کد خبر: ۳۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای معادن استان مطرح شد:
نماینده مردم بم، ریگان و فهرج و نرماشیر در جلسه شورای معادن گفت: استان کرمان دچار معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری است، هیچ توجیهی دیده نمی‌شود به دلیل اینکه نخواهیم خام‌فروشی کنیم، معدنی را تعطیل کنیم.

گفتارنو/ گروه اقتصاد:

در نهمین جلسه از شورای معادن استان تعطیلی سال سوم برخی از معادن استان به بحث گذاشته شد. براساس اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 10 معدن در استان با توجه به شرایط اقتصادی موجود درخواست تعطیلی سال سوم را دارند.

به گزارش گفتار نو، مهدی حسینی نژاد در رابطه با تعطیلی سال سوم معادن خاطر نشان کرد: براساس قانون ، تصمیم در خصوص تعطیلی سال اول در حیطه وظایف سازمان های استانی، در سال دوم وظیفه وزارت صمت و سال سوم به عهده شورای معادن استان است. صحبت از تعطیلی معادن موجب شد تا استاندار کرمان از رئیس یکی از معادن بخواهد تا در خصوص علت تعطیلی معدن پاسخ گو باشند.

سهرابی که به گفته خودش  مدیر 4 واحد از معادن 10 گانه است در پاسخ به استاندار گفت: 5 سال است که می خواهیم یک کارخانه فراوری برای این معادن بزنیم اما دریافت یک مرکز برای حفر چاه تنها 3 سال طول کشیده و همین موضوعات موجب وقف در ایجاد کارخانه شده است و ترجیح بنده این است که بعد از تکمیل کارخانه، بهره وری از معادن را آغاز کنم تا جلوی خام فروشی ذخایر معادن خود را بگیرم.

بنا بر گفته این معدن دار، در صورت بازگشایی معدن او مجبور است تا به خام فروشی ذخایر معدنی خود اقدام کرده و اینماده معدنی  را به کشور هایی چون چین بفرستد.

نماینده مردم بم، ریگان و فهرج و نرماشیر در واکنش به صحبت های این معدن دار گفت: کجای کشور و استان  معادنی داریم  که خام فروشی نکنند؟ همه در جریان هستند که فعالیت معدنی تا چه اندازه سودآوری دارد نمی شود که ظرفیت ها و ثروت های این مملکت معطل گذاشت، هم اکنون مشکلات اقتصادی در منطقه بیداد می کند و ایجاد اشتغال مهم تر از هر مسئله دیگری است.

استاندار کرمان نیز در ادامه صحبت های نیکزادی اضافه کرد: من در این شرایط اقتصادی چاره ای ندارم که بگویم، خام فروشی بهتر از تعطیلی است.

محمد جواد فدایی در پاسخ به وقفه 3ساله برای استعلام و دریافت مجوز از شرکت آب منطقه ای گفت: بر طبق قانون هر گونه استعلامی می بایست از طریق پنجره واحد صورت گیرد و ما از این طریف ظرف یک هفته جواب استعلام را خواهیم داد. لذا هر کسی که خارج از پنجره واحد عمل کرده باشد به هیچ وجه بهانه اش قابل قبول نیست.

این معدن دار در پاسخ به استاندار کرمان با اشاره به زمان دریافت مجوز خاطر نشان کرد که در آن زمان سیاست پنجره واحد وجود نداشته و تنها برای دریافت مجوز حفر چاه که یکی از ضرورت های ایجاد کارخانه است 3 سال طول کشیده است.

نیکزادی در خطاب به این معدن دار گفت:  استان کرمان دچار معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری است، هیچ توجیهی دیده نمی‌شود به دلیل اینکه نخواهید خام‌فروشی کنید، معدنی را تعطیل کنید.

او افزود: طبق صورت جلسه قبلی شورای معادن استان، بهره‌بردارانی که نمی‌توانند ادامه کار دهند و فعال نیستند باید طرح آن ها گرفته و به فردی دیگر واگذار شود.

در انتهای  این جلسه مقرر شد تا به این معادن مجوز تعطیلی برای سال سوم داده نشود و همگی به فعالیت و بهره برداری بپردازند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)