نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خروج از مدرک گرایی و ورود به کارآفرینی با پرو بال دادن به دانشگاه های نسل سوم ایجادمیشود،گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان با محیط های کاری، رشتههای دانشگاهی شان بیگانه هستند.
احمد انارکی محمدی درباره وضعیت ارتباط صنعت ودانشگاه در کشور گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور ما بسیار ضعیف است بنابراین برای توسعه و ارتقا سطح کیفی دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت کرد تا دانشجو پس از فارغ التحصیلی توان ارتباط مناسبی با رشته تحصیلی اش را داشته باشد.
دانشگاه های نسل سوم توان مناسبی برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه را دارند
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه های نسل سوم توان مناسبی برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه را دارند که این مسئله موجب میشود، دانشجو پس از فارغ التحصیلی با مهارت کافی به چرخه اشتغال رهنمون شود.
وی ادامه داد: عدم اتصال صنعت و دانشگاه موجب شده است که ارتباط ما بین دانشجو و محیط های کاری به نحو اصولی انجام نشود و این امر موجب می شود که راندمان کاری فارغ التحصیلان به نحو اصولی و منطقی افزایش نیابد.
انارکی محمدی افزود : برای ایجاد فرصتهای اشتغال پایدار پس از فارغ التحصیلی دانشجویان الزامی که دانشگاه ها به سمت رویکردهای مهارتی حرکت کنند تا دانشجویان همسو با آموزش های تئوری با محیطهای کاری نیز آشنا شوند زیرا با توسعه دانشگاه های نسل سوم علم و تجربه در کناریکدیگر قرار میگیرند.
وی ادامه داد: دانشگاه های کشور از پروسه مدرک گرایی به سمت کارآفرینی با ایجاد دانشگاه های نسل سوم به سادگی حرکت میکنند بنابراین با این اوصاف مشخص است که هزینه های اقتصادی نیز در دانشگاه ها همسو با ایجاد فرصتهای اشتغال در نظر گرفته می شود.
بسیاری از فارغ التحصیلان با محیط های کاری رشته های دانشگاهی شان بیگانه هستند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خروج از مدرک گرایی و ورود به کارآفرینی با پرو بال دادن به دانشگاه های نسل سوم ایجادمیشود یادآورشد: بسیاری از فارغ التحصیلان با محیط های کاری رشته های دانشگاهی شان بیگانه هستند و این امر کیفیت مهارتی دانشجویان را در محیط های کاری با خدشه روبرو میکند.