کد خبر: ۳۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر شرکت غله کرمان مطرح کرد:
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه کرمان درباره صحبت های مطرح شده در جلسه رفع موانع تولید با حضور معاون وزیر صمت پیرامون مشخص نبودن 7000 تن شکر اختصاص شده به استان کرمان توضیحاتی ارایه داد.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه کرمان درباره صحبت های مطرح شده در جلسه رفع موانع تولید با حضور معاون وزیر صمت پیرامون مشخص نبودن 7000 تن شکر اختصاص شده به استان کرمان توضیحاتی ارایه داد.

مجی نژادبیگلری با اشاره به مباحث مطرح شده درباره کمبود شکر در استان کرمان و افزایش قیمت اظهار کرد: عرضه و تقاضا وضعیت را مشخص می کند و زمانی که تقاضا زیاد شود، حتما روی قیمت اثر دارد.

وی درباره صحبت های مطرح شده در جلسه رفع موانع تولید با حضور معاون وزیر صمت پیرامون مشخص نبودن 7000 تن شکر اختصاص شده به استان کرمان به ایسنا گفت: در نیمه دوم امسال در استان کرمان هفت مرحله مجوز شکر اعلام شد که نخستین مجوز در مهرماه و به میزان یک هزار تن و کل مجوزها 6 هزار و 326 تن بوده است.

نژادبیگلری تصریح کرد: از مجوز اولیه (که یک هزار تن بوده) علی رغم تاکیدات و اعلام اینکه هرکس شکر می خواهد مراجعه کند، فقط 199 تن شکر جذب شد و این مجوز یک ماه اعتبار داشت.

وی با اشاره به اینکه در ستاد تنظیم بازار درباره تخصیص سهمیه به صنف و شهرستان ها تصمیم گیری می شود، بیان کرد: ما شکر را به قیمت هر کیلوگرم 3 هزار تومان می دادیم که متقاضیان می گفتند در بازار، شکر اصفهان با قیمت 2800 تومان موجود است که سفیدتر و بهتر است و شکر شما گران تر و زردرنگ و شکر فسا است که با این وضعیت نمی صرفد لذا 800 تن را نخواستند و فقط 18 مراجعه کننده 200 تن شکر را گرفتند.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه کرمان با اشاره به اینکه کارخانه تصفیه شکر فعال در استان نداریم و یکی از مشکلات همین است، گفت: سهمیه شکر ما را به انبار کارخانجات نزدیک به استان کرمان می دهند.

وی با بیان اینکه حواله بعدی شکر 480 تن در 5 آذرماه اعلام شد که تا آخر بهمن ماه اعتبار داشت و با قیمت هر کیلوگرم 3 هزار تومان کامل جذب شد تصریح کرد: مجوز سوم استان کرمان 300 تن شکر از اوایل اول بهمن ماه بود و فقط 98 تن مراجعه کننده داشت و مابقی جذب نشد.

بیگلری با اشاره به اینکه از اواسط بهمن کمبود شکر احساس شد که بلافاصله ابلاغ مجوز چهارم به میزان 400 تن برای استان را داشتیم و 323 تن از این میزان جذب شد اظهار کرد: مجوز دیگری که در بهمن ماه ابلاغ شد 396 تن بود که از این میزان 348 تن جذب شد و 47 تن باقی ماند و همه این مجوزها بری تامین شکر از کارخانه فسا در استان فارس بود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه کرمان افزود: حواله بعدی شکر برای استان کرمان 8 اسفندماه جاری به میزان 750 تن بود که خیلی دیر بود و این حواله برای تامین شکر از مرودشت صادر شد زیرا کارخانه فسا در تحویل به دارندگان حواله همکاری لازم را نداشت و توان تحویل دهی آنها در روز محدود بود که در مجموع از این میزان نیز 743 تن مراجعه کننده داشت و جذب شد.

وی بیان کرد: 18 اسفندماه به دلیل کمبود شکر در استان و مکاتبات ما با تهران که 4 هزار و 800 تن شکر درخواست کردیم، 3 هزار تن مجوز دادند که از این میزان تاکنون علی رغم تاکیدات مبنی بر اینکه هر کس شکر می خواهد به مبادی مربوطه مراجعه و به غله معرفی شود، اما تاکنون فقط 709 تن مراجعه کننده معرفی شدند که حواله این میزان کشر برای کارخانه میبد یزد و اعتبار این مجوز تا پایان فروردین 98 است.

مدیر شرکت غله منطقه کرمان گفت: جدا از حواله های صادر شده، ما 300 تن ذخایر استراتژیک شکر برای استان کرمان گرفته ایم که در محل انبارهای مرکز استان ذخیره سازی شده و در صورت تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار، می توانیم به متقاضیان شکر با قیمت هر کیلوگرم 3 هزار تومان تحویل بدهیم و هیچ مشکلی نداریم و کمبودی نیست.

وی افزود: هیچ مشکلی بابت موجودی شکر نیست و به هر کس با هر مقدار از مجرای قانونی معرفی شود، تحویل داده می شود و متقاضیان می توانند طی مدت 48 ساعت می توانند شکر درخواستی را دریافت کنند.
برچسب ها: مدیر شرکت غله ، شکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)