاسخگویی به افکار عمومی نیست. 

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر تاکید  کرد: ما در سطح مشاوره با شهرداری همکاری کردیم و بخشی از طرح نیز مورد قبول است اما  پاسخگوی اصلی طرح بلوار جمهوری، شهرداری و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری است. 


 





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)