کد خبر: ۳۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرمان اعلام کرد: شهرداری پیشنهاد داده است یک کشتارگاه را به شرط تملک ده ساله به یک شخص واگذار کند اما فرمانداری مخالفت کرده است چرا که معتقد است از آنجایی که جزء وظایف ذاتی شهرداری است لذا نمی تواند کشتارگاه را واگذار کند چرا که ممکن است در آینده برای مردم مشکل ایجاد شود.
گفتارنو/ گروه شهر:

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرمان اعلام کرد: شهرداری پیشنهاد داده است یک کشتارگاه را به شرط تملک  ده ساله به یک شخص واگذار کند اما فرمانداری مخالفت کرده است چرا که معتقد است از آنجایی که جزء وظایف ذاتی شهرداری است لذا  نمی تواند کشتارگاه را واگذار کند چرا که ممکن است در آینده برای مردم مشکل ایجاد شود.

به گزارش گفتارنو،ماه بانو معصوم زاده در همین راستا افزود: کشتارگاه جزو وظایف ذاتی شهرداری است و کشتارگاه چیزی نیست که ما آنرا حتی با نظارت شهرداری به بخش خصوصی واگذار کنیم 

معصوم زاده تصریح کرد: اگر قصد اجاره به شرط تملیک دارید بایستی یک بودجه چند میلیونی را حداقل در یک سال در نظر بگیرید و زمینی را جهت ساخت قرار دهیم تا بدانیم در ده سال آینده اگر اجاره به شرط تملیک داده شد و واگذار شد حداقل یک کشتارگاه آماده داشته باشیم. 

شهردار کرمان در پاسخ به این صحبت معصوم زاده عنوان کرد: رد این مصوبه از سوی کمیسیون انطباق اشتباه بوده است چرا که شهرداری باید تصدی گری های خودش را کم کند.

عالم زاده با بیان اینکه اگر قرارباشد کشتارگاه را اداره کند سالیانه باید دو میلیارد تومان ضرر بدهد گفت: در حال حاضر یک کشتارگاه بخش خصوصی راه افتاده است و تا چند ماه دیگر در کرمان سرویس دهی خواهد کرد. لذا برای ما صلح نیست کشتارکاه را نگه داریم.

وی صراحتا اعلام کرد: فردی که الان مستاجر این کشتارگاه است تا 20 اسفند مهلت داده است تا تعیین تکلیف شود چرا که می گوید من نمی توانم در این کشتارگاه هزینه ای انجام دهم.

عالم زاده با اعلام اینکه پیشنهاد اجاره به شرط تملیک را برای این مطرح کردیم که پیمانکارموظف باشد ظرف ده سال آینده کاربری کشتارگاه را حفظ کند و ظرف این ده سال هم دو تا سه تا کشتارگاه آماده کنیم که یکی از آنها آماده شده است.  

وی یاد آور شد: شهرداری بر این اجاره به شرط تملیک اصرار دارد چرا که در خصوص زباله های شهری هم همین کار را کردیم و تا قبل از این شهرداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی کار جمع اوری زباله ها را انجام می داد اما الان به پیمانکاران واگذار شده است. 

شهردار کرمان تصریح کرد: رفتن ما به سمت بخش خصوصی و واگذاری مواردی که ما می توانیم تصدی خود را در آنها کم کنیم به صرفه تر و به صلاح شهرداری و کسی است که می خواهد کار کند. 

معصوم زاده در واکنش به صحبت ها ی شهردار عنوان کرد: ما نمی توانیم معدن زباله را واگذار یا اجاره به شرط تملیک به بخش خصوصی  کنیم چرا که این موضوعات مربوط به بخش حاکمیتی است. 

عالم زاده در پاسخ  گفت: اتفاقا ما در برنامه هایمان است که معدن زباله را نیز به بخش خصوصی واگذار کنیم و اسناد فراخوان واگذاری به بخش خصوصی نیز آماده شده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری نیز در همین راستا افزود: کنار گذاشته شدن تصدی گری های شهرداری جزء سیاست های دولت است و خود دولت بخش نامه کرده است که خیلی از وظایف ذاتی شهرداری ها می تواند به بخش خصوصی واگذار شود .

معصوم زاده مطرح کرد: شهرداری نمی تواند بگوید من کشتارگاه را کامل به بخش خصوصی واگذار می کنم و بدون هیچ نظارتی اجاره به شرط تملیک می دهم. اگر بخش خصوصی بعد از ده سال خواست تغییر کاربری دهد یا هیچ بخش خصوصی دیگری نخواست به این حوزه ورود کند نتیجه چیست؟ 

وی تاکید کرد: وظایف ذاتی شهرداری قابل انتقال صرف به هر ارگان دیگری یا بخش خصوصی نیست و طبیعتا این وظایف باید تحت نظارت شهرداری انجام شود نه اینکه کاملا به شخص دیگری منتقل شود.

معصوم زاده یادآور شد: واگذاری به شرط انجام  وظیفه با نظارت شهرداری اشکال ندارد اما انتقال آن به ارگان یا بخش دیگر خلاف ماده 51 و 55 قانون شهرداری ها است.
در ادامه رییس شورای شهر در تکمیل صحبت های معصوم زاده  اعلام کرد:  با توجه به حساسیتی که در بخش گوشت وجود دارد اگر گوشت آلوده یا خارج از کشتارگاه ذبح شود ، اگر کشتارگاه بخش خصوصی به بهره برداری نرسد چه تضمینی هست که که کشتارگاه های خصوصی به وظایف خود عمل کنند و وظیفه ذاتی شهرداری مغفول نماند؟

شهردار در پاسخ به این صحبت ها عنوان کرد:  ما داریم ساختمان کشتارگاه را واگذار می کنیم و شرایط اجاره به شرط تملیک نیز به شرط انجام تعهدات است و مالکیت بعد از ده سال انجام می شود و اگر به وظایف خود عمل نکند واگذاری لغو می شود.

وی تصریح کرد: اگر این شخص ظرف ده سال توانست نشان دهد که از عهده این کار بر می آید مالکیت به او واگذار می شود چرا که اگر می خواستیم واگذار کنیم کشتارگاه را به مزایده می گذاشتیم، وقتی می گوییم اجاره به شرط تملیک یعنی اینکه کاربری آن حفظ شود. 

علی اکبرمشرفی در دفاع از این مصوبه عنوان کرد: از زمانی که این کشتارگاه به بخش خصوصی واگذار شده است وضعیت آن خیلی بهتر شده است قبلا اصلا وضعیت بهداشتی خوبی نداشت. 

رییس شورای شهر کرمان صراحتا اعلام کرد: علیرغم اینکه شهرداری و شورا شهربر این مصوبه  اصرار داشته اند اما این مصوبه توسط کمیسیون تطبیق فرمانداری رد شده شده است و تا پاسخی نیامده است ما نمی توانیم تصمیمی در این خصوص بگیریم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)