کد خبر: ۳۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:
رییس کمیسون برنامه و بودجه با اعلام اینکه ساختار کلی بودجه 98 شهرداری تغییرات جدی داشته است گفت: این تغیرات در قالب طرح، برنامه و پروژه اعمال شده است.
گفتارنو/ گروه شهر: 

رییس کمیسون برنامه و بودجه با اعلام اینکه ساختار کلی بودجه 98 شهرداری تغییرات جدی داشته است گفت: این تغیرات در قالب طرح، برنامه و پروژه اعمال شده است. 

به گزارش گفتار نو، حسین چناریان با بیان اینکه بودجه سال 98 با سرجمع 545 میلیارد و 311 میلیون و 375 هزارتومان ارائه شده است گفت: بودجه در بخش اعتبارات هزینه  ای 286 میلیارد و 666 میلیون و 195 هزار تومان است که شامل کلیه هزینه ها از جمله هزینه ای عمرانی و جاری است. 

وی افزود: بودجه تملک دارایی های سرمایه ای  که عمدتا در قالب پروژه، طرح و برنامه عمرانی شهرداری است به میزان 239 میلیارد و 245 میلیون تومان است.

چناریان همچنین اضافه کرد: : بودجه  بخش تملک داریی مالی نیزبه مبلغ 20 میلیارد تومان است.
وی همچنین اعلام کرد: در سیاست های کلی که مد نظر دوستان در شهرداری بوده  در بخش مربوط به امور کارکنان و پرسنل شهرداری اقدامات خوبی لحاظ شده است.

چناریان تصریح کرد: در بخش بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی تحول خوبی ایجاد شده است به طوری که افزایش نسبتا خوبی نسبت به سال گذشته داشته است. 

علی اکبر مشرفی در واکنش گفت: در جلسه قبل موافقت کردیم که اعتبارات جاری و عمرانی را 50 به 50 کنیم ولی به نظر می رسد این اتفاق رخ نداده است و اعتبارات بخش جاری بیشتر از عمرانی است؟ 

چناریان در پاسخ به این سوال گفت: در سرفصل اعتبارات هزینه ای، تقریبا 52 درصد از کل بودجه برای اعتبارات هزینه ای پیش بینی شده است کل فعالیت های عمرانی هم در همین سرفصل دیده شده است.  یعنی اگر بخواهیم اعتبارات هزینه ای و عمرانی را تفکیک کنیم حدودا 60 به 40 است  یعنی 60 درصد عمرانی و 40 درصد هزینه ای .

سرپرست مدیریت برنامه و بودجه شهرداری کرمان در همین راستا تصریح کرد: تکلیفی که بر عهده شهرداری گذاشته شد این بود که بودجه امسال بر اساس برنامه و  فعالیت و خدمات شهرداری ارائه شود. 

مرتضی امیرشکاری  خاطر نشان کرد: درسرفصل جدید بحثی به عنوان هزینه ای جاری و عمرانی نداریم به طور مثال در سنوات قبلی کارهایی  مثل جمع آوری و حمل و دفن زباله یا فعالیت های مربوط به نگه داشت شهردر قالب عمرانی انجام می شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 97 اعتبارات بخش جاری 65 درصد و عمرانی 35 درصد بوده است گفت: در بودجه 98 تمام هزینه های نگه داشت شهری در قالب فعالیت های هزینه ای ارائه شده است که جمع این هزینه ها 286 میلیارد تومان است.

امیر شکاری  یاد آور شد 52 درصد از اعتبارات شهرداری در قالب اعتبارات هزینه ای ارائه می شود و مابقی که 259 میلیارد تومان است یعنی 48 درصد است در بخش عمرانی . 
امیر شکاری همچنین تصریح کرد: تملک داریی مالی از نظر سرفصل بودجه ای یک کار عمرانی محسوب می شود. 

مشرفی در ادامه افزود: با این تفاسیر ما در سال های قبل اعلام می کردیم 65 درصد بودجه مربوط به هزینه  های عمرانی  و 35 درصد مربوط به هزینه های جاری است که اساسا اشکال داشت یعنی اینکه ما هزینه های جاری،عمرانی را در بخش عمرانی وارد می کردیم اما اکنون بودجه های عمرانی نسبت به گذشته بیشتر شده است اما عمرانی های واقعی در چهارچوب واقعی قرار گرفتند و عمرای های جاری در چهارچوب جاری قرار گرفتند. 

مشرفی در ادامه با طرح این پرسش که هزینه  های فرهنگی چند درصد بودجه ما را تشکیل می دهند؟ گفت: در سایر شهر های بزرگ کشور 6 تا 7 درصد بودجه متعلق به بخش فرهنگی و اجتماعی است، آیا در کرمان نیز این مسئله رعایت شده است یا خیر؟ 

امیر شکاری در پاسخ به این سوال عنوان کرد: برای معاونت حوزه فرهنگی و اجتماعی یک برنامه 5 ساله تدوین کردیم و بودجه بخش فرهنگی   14 الی 15 میلیارد تومان است که  6 الی 7  میلیارد تومان آن به طور دقیق مربوط به فعالیت ها و مراسمات یا توسعه زیرساخت های فرهنگی و  ورزش های همگانی است. 
 
مشرفی افزود: از این 15 میلیاردی که می گویید نیمی از آن هزینه های جاری فرهنگی است و تنها نیمی از آن در بخش زیرساختی هزینه می شود. 

میرشکاری در همین راستا تاکید کرد: با بودجه لاغری که شهرداری دارد طبیعتا نمی توانستیم بیش از این به بخش فرهنگی تخصیص دهیم.

رییس شورای شهر کرمان نیز در تکمیل صحبت های امیر شکاری مطرح کرد: بودجه شهرداری به لحاظ سرجمع نسبت به سال قبل تغییری نداشته است اما بودجه فرهنگی نسبت به سال قبل حدود 5 تا 6 برابر افزایش داشته است . 
برچسب ها: شورای شهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)