کد خبر: ۳۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نوروزبانان هلال احمر در راستای اجرای نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی استان هستند.
نوروزبانان هلال احمر در راستای اجرای نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی استان هستند.

در حال حاضر نوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در یکهزار و 226 پست ایمنی و سلامت در سراسر کشور و در33 پست ایمنی و سلامت در ورودی و خروجی شهرهای استان کرمان در حال اجرا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان روز پنجشنبه در رابطه با اجرای این طرح گفت: نوروزبانان بی نوروز این جمعیت هرگونه حادثه ای را در این ایام پوشش می دهند.

رضا فلاح افزود: جمعیت هلال احمر در پاسخگویی به حوادث همواره آمادگی دارد و طرح ملی ایمنی و سلامت جوانان و طرح ملی خدمات نوروزی این جمعیت از 28 اسفندماه سال 97 آغاز شده است و تا پایان 16 فروردین سالجاری ادامه دارد.

وی تصریح کرد: طرح ایمنی و سلامت هلال احمر در راستای ارتقای آگاهی و تغییر نگرش شهروندان به رفتارهای پرخطر در این ایام است که در این طرح پست های ایمنی و سلامت جوانان در ورودی های شهرستان ها و اماکن پرتجمع مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: 25 پست ثابت، هشت پست سیار، 24 فضای دوستدار کودک، هشت خیمه نماز، 9 ایستگاه سلامت با حضور 420 نفر عضو جوانان هلال احمر استان کرمان در این ایام به مسافران خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: پایگاه های نوروزی جمعیت هلال احمر همچنین برای کاهش خستگی کودکان و خانواده ها در سفرهای نوروزی فضایی آماده کرده و فضای دوستدار کودک و نقاشی های صلح و دوستی، ایستگاه های سلامت، معرفی به مراکز درمانی برای خانواده و خیمه های نماز برای عبادت در این زمینه راه اندازی شده است.

فلاح بیان کرد: پویش ملی «بهرفت» (بهبود رفتار ترافیکی) با یکهزار و 200 پست ثابت و سیار در کشور با حضور 12 هزار عضو جوانان جمعیت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: رانندگان نخستین گروه هدف پویش بهرفت هستند و از طریق کودکان و غنچه ها و ارتباط چهره به چهره با مسافران و اطلاع رسانی در خصوص نقاط پرخطر جاده ها، تشویق رانندگان و مسافران به مطالعه و امضای میثاق نامه جهت پیوستن به پویش، ثبت اثر انگشت بر روی میثاق نامه برای تعهد به اجرا در طول سفرهای نوروزی ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر با 31 پایگاه امداد و نجات ازجمله 21 پایگاه ثابت و 10 مورد موقت به صورت 24 ساعت در ایام نوروز خدمات ارائه می کند و در مجموع 500 نفر نجات گر، امدادگر، پرستار و پرسنل در طرح امداد و نجات این جمعیت مشارکت دارند.

وی تاکید کرد: تمامی مسافران در حوادث ضمن حفظ خونسردی شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر را به خاطر بسپارند و در حوادث، بدون سیم کارت از نزدیک ترین پایگاه مطلع شوند.

**پویش 'بهرفت' تعهدات اخلاقی را برای مسافران نوروزی ایجاد می کند
استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه ایمنی ترددها موضوع بسیار مهمی است افزود: پیوستن به پویش 'بهرفت' جمعیت هلال احمر کار بسیار پسندیده ای است زیرا از این طریق همه متعهد به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی خواهند بود.

محمدجواد فدایی افزود: باید روش های مختلفی را برای کاهش حوادث رانندگی دنبال و از تجربه دنیا و روش های خلاقانه و جدید استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود موانع موجود در مسیر جاده ها که موجب تصادف می شود را نیز حذف کنیم.

استاندار کرمان گفت: یکی از سنت های بسیار خوب در ایام نوروز، صله رحم و مسافرت های نوروزی است.

وی ادامه داد: این سنت ها موجب استراحت و آرامش شده و نیز موجب آشنایی با نقاط مختلف کشورمان می شود و باید شرایطی را ایجاد کنیم که مسافرت های نوروزی به خوبی و آرامش با حداقل نابسامانی برگزار شود.

فدائی تاکید کرد: امیدواریم نتیجه اقدامات انجام شده در کرمان این باشد که مسافران نوروزی با آرامش این استان را ترک کنند و خاطره خوبی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان نیز در رابطه با این طرح گفت: به منظور کاهش حوادث و تلفات جاده ای سعی شده که در 30 کیلومتری ورودی شهرها پایگاه هایی پیش بینی شود تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: برای استقبال مردم در ایام نوروز نسبت به سنوات گذشته کارهای بسیار متفاوتی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام پیگیری های انجام شده در راستای دستورات استاندار کرمان بوده است، گفت: تمامی بناهای تاریخی استان رفع اشکال شده اند و امسال بی شک رضایت مندی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

رزمایش خدمات سفر نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه سال 97 آغاز شده است و تا 17 فروردین سالجاری ادامه دارد.
مردم می توانند در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث بوده و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور، ایمنی محور و فرهنگی و اطلاع ‌رسانی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)