کد خبر: ۳۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: هنوز در روستاها، جوانان در زمین های خاکی بازی می کنند که حلقه مفقوده ورزش و به ویژه فوتبال، عدالت وزشی است.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: هنوز در روستاها، جوانان در زمین های خاکی بازی می کنند که حلقه مفقوده ورزش و به ویژه فوتبال، عدالت وزشی است.

 دکترحسین امیری خامکانی در جشن برترین‌های فوتبال استان کرمان با حضور رییس فدراسیون فوتبال با تشکر از ریاست هیئت فوتبال در برگزاری این مراسم و قدردانی از همه کسانی که برای استان کرمان افتخارآفرینی کرده اند، اظهار کرد: به سردار حاج قاسم سلیمانی تبریک می گوییم که اخیرا مفتخر به دریافت عالی ترین نشان نظامی در کشور از سوی مقام معظم رهبری شدند که ایشان افتخار کرمانی ها و تمام کشور است.

وی افزود: نشان ذوالفقار نمادی از تخصص نظامی و متخلق به اخلاق معنوی است که این نشان ترکیبی از شجاعت، خرد، اعتدال و واقع گرایی است که در هیچ نیروی نظامی در دنیا نمی توان چنین ترکیبی را پیدا کرد.

امیری خامکانی تصریح کرد: در 40 سال گذشته علی رغم پستی و بلندی ها، ساختار توسعه کشور در حوزه های مختلف و از جمله ورزش را بستیم و آماده جهش و حرکت رو به جلو و توسعه ورزشی در ورزش قهرمانی و پهلوانی هستیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید در کنار مدال آوری نگاهی به پهلوان پروری هم داشته باشیم و باید ترکیب نشان ذوالفقار در ورزشکاران شکل گرفته و به بالاترین مدال ورزشی که پهلوانی است، منجر شود که امروز خیلی از ورزشکاران ما برازنده چنین مدالی هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه فیزیکی و نیروی انسانی در ورزش شکل گرفته و رو به جلوست، اظهار کرد: بعد از انقلاب تعداد سالن های ورزشی روستایی از 5 مورد به یک هزار و 200 مورد رسیده، 80 استادیوم در کشور و 5 هزار سالن چند منظوره در استان ها احداث شده و ایران در 16 دوره المپیک حضور داشته که در هشت دوره بعد از انقلاب 41 مدال سهم ورزشکاران ما بوده است.

امیری تصریح کرد: رشد 300 درصدی در کسب مدال های طلا، کسب عنوان قوی ترین مرد جهان، کسب نخستین مدال بانوان در المپیک، افزایش رشته های ورزشی بانوان و احداث 30 مجموعه ورزشی مختص بانوان از جمله پیشرفت های حوزه ورزشی کشور در دوران پس از انقلاب است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به حمایت از ورزش معلولان و جانبازان که 5 بار در جمع 20 تیم برتر دنیا در میادین مختلف ورزشی قرار گرفته ایم، گفت: حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی، توسعه ورزشگاه ها و آکادمی های فوتبال در استان ها و شهرستان ها و ... از دیگر افتخارات حوزه ورزش کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز در روستاها، جوانان در زمین های خاکی بازی می کنند که حلقه مفقوده ورزش و به ویژه فوتبال، عدالت وزشی است اظهار کرد: ظرفیت های انسانی و نیروهای بالقوه در روستاها وجود دارد اما به دلیل نبود امکانات رشد نمی کنند و نباید ورزش و فوتبال را به پایتخت و مراکز استان های بزرگ خلاصه کرد و باشگاه های ملی و استانی باید بخشی از منابع خود را در شهرهای کوچک و روستاها هزینه کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ورزش و آموزش های ورزشی باید مانند آموزش و پرورش در روستاها و مناطق کوچک و همه سنین عمومیت پیدا کند و در برنامه ششم توسعه به همگانی کردن ورزش و ورزش همگانی و توسعه تربیت بدنی تاکید کردیم واحکام خوبی برای کمک به ورزش آمده است.

امیری بیان کرد: ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه بیان می کند هزینه های احداث، تکمیل و تجهیز مکان های ورزش همگانی به عنوان کمک به وزارت ورزش هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت های قانونی خوبی در توسعه ورزش وجود دارد گرچه امکانات موجود در حد ورزشکاران ما نیست و با دست خالی و امکانات کم در عرصه بین المللی افتخار کسب می کنند و اگر همت، گذشت، عشق، علاقه و عرق ملی نبود، این افتخارات حاصل نمی شد و باید قدردان همه ورزشکاران باشیم که این مراسم در این رابطه برگزار شده است.

برچسب ها: امیری خامکانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)