کد خبر: ۳۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خبر داد:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: برنامه ریزی در استان به گونه ای پیش بینی شده که 113 مجتمع خدمات رفاهی در صورت موافقت اص ولی در سطح استان کرمان فعال خواهند شد که اگر این تعداد تا ایام نوروز به بهره‌برداری برسند رتبه استان از هفتم به رتبه های بالاتری ارتقا پیدا خواهد کرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: برنامه ریزی در استان به گونه ای پیش بینی شده که 113 مجتمع خدمات رفاهی در صورت موافقت اص ولی در سطح استان کرمان فعال خواهند شد که اگر این تعداد تا ایام نوروز به بهره‌برداری برسند رتبه استان از هفتم به رتبه های بالاتری ارتقا پیدا خواهد کرد.

سید علی سیدعلیخانی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و با اشاره به تمهیدات این اداره کل در این ایام گفت: استان کرمان هر ساله در ایام نوروز محل عبور و مقصد گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

وی با اشاره به افزایش حدود 15 درصد سفرها در جاده‌های استان کرمان در ایام نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در نوروز سال گذشته حدود 3 میلیون نفر به استان کرمان سفر کرده‌ بودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که برنامه‌ریزی لازم برای ایام نوروز در بخش‌های حمل ونقل مسافر، راهداری و کیفی جاده‌ها، کنترل، نظارت و خدمات جاده‌ای انجام شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون از طریق پایانه‌های مسافربری بیش از 4.5 میلیون مسافر در استان کرمان جابجا شده‌اند.

وی تشکیل کمیته منظم حمل و نقل، هماهنگی با شرکت ملی نفت برای تامین سوخت خودروها، پاسخگوی کارکنان این اداراه در 7 پایانه مسافربری در سطح استان و رسیدگی به پیشنهادات و شکایات مسافران، نظارت مستمر بر حمل و نقل به وسیله گشت جاده‌ای و ... را از جمله اقدامات این اداره کل برای حمل و نقل در ایام نوروز برشمرد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای پیش خرید بلیت سفرهای نوروزی از طریق اینترنت و حضوری انجام که خرید بلیت از 12 اسفندماه آغاز شده است.

علیخانی راهداری و ارتقای کیفی جاده‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و بیان کرد: با شروع سفرهای نوروزی ارتقای ایمنی و رفع مشکلات راه‌ها انجام می‌شود ضمن آنکه در این ایام 55 تیم راهداری تجهیز خواهند شد ضمن آنکه 142 دستگاه سبک و سنگین با 240 راهدار در این راهدارخانه‌ها برای خدمت رسانی به مسافرین حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: تجدید خط کشی‌های راه های مواصلاتی در سطح استان برای ایام نوروز، ترمیم تابلوهای انتظامی و اخطاری، نصب تابلو فسفری در 55 نقطه حادثه خیز استان، نصب گاردریل‌های بتنی در مناطق کوهستانی، ایجاد شیارهای لرزاننده راه برای جلوگیری از انحراف خودروها در هنگام خواب آلودگی رانندگان، نصب 65 دستگاه چراغ پلیس مجازی، استقرار گشت صیانت از حریم با همکاری نیروی انتظامی، ترمیم رویه‌های آسفالت و 125 کیلومتر روکش آسفالت در نوروز امسال و تهیه بنرهای هشدار دهنده از جمله اقدامات این اداره کل در ایام تعطیل نوروز 98 خواهد بود.

سیدعلیخانی از اصلاح 19 نقطه پرحادثه استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و بیان کرد: رانندگان و شهروندان می توانند از طریق گرفتن سامانه 141 از  و آخرین اطلاعات جوی و محدودیت‌های ترافیکی سطح کشور و استان کرمان اطلاع یابند و همچنین سامانه پیامکی 10341نیز به گزارشات و شکایات مردم پاسخ و رسیدگی خواهد داد.

وی یکی از دلایل بالا بودن تصادفات استان را کویری بودن این ناحیه از کشور دانست و بیان کرد: 102 سامانه کنترل سرعت در جاده‌های اصلی استان نصب شده است که تقریبا همه جاده های استان را پوشش می‌دهند، همچنین در 22 نقطه از نقاط مهم جاده‌های اصلی استان دوربین های نظارتی نصب شده است.

مدیر کل راهداری استان کرمان با بیان این مطلب که 14 سامانه تابلو متغیر داریم که از این حیث رتبه اول کشوری را این استان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: 113 مجتمع خدمات رفاهی خواهیم داشت که اگر این تعداد تا ایام نوروز به بهره‌برداری برسد رتبه استان از هفتم به رتبه های بالاتر خواهد رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ایام نوروز امسال حدود 24 هزار و 35 سفر در استان صورت گرفته که 19 هزار و 200 آن سفر درون استانی بوده است که از این سفرها حدود 143 هزار و 232 مسافر در درون استان و 77 هزار و 268 مسافر برون استانی جابجا شده‌اند.
برچسب ها: راهداری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)